default-image

Ο Νίκος Ηγουμενίδης στο Ράδιο 9,84 για την ανάπτυξη της Κρήτης

Ηράκλειο
Ο Νίκος Ηγουμενίδης στο Ράδιο 9,84 για την ανάπτυξη της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ομόφωνα δεκτή έγινε η εισήγηση του Νίκου Ηγουμενίδη για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Κρήτης από την Μόνιμη Ειδική Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής. Στις ανάγκες της Κρήτης σύμφωνα με το βουλευτή, το νερό και η διαχείριση του, η κατασκευή του νέου αεροδρομίου και οι παρεμβάσεις στο ήδη υπάρχον, το οδικό δίκτυο και οι φονικές αδυναμίες του, η ενέργεια, ο χωροταξικός σχεδιασμός, ο αγροτικός τομέας και ο τουρισμός.

''Δεν ξεκινάμε από το μηδέναλλά προφανώς είμαστε πίσω ακόμα και σήμερα λόγω της οικονομικής κρίσης στα θέματα της ανάπτυξης και των υποδομών'', είπε στο Ράδιο 9,84 ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης.

Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος της αρμόδιας Επιτροπής παρουσίασε στη Βουλή την εισήγηση που ετοίμασε ο ίδιος και αφορά κομβικές παρεμβάσεις στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του νησιού.

Η εισήγηση συμπεριλαμβάνεται στην επίσημη Έκθεση της Επιτροπής και κατατίθεται στον Πρόεδρο της Βουλής.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε ότι ο ίδιος συμπεριέλαβε όσες περισσότερες παραμέτρους και προτάσεις διατυπώθηκαν στη σχετική συζήτηση της Επιτροπής, «γιατί κατά τη γνώμη μου η υπόθεση της αναπτυξιακής στρατηγικής της Κρήτης δεν είναι υπόθεση ενός ανθρώπου ή μιας προσωπικής εισήγησης, αλλά υπόθεση ευρύτερων συμμαχιών με όλες τις υγιείς και προοδευτικές, θα έλεγα δυνάμεις του τόπου».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο αυτονόητο δικαίωμα στο νερό που κατέχει ιδιαίτερη θέση στο κείμενο της εισήγησης: «Αρκετοί ίσως δεν γνωρίζουν ότι ένας από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, ο μεγαλύτερος της Κρήτης και με βαρύνουσα συμβολή στο Α.Ε.Π. της χώρας, ο Δήμος Ηρακλείου, δεν διαθέτει πόσιμο νερό εν έτει 2016.

Είναι σαφές ότι πριν από την κατασκευή γηπέδων γκολφ, θα πρέπει να δοθεί το βάρος στις αναγκαίες αντικαταστάσεις και επεκτάσεις στο υπάρχον δίκτυο ύδρευσης», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:  «Για να βγει και μια είδηση, είμαστε σε συνεννόηση με το Δήμο του Ηρακλείου, την υπηρεσία ύδρευσης του Δήμου, τη ΔΕΥΑΗ και το αρμόδιο Υπουργείο για το θέμα και πιστεύω πως σύντομα θα έχουμε επίσημες ανακοινώσεις».

Σχετικά με το ζήτημα της ενεργειακής επάρκειας της Κρήτης και της διασύνδεσης με Αττική και Πελοπόννησο σημείωσε μια πρόσφατη εξέλιξη για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα: «η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενέκρινε τον Αύγουστο την πρόταση του διαχειριστή για υλοποίηση της διασύνδεσης της Κρήτης σε δύο φάσεις, προκειμένου αφενός να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του νησιού, δεδομένου ότι οι τοπικές μονάδες τίθενται σταδιακά σε απόσυρση ή καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας για περιβαλλοντικούς λόγους και αφετέρου να μειωθεί το κόστος».

Σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση όλων των αναγκαίων παρεμβάσεων που αφορούν στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αφορούν το μεγάλο αναπτυξιακό έργο στο Καστέλι.

«Πρέπει να πούμε εδώ ότι πρόσφατα το ΓΕΑ άναψε το πράσινο φως για την προσωρινή παραχώρηση των εκτάσεων της πρώην 126 Σμηναρχίας Μάχης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», σημείωσε σχετικά.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε επίσημο έγγραφο που υπογράφει ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής σε επίκαιρη ερώτησή του ο αρμόδιος υπουργός, με το οποίο επισημαίνεται ότι «στο Αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» χορηγήθηκε πίστωση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση φθορών του πεδίου ελιγμών, θέτοντας σε λειτουργία τον τροχοδρόμο Η', έπειτα από πάροδο -προσέξτε- δεκαετίας. Είναι, ξέρετε από τα «ψιλά» του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, που όμως αξίζει να καταγραφούν».

Επιπλέον, αναφέρθηκε διεξοδικά στο κομβικό θέμα της οδικής ασφάλειας του επαρχιακού και εθνικού δικτύου της Κρήτης και στην ανάγκη για ένα σύγχρονο και ασφαλή βόρειο οδικό άξονα, αλλά και στην ενίσχυση και βελτίωση των κάθετων οδικών αξόνων και του επαρχιακού δικτύου: «Σημειώνεται εδώ ότι κρίσιμης σημασίας είναι η επιτάχυνση και ολοκλήρωση του δρόμου Ηράκλειο-Μεσσαρά και μάλιστα στη σημερινή κιόλας ειδησεογραφία αναφέρεται ότι προχωράμε για την ολοκλήρωση αυτού του έργου μέχρι το 2018».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης επέμεινε ότι στόχος δεν είναι απλά η υψηλή απορροφητικότητα των κονδυλίων, αλλά τα νέα προγράμματα να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές και ζωτικές ανάγκες των πολιτών, αλλά και ότι μετά από δεκαετίες στρεβλής και καθόλου παραγωγικής ανάπτυξης είναι κοινός τόπος ότι «η Κρήτη χρειάζεται ένα μοντέλο παραγωγικής κινητοποίησης που θα αφορά, αλλά και θα στηρίζεται στον κόσμο της εργασίας, στον κόσμο της γνώσης, στον αγροτικό κόσμο, στους νέους της επισφαλούς απασχόλησης, στους ανθρώπους του πολιτισμού».?

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News