default-image

Σε απεργία με "όρκο τιμής" προχωρούν οι εκπαιδευτικοί

Ελλάδα
Σε απεργία με "όρκο τιμής" προχωρούν οι εκπαιδευτικοί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εικοσιτετράωρη απεργία για την Τετάρτη 8 Ιουνίου κήρυξε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), διαμαρτυρόμενη για την πολιτική της αδιοριστίας και τη μείωση των θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση.

Μιλώντας στη "Νέα Κρήτη", ο πρόεδρος των δασκάλων του Ηρακλείου Γιώργος Μαρκάκης μιλά για τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, για το διαβόητο "όρκο τιμής" στα σχολεία, αλλά επίσης για τα θετικά και τα αρνητικά σημεία των αλλαγών που προωθούνται από το Σεπτέμβριο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Τόσο ο κ. Μαρκάκης, όσο και οι συνάδελφοί του εκπαιδευτικοί έχουν εκπλαγεί από τις διαστάσεις που έχει πάρει το θέμα του "όρκου τιμής" στα σχολεία. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος των δασκάλων, ο περίφημος όρκος είναι μια παιδαγωγική μέθοδος, η οποία ήδη εφαρμόζεται μεμονωμένα από εκπαιδευτικούς σ' ολόκληρη την Κρήτη.

Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου αυτής, ωστόσο, είναι διαφορετική ανάλογα από τη σύνθεση του μαθητικού δυναμικού και του σχολείου στο οποίο εφαρμόζεται.

Ταυτόχρονα, τα προβλεπόμενα στον "όρκο τιμής" («Δίνω το λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δε θα επιτεθώ ποτέ σε αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις.

Θα θεωρώ σωστή μόνο την άμιλλα για τη διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμό, την καλή συμπεριφορά και τα καλά έργα. Δε θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δε θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα θεωρώ ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα) περιλαμβάνονται ήδη - με άλλα λόγια ίσως - στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολείων. Απλώς, όπως αναφέρει ο κ. Μαρκάκης, τώρα με τον "όρκο τιμής" τα προβλεπόμενα λαμβάνουν πιο επίσημο χαρακτήρα.

Το θετικό κατά τον ίδιο είναι πως το υπουργείο Παιδείας εντοπίζει το υπαρκτό πρόβλημα του καταναλωτικού ναρκισσισμού και του εγωκεντρισμού των παιδιών στο σχολείο και προσπαθεί να το αντιμετωπίσει. Για τον τρόπο που επιλέγει (σ.σ. "όρκος τιμής") διατυπώνονται διάφορες ενστάσεις, ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Μαρκάκης, σε κάθε περίπτωση δεν είναι αυτό το μείζον ζήτημα για τους εκπαιδευτικούς.

Ο ίδιος και οι συνάδελφοί του κρίνουν ως μείζον ζήτημα το γεγονός ότι έχουν να γίνουν εδώ και πολλά χρόνια μόνιμοι διορισμοί στα σχολεία. Για την κάλυψη των κενών που δημιουργούνται (από συνταξιοδοτήσεις κ.ά.) προσλαμβάνονται κατ' έτος χιλιάδες αναπληρωτές, οι οποίοι φτάνουν με το σταγονόμετρο στις σχολικές μονάδες. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών υποστηρίζουν πως το πρόβλημα των κενών θέσεων στα σχολεία κάθε Σεπτέμβριο μπορεί να λυθεί μόνο με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

Προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση στο υπουργείο, ώστε να γίνουν αυτοί οι μόνιμοι διορισμοί, που εξάλλου είχε προεκλογικά υποσχεθεί η κυβέρνηση, κατέρχονται σε 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Ιουνίου, ενώ αποφάσισαν και την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου σήμερα Σάββατο και ώρα 5:30 το απόγευμα, στα Προπύλαια.

Στο συλλαλητήριο θα συμμετάσχουν νηπιαγωγοί του Ηρακλείου, που νωρίτερα θα έχουν εκπροσωπήσει το Σύλλογο Εκπαιδευτικών "Δ. Θεοτοκόπουλος" σε ημερίδα της ΔΟΕ για το μέλλον της προσχολικής αγωγής.

Θετική η μείωση της ύλης - Χάνονται θέσεις εργασίας

Την ίδια ώρα, με την απεργία της 8ης Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για τη διαφαινόμενη μείωση των θέσεων εργασίας στα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου "Δ. Θεοτοκόπουλος" Γιώργος Μακράκης, με το νέο τύπο σχολείου που προωθείται, το θετικό είναι ότι όλα τα παιδιά θα έχουν ίδιο τύπο σχολείου.

Και είναι θετικό διότι το υφιστάμενο σύστημα δημιουργούσε ανισότητες μεταξύ των μαθητών. Το αρνητικό, ωστόσο, κατά τον ίδιο είναι ότι (επειδή χάνεται μία υποχρεωτική διδακτική ώρα κάθε μέρα σε κάθε σχολείο) θα καταγραφεί απώλεια θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, θέσεις εργασίας χάνονται και επειδή καταργείται η θέση του υπεύθυνου δασκάλου για το ολοήμερο.

Από την άλλη πλευρά, πάλι, οι αλλαγές που προωθούνται έχουν το θετικό ότι γίνεται προσπάθεια μείωσης της διδακτέας ύλης. Τον τεράστιο όγκο της και τα κατά περίπτωση δυσλειτουργικά σχολικά βιβλία, εγκαίρως, είχαν θέσει οι δάσκαλοι ως μείζον παιδαγωγικό ζήτημα, αφού «προκειμένου να βγάλουμε τον τεράστιο όγκο, πολλές φορές χάνουμε την ουσία»...

Ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News