default-image

Τελεσίγραφο: Αν δεν γίνει δημοπράτηση, βρείτε άλλο μέρος

Κρήτη
Τελεσίγραφο: Αν δεν γίνει δημοπράτηση, βρείτε άλλο μέρος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά από τραγικές καθυστερήσεις, επανειλημμένες αναβολές και μια αμαρτωλή ιστορία πολλών χρόνων, το αεροδρόμιο Καστελίου για μια ακόμη φορά έρχεται στο προσκήνιο με αρνητικό τρόπο με το δήμο Μινώα Πεδιάδος μάλιστα να θέτει τελεσίγραφο.

Η τελευταία αναβολή δημοπράτησης εξόργισε το δήμο Καστελίου και τους κατοίκους του που έκαναν λόγο για τραγικές καθυστερήσεις στο έργο, ενώ πολλοί μιλούν πλεόν ευθέως για εμπαιγμό.

Ξεκάθαρο τελεσίγραφο

Σύμφωνα με το δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρία Καλογεράκη "η κοροϊδία τελείωσε, η καταληκτική ημερομηνία αναβολής δημοπράτησης είναι στις 30 Σπετεμβρίου από εκεί και μετά αν υπάρξει κι άλλη αναβολή δεν θέλουμε το αεροδρόμιο στο Καστέλι, να βρουν κάποιο άλλο μέρος". Είναι ίσως η πρώτη φορά που τίθεται τόσο ξεκάθαρο τελεσίγραφο από τους κατοίκους της περιοχής και το δήμο, στην κυβέρνηση.

Το θέμα τέθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στο δημοτικό συμβούλιο στο Καστέλι όπου συζητήθηκε εκτάκτως και πέρασε κατά πλειοψηφία το ψήφισμα για το τελεσίγραφο στην Κυβέρνηση και τις εταιρείες που ενδιαφέρονται.

Επομένως αναμένονται με αγωνία οι εξελίξεις για το μέλλον της επένδυσης "μαμούθ" στην περιοχή, με τους κατοίκους και τους δημοτικούς άρχοντες να δείχνουν πιο αποφασισμένοι από ποτέ.

Το αυστηρό ψήφισμα του Δήμου για το αεροδρόμιο

Διαβάστε αναλυτικά το ψήφισμα του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και τα μηνύματα που στέλνει στην Κυβέρνηση και τις εταιρείες.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας μετά από πρόταση του Δημάρχου κ. Ζαχαρία Καλογεράκη , προχώρησε στην έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ

Το 2003 με απόφασή της, η τότε κυβέρνηση, ανακοίνωσε τη δρομολόγηση, με μελέτη κατασκευή και σύμβαση παραχώρησης, τη δημιουργία νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Πεδιάδας, ένα έργο που θα αποτελούσε την κύρια πύλη εισόδου και βάση για την παραπέρα τουριστική ανάπτυξη στο νησί μας.

Ο Δήμος μας επιλέχτηκε για να φιλοξενήσει αυτό το μεγάλο εθνικής

εμβελείας έργο υποδομής, επηρεάζοντας και επαναπροσδιορίζοντας αναμφίβολα τα μέχρι τότε περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα της περιοχής, όπως συμβαίνει εξάλλου σε κάθε μεγάλο έργο.

Δυστυχώς από το 2003 και για 13 (δεκατρία) χρόνια, το έργο αν και έχει εξαγγελθεί από 5 (πέντε) Πρωθυπουργούς και περίπου 15 ( δεκαπέντε) Υπουργούς Υποδομών, παραμένει ακόμη στην φάση της δημοπράτησής του.

Η περιοχή μας παραμένει όλα αυτά τα χρόνια σ' ένα καθεστώς ιδιότυπης «ομηρίας» στα πλαίσια των ανακοινώσεων υλοποίησης ή μη του έργου, σταματώντας κάθε αναπτυξιακή δραστηριότητα στην περιοχή, σε επίπεδο αναβάθμισης και ενίσχυσης της πρωτογενούς παραγωγής, της δόμησης, καθώς και στις μεταβιβάσεις ακινήτων  μέσω αγοροπωλησιών.

Κάθε προσπάθεια ανάπτυξης  στην ευρύτερη περιοχή περιορίζεται από το γεγονός ότι ακόμα  δεν έχει δημοπρατηθεί το νέο αεροδρόμιο. Μάλιστα τους τελευταίους μήνες έχει μέσω ΦΕΚ κηρυχτεί η περιοχή που είναι οριοθετημένο το νέο αεροδρόμιο και οι κόμβοι σύνδεσής του με του οδικούς άξονες, προς απαλλοτρίωση σταματώντας οριστικά την οποιαδήποτε δραστηριότητα στην εν λόγο περιοχή.

Κάθε μεγάλο έργο έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές συνέπειες από την κατασκευή και τη λειτουργία του. Δυστυχώς στην περίπτωσή μας η αναμονή της κατασκευής έχει επηρεάσει αρνητικά την τοπική οικονομία.

Μετά την πρόσφατη παρουσία και ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών  κ. Σπίρτζη στο Καστέλλι, όπου παρουσίασε τη νέα φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας, θέτοντας μια άλλη αντίληψη για το ρόλο της τοπικής κοινωνίας και του κράτους στο έργο με την παρουσίαση των νέων επικαιροποιημένων τευχών δημοπράτησης, θέση που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, δεσμεύτηκε παράλληλα για την δημοπράτηση του έργου στις 6 Μαΐου 2016.

Δυστυχώς αντί της ανωτέρω ημερομηνίας είχαμε μια νέα παράταση για τις 27 Ιουνίου 2016 και στη συνέχεια εξαγγέλλετε νέα παράταση για τα τέλη Ιουλίου. Πληροφορηθήκαμε όμως ότι μετά από αίτημα των εταιρειών που επίκειται να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, η νέα ημερομηνία δημοπράτησης ορίστηκε την 30η Σεπτεμβρίου 2016.

Οι συνεχείς αναβολές σε συνδυασμό με τα 13 (δεκατρία) χρόνια στασιμότητας του έργου, οδηγούν τους φορείς και τους πολίτες της περιοχής μας να πιστεύουν ότι το σήριαλ την κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι δεν έχει τέλος, με την ομηρία της περιοχής να συνεχίζεται, με ότι αυτό σημαίνει για τον τόπο μας, τους πολίτες και την Κρήτη.

Σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, καλεί τους φορείς της Κρήτης, της Περιφερειακής Ενότητας του Ηρακλείου, του πολίτες και δημότες της περιοχής μας, σε μια κοινή απόφαση, θέση και στάση.

Η νέα ημερομηνία δημοπράτησης που ορίστηκε την 30η Σεπτεμβρίου 2016 είναι καταληκτική και τελευταία, δίνουμε πίστωση χρόνου στο αρμόδιο Υπουργείο και στην κυβέρνηση, ευελπιστώντας αυτή τη φορά να υπάρξει θετική εξέλιξη για την δημιουργία του νέου αεροδρομίου. Σε διαφορετική περίπτωση ξεκινούμε μια ευρεία ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και πολιτών, προκειμένου ν' απαλλαγεί η περιοχή του Καστελλίου από αυτή την ιδιότυπη «ομηρία» της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στην περιοχή μας. Η περιοχή δεν μπορεί να αντέξει άλλο την ιδιότυπη ομηρία, ας επιλέξουν τελικά νέο τόπο και χώρο για την εγκατάσταση του νέου αεροδρομίου.

Παράλληλα θέλουμε να επισημάνουμε ότι το έργο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου όπως και κάθε μεγάλο έργο δεν θα πρέπει και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο μικροκομματικής εκμετάλλευσης αλλά απαιτεί μια ευρεία συνεννόηση και διακομματική συναίνεση και συνεργασία όλων των φορέων γιατί το συγκεκριμένο έργο δεν αφορά μόνο την περιοχή μας αλλά την Κρήτη ολόκληρη.

Επισημαίνουμε ότι στα πλαίσια της συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας και το ρόλο της όπως παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο Υπουργό, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας, τις οποίες και περιμένουμε να γίνουν αποδεκτές.

Με βάση τα ανωτέρω προχωρούμε στην ενημέρωση των φορέων και των πολιτών και αναμένουμε την 30η Σεπτεμβρίου 2016. Ημερομηνία κατά την οποία το σήριαλ της δημοπράτησης και κατασκευής του νέου αεροδρομίου θα σταματήσει είτε θετικά είτε αρνητικά.  

Επιπροσθέτως επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.     

Η ανακοίνωση Αυγενάκη για την απάντηση Σπίρτζη στη Βουλή

Σε νέα ανακοίνωση του σχετικά με το θέμα, ο Γραμματέας της ΝΔ κ. Αυγενάκης, κατηγορεί τον Υπουργό Υποδομών για εμπαιγμό της Κυβέρνησης ενώ αναφέρει ότι δεν δίνεται καμία ουσιαστική απάντηση από τον ίδιο σχετικά με το μέλλον του αεροδρομίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Στη νέα παράταση στη δημοπράτηση του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, αναφέρθηκε σήμερα από το Βήμα της Βουλής, ο Γραμματέας Π.Ε. Ν.Δ. - Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με επίκαιρη ερώτησή του στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ο κ. Λ. Αυγενάκης ανέφερε ότι ήδη από το Μάρτιο 2016 είχε επισημάνει με κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις τη σημασία τήρησης των προθεσμιών. Παρόλα αυτά όπως είπε: «με δική σας υπαιτιότητα έχει ακυρωθεί πολλάκις! Για να έρθουμε σχεδόν Ιούλιο να συζητάμε για το πότε τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία! Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι;»

«Συνεχείς παρατάσεις, αναβολές και ολιγωρία της κυβέρνησης, ώστε να χαθεί πολύτιμος χρόνος» υπογράμμισε ο Γραμματέας της ΝΔ επισημαίνοντας ότι: «1. Δηλώνατε, ότι η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στις αρχές Μαΐου, ενώ, παράλληλα, με δική σας απόφαση, δώσατε τη δυνατότητα στους ενδιαφερομένους να υποβάλλουν εκ νέου τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους επί των τευχών της δημοπράτησης.  

2) Η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου. Το δήλωσε επίσημα ο κ. Πρωθυπουργός στις 16 Ιουνίου στην εκδήλωση ανακοινώνοντας ότι στα τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές και ότι το έργο θα υλοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης.

3) Η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Την επομένη μέρα ακριβώς, εσείς ο ίδιος κ. Υπουργέ, διαψεύσατε τον Πρωθυπουργό! Υπογράψατε νέα απόφαση, σύμφωνα με την οποία δίνετε παράταση έως το τέλος Σεπτεμβρίου!»

Κάθε μήνα δίνετε και νέα παράταση! Είστε συνεπής στην ασυνέπεια σας! Κανένα αναπτυξιακό έργο δεν υλοποιείται!

Παράλληλα έχετε αφήσει στη μοίρα του το αεροδρόμιο Καζαντζάκης: κανένα έργο συντήρησης! Από το Μάρτιο έχουμε καταθέσει ερώτηση, που επισημαίνουμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου «Καζαντζάκης»! Κάναμε συγκεκριμένες προτάσεις: ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και χωρίς κόστος ανυπέρβλητο!

Στην δευτερολογία του ο κ. Αυγενάκης επεσήμανε ότι οι απαντήσεις του κ. Σπίρτζη κάθε άλλο παρά πειστικές είναι και τον κατηγόρησε ότι για μία ακόμη φορά παραμυθιάζει τον κρητικό λαό για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα του νησιού.

Ειδικότερα αναφέρθηκε και στο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του οδικού άξονα Ηράκλειο - Μεσαρά.

Όπως επεσήμανε, «παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις σας ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αυτό δεν γίνεται στην πράξη! Δεν υπάρχει επίσημη απόφαση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ! Δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξή του στο νέο ΣΕΣ 2014-2020, δεν υπάρχει επίσημα απόφαση για ένταξη του στο πακέτο Γιούνκερ? δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013».

Σε ότι αφορά το δρόμο Ηράκλειο-Μεσσαρά. «Από τις αρχές Ιανουαρίου του 2015 είχε ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά, ο έλεγχος από το ΣτΕ, η ενημέρωση της Βουλής και απέμενε η συμβασιοποίηση! Καθυστερήσατε ένα χρόνο με αποτέλεσμα να χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια που είχαν δεσμευθεί για την υλοποίηση του έργου! Μάλιστα, το επιβεβαιώσατε με έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. όπου αναφερόταν ότι το «εν λόγω έργο δεν μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014- 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί με εθνικούς πόρους» και ότι «το έργο θα χαρακτηρισθεί ως Ημιτελές στην Τελική Έκθεση Κλεισίματος του ΕΠ "Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας", με υποχρέωση ολοκλήρωσης και λειτουργίας εντός διετίας από την προθεσμία υποβολής των εγγράφων κλεισίματος, ήτοι έως τον Μάρτιο 2019».

Συνεπώς, «αν δεν έχει περαιωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2019, υπάρχει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών πόρων!»

Τέλος, ο κ. Λ. Αυγενάκης κατηγόρησε τον Υπουργό λέγοντας: «έργα ακούμε και έργα δεν βλέπουμε! Μόνο αντικρουόμενες δηλώσεις και παρατάσεις βλέπουμε! Είστε αναξιόπιστος! Σας καλούμε να έρθετε στο Ηράκλειο! Να έρθετε στην Κρήτη! Να μιλήσετε με τους πολίτες του Ηρακλείου και της Κρήτης! Ο Κρητικός λαός δεν αντέχει άλλο τον εμπαιγμό και την κοροϊδία!»

Από πλευράς του ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας, χωρίς να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της Κυβέρνησης αναφορικά με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Σε ότι αφορά το θέμα του ΒΟΑΚ και του οδικού άξονα Ηράκλειο - Μεσαρά, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αρκέστηκε ως συνηθίζει σε γενικόλογες δηλώσεις δίχως να αναφέρει χρονοδιαγράμματα και πόρους χρηματοδότησης.

Κεγκέρογλου: "Αφήστε τα λόγια και δουλέψτε για να γίνει"

Στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την διάρκεια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, συζητήθηκε η ερώτηση του Γραμματέα της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου για τον αποκλεισμό της Κρήτης από τον δήθεν «νέο χάρτη» οδικών υποδομών της Ελλάδας που σχεδιάζει η Κυβέρνηση και ζήτησε να πληροφορηθεί τον Κυβερνητικό σχεδιασμό για την Κρήτη.

Σημειώνεται πως ο κ. Κεγκέρογλου, από  τις 26-04-16 έφερε το ζήτημα στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση του προς τον Πρωθυπουργό, ο οποίος κατά την προσφιλή του τακτική (μάλλον φοβούμενος μην εκτεθεί πάλι, όπως πρόσφατα, με την περίπτωση του αεροδρομίου Καστελίου, που εξήγγειλε ανακριβές χρονοδιάγραμμα ενώ το Υπουργείο Υποδομών ετοίμαζε παράταση) παρέπεμψε την ερώτηση για απάντηση στον αρμόδιο Υπουργό, εν προκειμένω, κ. Χ. Σπίρτζη.

Ο κ. Κεγκέρογλου, αναπτύσσοντας την ερώτηση του, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση πελαγοδρομεί με σοβαρές καθυστερήσεις και ειδικότερα για το έργο του αεροδρομίου Καστελίου και του ΒΟΑΚ, ενώ τόνισε πως έργο δεν γίνεται, με αναλήθειες από πλευράς του Υπουργείου Υποδομών και σημείωσε πως το έργο ωρίμασε ουσιαστικά μετά το 2009 και ήταν απόλυτα έτοιμο για δημοπράτηση το 2014, αφού επί  εξαετίας  Καραμανλή υπήρξε αδρανής περίοδος με την οποία εσείς κ. Σπίρτζη,  η κυβέρνησή σας και ο κ. Τσίπρας, έχετε ταυτιστεί πολιτικά. Έχετε δώσει τόσες αναβολές σε 1,5 χρόνο, όσες έχουν δώσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις μαζί.

«Γιατί δεν λέτε την αλήθεια για το αεροδρόμιο Καστελίου, ότι πρόκειται  για θέμα γενικού επενδυτικού ενδιαφέροντος και ζήτημα συμμετοχής των τραπεζών στα επενδυτικά σχήματα, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί και δεν είναι απλά διαδικαστικό θέμα, όπως το παρουσιάζετε» αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ο κ. Κεγκέρογλου, τόνισε ότι ο όποιος στρατηγικός σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ, δε μπορεί να είναι άλλοθι για την αναβολή υλοποίησης των ώριμων τμημάτων του δρόμου και εγκάλεσε την κυβέρνηση για την ολιγωρία και την αδράνειά της να προχωρήσουν συγκεκριμένα ώριμα τμήματα. «Δεν γίνεται κάθε φορά να έρχεστε με βαρύγδουπες δηλώσεις και Δελτία Τύπου ότι το θέμα λύθηκε και μετά να περνούν 5-6 μήνες και να μη γίνεται τίποτα» δήλωσε χαρακτηριστικά. Για το δρόμο Ηράκλειο Μεσαρά και Πάνορμο-Εξάντη, που ήταν πανέτοιμα με  εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δημοπρατημένα, δεν έχετε κάνει απολύτως τίποτα και παρά τις δεσμεύσεις σας από βήματος Βουλής είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση του έργου αλλά και να μας ζητήσουν πίσω χρηματοδοτήσεις του προηγούμενου ΕΣΠΑ.

Επιπρόσθετα ο κ. Κεγκέρογλου τόνισε πως πρέπει να γίνουν και άλλα έργα και βελτιώσεις (δρόμος Ηράκλειο-Χερσόνησος και Καστέλι Βιάννος) ενώ κάλεσε τον κ. Σπίρτζη να πει την αλήθεια στους πολίτες της Κρήτης και να επιδείξει συνέπεια λόγων και έργων ώστε να προχωρήσουν τα σημαντικά αυτά έργα.

Ο Υπουργός από την πλευρά του,  αναφέρθηκε στο έργο Γούβες-Χερσόνησος το οποίο υλοποιείται εδώ και καιρό και για το οποίο είπε ότι εκτελείται χωρίς μελέτες!!! Ενώ για το δρόμο Ηράκλειο- Μεσαρά είπε ότι θα υπογραφεί η σύμβαση μέσα στον Ιούλιο,  για το έργο Πάνορμο-Εξάντη  δεν  αναφέρθηκε σε επόμενες κινήσεις για την υλοποίησή του. Ο Βουλευτής αναφέρθηκε στην επιστολή του περιφερειάρχη για τη ρήτρα διαθεσιμότητας και ετόνισε ότι πρόκειται για την πρόταση Μιχάλη Χρυσοχοΐδη , που μπορεί πράγματι να συμβάλει στην υλοποίηση όλου του έργου του ΒΟΑΚ.

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Μαυροματάκη - Φιλία Σαριδάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News