default-image

Ενώνουν δυνάμεις για επέκταση της τουριστικής περιόδου

Κρήτη
Ενώνουν δυνάμεις για επέκταση της τουριστικής περιόδου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντείνονται οι προσπάθειες τόνωσης του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης για προσέλκυση οικονομικά πιο εύρωστων επισκεπτών, ιδιαίτερα στην αρχή και τη λήξη της σεζόν, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η έντονη εποχικότητα που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια. Μεσοπρόθεσμα, οι περιφέρειες Κρήτης και νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ επιχειρούν την επέκταση της τουριστικής περιόδου τον Μάρτιο και τον Νοέμβριο, στόχος ρεαλιστικός, αν αναλογιστεί κάποιος ότι κατά το παρελθόν είχε επιτευχθεί. 

Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας ενώνουν δυνάμεις για την πολυπόθητη επέκταση της τουριστικής περιόδου. Οι Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης μαζί με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για 3 χρόνια θα προχωρήσουν στρατηγικό σχεδιασμό για την επίτευξη του στόχου. Σε πρώτο χρόνο θα ενισχυθεί ο τουρισμός των μηνών Απρίλη, Μάη, Οκτώβρη, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα επιχειρηθεί η επέκταση της τουριστικής περιόδου κατά τους μήνες Μάρτη και Νοέμβρη.

Ο περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης, υπεύθυνος τουρισμού, Μιχάλης Βαμιεδάκης, ξεκαθαρίζει ότι γίνονται εδώ και χρόνια προσπάθειες με φορείς εντός και εκτός νησιού, δήμους, συλλόγους ξενοδόχων, ΕΟΤ και υπουργείο τουρισμού αντίστοιχα, όμως τώρα με αυτή τη συνεργασία θα τεθούν επί τάπητος οι εκάστοτε δράσεις με τον ΣΕΤΕ, έτσι ώστε να αποφασιστεί ποιες θα υποστηρίζονται από κοινού, ποιες θα υιοθετηθούν από την περιφέρεια και ποιες όχι, με βασική στόχευση, στην προσέλκυση ποιοτικότερου οικονομικά τουρισμού που θα αποφέρει περισσότερα στην κοινωνία.

Μπορεί πριν μερικά χρόνια να ήταν κατάκτηση το ότι παρέμειναν ανοικτά κάποια ξενοδοχεία στο Ρέθυμνο μέχρι το τέλος του Νοέμβρη, όμως φέτος η τουριστική περίοδος είναι για γερά νεύρα, αφού όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανώλης Τσακαλάκης,τα ξενοδοχεία γεμίζουν με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής με περιθώριο 15 ημερών. Την ίδια ώρα, ενώ διαφαίνεται μια αύξηση της τάξεως του 5-10% στις αφίξεις, είναι αμφίβολο αν και τα έσοδα θα αυξηθούν σε αυτό το ποσοστό.

Εκ μέρους των τουριστικών πρακτόρων Ρεθύμνου, ο πρόεδρος, Στράτος Μπερέτης, υπενθυμίζει την ανάγκη ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο συνεδριακός, ο αθλητικός και ο θρησκευτικός για να καμφθεί η έντονη εποχικότητα που παρουσιάζει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης με υψηλές πληρότητες για 4 μήνες (Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβρης) και απογοητευτικές τους 3 μήνες (Απρίλης-Μάης-Οκτώβρης) της σεζόν.

Δεν είναι μόνο τα προϊόντα του πρωτογενή τομέα ευπαθή, αλλά και ο τουρισμός, αφού η κοινωνική αστάθεια, η τρομοκρατία, η οικονομική κρίση καταστούν διστακτικούς στο να έρθουν και σφιχτοχέρηδες, αν έρθουν τελικά στην Κρήτη, τους τουρίστες, γι' αυτό και δίνει το παρών η αυτοδιοίκηση σε τουριστικές εκθέσεις ανά τον κόσμο και αναπτύσσει πολυσχιδείς δράσεις προσέλκυσης επισκεπτών, μεταξύ των οποίων σύμφωνα με τον Μιχάλη Βαμιεδάκη:

Ρεπορτάζ: Ματθαίος Καπετανάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News