default-image

Απόλυτη στασιμότητα για το ΒΟΑΚ, παρά τις δεσμεύσεις

Κρήτη
Απόλυτη στασιμότητα για το ΒΟΑΚ, παρά τις δεσμεύσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επικοινωνιακό... "πυροτέχνημα" δίκην καθησυχασμού και μόνο αποδεικνύονται μέχρι τώρα οι κυβερνητικές αναγγελίες περί άμεσης δρομολόγησης των πρώτων βημάτων για το μεγάλο έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ.

Υποτίθεται, με βάση υποσχέσεις του πρωθυπουργού, αλλά και με βάση τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις διά στόματος του υπουργού Οικονομίας από τα Χανιά, ότι το Σεπτέμβριο θα ξεκινούσε η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, για την οποία είναι εξασφαλισμένα, όπως διαβεβαιώνει η κυβέρνηση, 3 εκατ. ευρώ.

Υποτίθεται ότι μέσα στο Σεπτέμβριο θα είχαμε επίσημες ανακοινώσεις, με λεπτομέρειες και χειροπιαστά στοιχεία πια, για τον ακριβή σχεδιασμό της κυβέρνησης για το ΒΟΑΚ. Ο Σεπτέμβριος πέρασε...

Δυστυχώς, όχι μόνο δεν έγινε τίποτε από τα δύο, αλλά δε φαίνεται η παραμικρή κινητικότητα γύρω από το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ. Καμία κινητικότητα απολύτως είτε σε σχέση με την περίφημη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, που θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια, ούτε και σε σχέση με την άντληση κεφαλαίων μέσα από το περίφημο πακέτο Γιούνκερ.

«Υποσχεσιολογία παλιάς κοπής»

Η απόλυτη... νηνεμία για το ΒΟΑΚ σχολιάστηκε καυστικά και στην τριημερίδα των μηχανικών, η οποία φιλοξενήθηκε στα Χανιά. Εκεί, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός άφησε ευθέως αιχμές για υποσχεσιολογία παλιάς κοπής εκ μέρους της κυβέρνησης, ενώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ-ΤΔΚ Λευτέρης Κοπάσης μίλησε σε δηκτικό ύφος για τις κυβερνητικές εξαγγελίες, λέγοντας πως, έτσι όπως έχει σήμερα το σκηνικό, το έργο δεν πρόκειται να το δούμε ολοκληρωμένο ούτε σε 30 χρόνια!

Κατά τη χθεσινή τελευταία ημέρα του συνεδρίου με θέμα την τοπική ανάπτυξη και το επάγγελμα του μηχανικού στα Χανιά, το βάρος έπεσε στο μέτωπο των έργων υποδομών.

Κυρίαρχο θέμα φυσικά αναδείχθηκε το μεγάλο έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Ένα έργο, όπως έχει πει ο ίδιος ο πρωθυπουργός δημοσίως αρκετές φορές, υψηλής προτεραιότητας, που θα ξεκινήσει να υλοποιείται το 2018 και θα έχει ολοκληρωθεί το 2022.

Σχολιάζοντας τις εξαγγελίες αυτές, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Στασινός μίλησε για κενές... εξαγγελίες και υποσχεσιολογία παλιάς κοπής από τη στιγμή που έχουμε πρωθυπουργικές ανακοινώσεις δίχως να συνοδεύονται από πηγές χρηματοδότησης!

«Όταν υπάρχει μια πρωθυπουργική δέσμευση για ένα έργο, θα πρέπει άμεσα να εξασφαλίζονται και οι σχετικοί πόροι. Εφόσον δεν έχουμε εξασφαλισμένους πόρους και όλα είναι στον... αέρα, τότε μιλάμε για παλιάς κοπής υποσχεσιολογία. Έτσι όμως δεν προχωράμε μπροστά. Για να ολοκληρωθούν τα 200 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ που απομένουν ακόμη θα πρέπει η επίσημη Πολιτεία να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της και να ξεκινήσει τη διαδικασία χρηματοδότησής του.

Πρέπει λοιπόν να δεσμευτεί και η κυβέρνηση, να δεσμευτούν και οι αρχηγοί των κομμάτων ότι θα γίνει το έργο, που όλοι καταλαβαίνετε ότι αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα», επισήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Πλήρης στασιμότητα: Ούτε σε 30 χρόνια!

Ακόμη πιο απαισιόδοξος και δηκτικός απέναντι στις κυβερνητικές εξαγγελίες εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ και τέως διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Λευτέρης Κοπάσης.

«Ο ΒΟΑ Κρήτης με τα σημερινά δεδομένα αποτελεί ένα έργο που δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν περάσουν τουλάχιστον τριάντα χρόνια ακόμη. Αυτό δίνει σήμα για μεγαλύτερη κινητοποίηση εκ μέρους των τοπικών φορέων», τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο πρόεδρος του ΤΕΕ-ΤΔΚ.

Μπορεί οι τόνοι του κ. Κοπάση να ήταν σε εμφανώς υπερβολικό ύφος, όμως στη βάση των λεγομένων του αποτυπώνει ακριβώς το σκεπτικισμό που εύλογα υπάρχει στο μυαλό όλων εδώ στην Κρήτη.

Ακούμε μεγάλα λόγια για το ΒΟΑΚ. Οι μήνες όμως περνούν και δε βλέπουμε επί του πρακτέου τίποτε στην κατεύθυνση ωρίμανσης του κρίσιμου έργου!

Έχουμε μείνει απλώς στο ότι η κυβέρνηση φαίνεται να έχει κατασταλάξει στη συνταγή χρηματοδότησης, που έχει βάση σχετική πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης για τη λεγόμενη ρήτρα διαθεσιμότητας.

Μάλιστα, δεν έχει αποσαφηνιστεί το αν θα συνδυαστεί αυτή η φόρμουλα με τα λεγόμενα "σκιώδη διόδια", μια μέθοδο που έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό και περισσότερο στη Βρετανία.

Μια μέθοδο, δηλαδή, που δεν περιλαμβάνει κανονικά διόδια πληρωμένα από τους οδηγούς, αλλά προβλέπει πως το κράτος θα πληρώνει τον παραχωρησιούχο του έργου με βάση τον αριθμό των οχημάτων που χρησιμοποιούν το δρόμο...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News