default-image

Γιορτινές αγορές έως 438 ευρώ, 37 μέρες πριν τα Χριστούγεννα

Κρήτη
Γιορτινές αγορές έως 438 ευρώ, 37 μέρες πριν τα Χριστούγεννα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τριάντα εφτά ημέρες απομένουν μέχρι τα Χριστούγεννα. Ωστόσο, για κάποιους, ίσως για τους περισσότερους, και αυτές οι μέρες θα περάσουν σαν όλες τις άλλες, αφού τα οικονομικά βάρη και οι υποχρεώσεις δεν τους αφήνουν ν' ανασάνουν.

Έτσι, στα χρόνια της κρίσης, αναμένεται να αρχίσουν τις περικοπές και στο γιορτινό τραπέζι, το οποίο προβλέπεται να είναι ακόμα πιο φτωχικό σε σχέση με πέρυσι, χωρίς ενδεχομένως μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων και γλυκών, παρά μόνο με τα απολύτως απαραίτητα.

Η παραπάνω δεν είναι δική μας μόνο διαπίστωση. Φάνηκε τόσο μέσα από το ρεπορτάζ που κάναμε, ρωτώντας τους πολίτες πόσα θα δαπανήσουν τις φετινές γιορτές σε τρόφιμα, στολισμό και φυσικά δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, όσο και μέσα από τα αποτελέσματα της 19ης χριστουγεννιάτικης έρευνας της Deloitte.

Όπως προέκυψε, οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν 438 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα, ποσό μειωμένο κατά 4,2% σε σχέση με τα 457 ευρώ που οι ίδιοι δήλωσαν ότι δαπάνησαν πέρυσι τα Χριστούγεννα.

Όσον αφορά στην κατανομή του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού, οι Έλληνες εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν φέτος 156 ευρώ για φαγητά, 128 ευρώ για δώρα, 69 ευρώ για κοινωνικές εξόδους και 86 ευρώ για ταξίδια και εκδρομές.

Στην έρευνα συμμετείχαν 9 ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ισπανία) και ρωτήθηκαν 6.580 καταναλωτές, ηλικίας μεταξύ 18 και 75 ετών.

Όλοι θέλουν μετρητά

Για ακόμη μια χρονιά, τα μετρητά είναι το πιο επιθυμητό δώρο για τους Ευρωπαίους, ενώ παράλληλα κατατάσσεται στην 5η θέση ανάμεσα στα δώρα που προσφέρονται πιο συχνά.

Τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα, οι σοκολάτες και τα είδη ένδυσης και υπόδησης είναι για ακόμη μια χρόνια τα δώρα που κυρίως θα προσφέρουν οι καταναλωτές και τα φετινά Χριστούγεννα, ενώ το φαγητό και το ποτό, τα προϊόντα ομορφιάς, τα κοσμήματα και τα ρολόγια, οι δωροκάρτες και τα κουπόνια συμπληρώνουν τα 10 κορυφαία δώρα που αναμένεται να προσφερθούν περισσότερο σε ενήλικες.

Στην Ευρώπη, για τους μικρότερους υπερισχύει η διασκέδαση έναντι των χρηστικών δώρων, με τα παιχνίδια κατασκευών να θεωρούνται το καλύτερο δώρο για τα φετινά Χριστούγεννα. Ρούχα, παπούτσια και βιβλία θα είναι η 2η και η 3η επιλογή δώρων.

Όσον αφορά τους εφήβους, τα βιβλία και τα βιντεοπαιχνίδια παραμένουν τα κορυφαία δώρα γι' αυτούς, σε μια χρονιά που η αγορά tablets και smartphones δεν αποτελεί προτεραιότητα.

Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές επιλέγουν για τους ενήλικες το φαγητό και το ποτό, με 2η επιλογή τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ τα βιβλία καταλαμβάνουν την 3η θέση.

Ταυτόχρονα, τα δώρα που αναμένεται να προσφερθούν σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά είναι τα είδη ρουχισμού και υπόδησης και τα βιβλία, ενώ την 3η θέση ως πιθανότερο δώρο σε παιδιά και εφήβους κατέχουν τα παιχνίδια.

Από πού ψωνίζουν οι καταναλωτές

Στην Ελλάδα, τα παραδοσιακά πολυκαταστήματα βρίσκονται υψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών (25%) για τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων, ενώ οι εξειδικευμένες αλυσίδες επιλέγονται από λιγότερους Έλληνες (24%).

Τα πολυτελή καταστήματα και τα πολυκαταστήματα τύπου outlet παραμένουν ανάμεσα στις λιγότερο προτιμώμενες επιλογές για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των Ελλήνων (3% και 13%, αντίστοιχα).

Στην Ευρώπη, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και οι συστάσεις από οικογένεια και φίλους αναδεικνύονται ως τα καλύτερα εργαλεία για την εύρεση ιδεών για δώρα.

Ακόμα κι αν το διαδίκτυο παραμένει η 1η προτιμώμενη πηγή εύρεσης πληροφοριών, το 76% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα αγοράσουν τα φετινά δώρα από φυσικά καταστήματα.

Στην Ελλάδα, το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ευρέως από τους καταναλωτές, για να πάρουν ιδέες και συμβουλές για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (88%), διασκέδαση (83%), δώρα για το σπίτι (82%), ταινίες (81%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (80%).

Ωστόσο και οι Έλληνες εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές στα φυσικά καταστήματα.

Γιορτινό "τσεκούρι": Περικοπές σε όλη την Ευρώπη

Οι περικοπές στον εορταστικό προϋπολογισμό, όμως, δεν περιορίζονται μόνο στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τη φετινή χρονιά κάθε ευρωπαϊκό νοικοκυριό σκοπεύει να ξοδέψει τα Χριστούγεννα κατά μέσο όρο περίπου 517 ευρώ. Ποσό μειωμένο κατά 1% σε σχέση με τα 524 ευρώ που δαπάνησαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

Συγκεκριμένα, η Δανία, η Ισπανία και η Ιταλία είναι οι τρεις κορυφαίες χώρες από άποψη προγραμματισμένων δαπανών, ενώ το Βέλγιο έπεσε από τη 2η στην 4η θέση και η Γερμανία παραμένει σταθερά στην 5η θέση.

Το 52% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα τους το 2016 παρέμεινε σταθερή ή βελτιώθηκε, σε σύγκριση με το 56% το 2015, ενώ το 49% αυτών (54% το 2015) πιστεύει ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί και το 2017. Βέβαια, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θεωρούν ότι η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει ακόμα.

Οι Έλληνες τώρα αποδεικνύονται πιο απαισιόδοξοι αναφορικά με την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας τους, με το 73% να πιστεύει ότι η αρνητική οικονομική πορεία της χώρας θα συνεχιστεί και το 2017.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News