default-image

Η βάση του 10 που διχάζει στις πανελλαδικές…

Ελλάδα
Η βάση του 10 που διχάζει στις πανελλαδικές…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος κύκλος συζητήσεων για την περίφημη βάση του 10 έχει ανοίξει το γεγονός ότι φέτος πέτυχαν εισαγωγή υποψήφιοι με χαμηλές βαθμολογίες σε 135 σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Θύελλα αρνητικών σχολίων καταγράφεται με αφορμή το γεγονός ότι υπάρχει υποψήφιος που εισήχθη σε ΤΕΙ με βαθμό 1,5 με άριστα το 20!

Ωστόσο, το ζήτημα επαναφοράς βάσης του "10" δεν τίθεται μόνο ανώνυμα, ούτε μόνο μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής.

Είχε, επίσης, τεθεί σε ανύποπτο χρόνο από την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, η οποία είχε πει: «Θα ήθελα να μπει η βάση του 10. Δεν έχω ακούσει να συζητείται, αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι "ναι", θα έπρεπε να μπει η βάση του 10 για τις εξετάσεις».

Το πλαφόν εισαγωγής του 10 είχε θεσπιστεί για πρώτη φορά το 2006, επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου. Είχε προηγηθεί η εισαγωγή το 2005 υποψηφίου σε ξενόγλωσσο πανεπιστημιακό τμήμα με το... παγκοσμίως αρνητικό ρεκόρ του 1,53 με άριστα το 20.

Το γεγονός αυτό κατεδείκνυε την ανάγκη λήψης μέτρων, την ύπαρξη ενός "φίλτρου" για τους αποφοίτους λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ. Η κ. Γιαννάκου είχε αποφασίσει τη θέσπιση βαθμολογικού ορίου και τέσσερα χρόνια μετά την εφαρμογή του, οι βαθμολογίες εισαγωγής πλησίασαν σε... λογικό πλαίσιο.

Παράπλευρη απώλεια, ωστόσο, ήταν τα έσοδα που έχαναν οι τοπικές οικονομίες. Κάθε χρόνο, ένα 35% των υποψηφίων έμενε σταθερά εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς δεν κατόρθωνε να περάσει τη βάση. Φυσική συνέπεια ήταν να μένουν χιλιάδες θέσεις κενές, οι οποίες προσέγγισαν τις 68.000 την τετραετία 2006-2009.

Κάπως έτσι, το 2010 η Άννα Διαμαντοπούλου αποφάσισε ότι το βαθμολογικό όριο δεν είναι το κατάλληλο "φίλτρο" για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το κατάργησε, λοιπόν, παρά τις αντιδράσεις μερίδας καθηγητών της τριτοβάθμιας, οι οποίοι δεν άντεχαν να ξαναδούν φοιτητές του 2, του 3 και του 4 στα αμφιθέατρά τους.

Στον αντίποδα, "σαμπάνιες άνοιγαν" οι κοινωνίες των επαρχιακών πόλεων με τμήματα ΤΕΙ, που προσέβλεπαν στην αύξηση των εσόδων τους από την ενοικίαση σπιτιών, τη διατροφή και τη διασκέδαση των φοιτητών.

Ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News