default-image

Κλειστός και πάλι ο ΒΟΑΚ για 6 μήνες;

Κρήτη
Κλειστός και πάλι ο ΒΟΑΚ για 6 μήνες;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλειστός για έξι μήνες θα παραμείνει ο ΒΟΑΚ από τις 17 Οκτωβρίου, εφόσον εγκριθεί από την Αστυνομική Διεύθυνση το αίτημα του διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργου Αγαπάκη. Το εν λόγω αίτημα, που έχει ήδη "περάσει" από την Τροχαία του ΒΟΑΚ, υποβλήθηκε για την επιτάχυνση των εργασιών του οδικού τμήματος Γουρνών-Χερσονήσου.

Η ταλαιπωρία των οδηγών αναμένεται να διαρκέσει ως τις 8 Απριλίου του 2017, διάστημα κατά το οποίο η κυκλοφορία θα εκτρέπεται και θα διεξάγεται αποκλειστικά από την παλιά εθνική οδό. Η ρύθμιση αυτή είναι αναγκαία, καθώς - κατά τον κ. Αγαπάκη - πρέπει να ξηλωθούν τα σημερινά ασφαλτικά και να γίνουν σε κάποια σημεία εκσκαφές 30-35 μέτρων. Όπως λέει, «σε πολύ μεγάλες περιοχές αλλάζει ο άξονας δρόμου και γίνεται διαπλάτυνση είτε βορείως, είτε νοτίως, είτε και από τις δύο πλευρές του δρόμου. Πρέπει να ξηλωθούν τα σημερινά ασφαλτικά, να κατασκευαστούν νέες οδοστρωσίες και ασφαλτικά και να τοποθετηθεί το στηθαίο. Η υψομετρική διαφοροποίηση δε θα είναι μεγάλη, αλλά πάντως θα είναι τέτοια που δε θα επιτρέπει την κυκλοφορία».

Ο κ. Αγαπάκης, ενόψει της εκτροπής της κυκλοφορίας, ζητάει την κατανόηση των πολιτών και συμπληρώνει: «Μετά τον Απρίλιο του 2017 θα επανέλθουμε σε νέα μορφή δρόμου, η οποία θα είναι αυτοκινητόδρομος. Άρα το κέρδος των πολιτών θα είναι μεγάλο. Μιλάμε για αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων».

Το οδικό τμήμα "Γούρνες-Χερσόνησος" είναι μήκους 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού δαπάνης 57,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το θετικό της συγκεκριμένης εργολαβίας είναι ότι περιλαμβάνει και όλα τα συνοδά έργα, για τα οποία δε θα χρειαστούν καινούργιες μελέτες.

Έτσι, κατά τον κ. Αγαπάκη, στις αρχές του 2018, οπότε και προβλέπεται να έχει παραδοθεί ο δρόμος, θα διαθέτει τα πάντα: 4 γέφυρες (εκ των οποίων μία φτάνει τα 450 μέτρα), 7 άνω διαβάσεις, διαχωριστικό στηθαίο (διπλό με νησίδα φύτευσης σε κάποια σημεία), φυτά και σύστημα ύδρευσής τους, υποδομή για δίκτυα ΔΕΗ και ΟΤΕ, ηχοπετάσματα και αναβαθμισμένους τους κόμβους Γουρνών και Καστελίου.

Με την παράδοση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος το 2018, ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει ένα συνεχόμενο καινούργιο κομμάτι 36 χιλιομέτρων, με διατομή αυτοκινητόδρομου. Από τα Ληνοπεράματα ως τη Χερσόνησο, δηλαδή στο κομμάτι της εθνικής με τον πλέον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, ο δρόμος θα έχει πλάτος 22 ως 24 μέτρα, δηλαδή 11 ως 12 μέτρα ανά κατεύθυνση.

ΜΕΤΑΞΥ ΟΑΚ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Οι ράμπες έφεραν... τη διχόνοια

Στο μεταξύ, διαμάχη μεταξύ του ΟΑΚ και της Περιφέρειας Κρήτης για την αρμοδιότητα της συντήρησης του ΒΟΑΚ έχει ξεσπάσει με αφορμή... τις ράμπες του Κοκκίνη! Ως γνωστό, πρόσφατα ιδιώτες δικαιώθηκαν από το ΣτΕ που έκρινε ότι πρέπει να κλείσουν οι ράμπες, όπως ζητούσαν οι αιτούντες. Ταυτόχρονα, όμως, το πρακτικό του Ανωτάτου Δικαστηρίου για την υπόθεση αυτή οδήγησε την Περιφέρεια Κρήτης στο συμπέρασμα πως η αρμοδιότητα του ΒΟΑΚ ανήκει στον ΟΑΚ και όχι στην ίδια.

>>ΔΙΑΒΑΣΤΕ:Οριστικό, δεν κλείνουν οι ράμπες του ΒΟΑΚ στου Κοκκίνη

Τα συμπεράσματα της Περιφέρειας Κρήτης δεν αποδέχεται ο ΟΑΚ, ο οποίος επικαλείται ΦΕΚ του 2007 και του 2010, σύμφωνα με τα οποία η αρμοδιότητα ανήκει στην Περιφέρεια Κρήτης. Αξίζει να σημειωθεί πως η συντήρηση του ΒΟΑΚ κάθε άλλο παρά απλή υπόθεση είναι. Εκτός από τον καθαρισμό περιλαμβάνει τα πάντα: από βελτίωση του οδοστρώματος και επισκευή ζημιών, μέχρι απομάκρυνση των σκοτωμένων ζώων και φωτισμό. Όταν όλη αυτή η αρμοδιότητα δε συνοδεύεται από πόρους και τεχνικά μέσα, δεν είναι περίεργο που αντιμετωπίζεται ως μια "καυτή πατάτα" την οποία κανένας δε θέλει στα χέρια του...

Ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News