default-image

Τι ψωνίζουν οι Κρητικοί στις λαϊκές

Κρήτη
Τι ψωνίζουν οι Κρητικοί στις λαϊκές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει ριζικά την εικόνα των καταναλωτών. Τα μικρά εμπορικά καταστήματα ρούχων και υποδημάτων κλείνουν, παραχωρώντας τη θέση τους σε κινέζικα ή στοκατζίδικα, ενώ τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση παρουσιάζουν τις καθημερινές οι πάγκοι της λαϊκής με τα ρούχα, τα εσώρουχα και τα παπούτσια.

Οι συνεχείς μειώσεις στους μισθούς και στα εισοδήματα των πολιτών, η ανεργία, οι φόροι και οι φουσκωμένοι λογαριασμοί εξωθούν τους καταναλωτές στην αναζήτηση ακόμα πιο χαμηλών τιμών. Έτσι, ολοένα και πιο πολλά νοικοκυριά στρέφονται στη λαϊκή αγορά για να γεμίσουν το καλάθι, ξοδεύοντας όσο γίνεται λιγότερα χρήματα στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα καθημερινά έξοδα. Τι ψωνίζουν όμως οι Ηρακλειώτες, και όχι μόνο, από τις λαϊκές αγορές; Αδιαφορούν ή αναζητούν την καλύτερη ποιότητα στα αγαθά που αγοράζουν; Και εντέλει τι ισχύει; Βγαίνουν κερδισμένοι ή χαμένοι περιπλανώμενοι στους πάγκους των λαϊκών;

Ψωνίζεις οικονομικά

Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα δίνει το σημερινό μας ρεπορτάζ, το οποίο σκιαγραφεί την αγοραστική τάση που καταγράφεται στις λαϊκές αγορές, αλλά και την άποψη των πολιτών που κρίνουν τόσο τα προϊόντα όσο και τις τιμές πώλησής τους. Τα συμπεράσματα πολλά και ίσως κάποια αναμενόμενα. Ο κόσμος αναμφισβήτητα, ειδικά μετά την κρίση, καταφεύγει στη λαϊκή για να αγοράσει τρόφιμα, φρούτα και λαχανικά, τα οποία βρίσκει σε μεγάλη ποικιλία και μπορεί να διαλέξει, συνδυάζοντας ποσότητα, τιμή και ποιότητα, ψωνίζοντας για παράδειγμα 10 κιλά πατάτες 5 ευρώ και τρία μαρούλια στην τιμή των δύο.

Τα είδη τροφίμων, φρούτων και οπωροκηπευτικών αγοράζονται μετά μανίας, αφού και το παζάρεμα των τιμών που γίνεται στις λαϊκές και το κλασικό «στα κάνω 1 κιλό και πάρ' τα με 3 ευρώ» βοηθά στο να ξεπέσει κι άλλο η τιμή και να μείνουν στο πορτοφόλι μερικά ευρώ. Πράγμα εξαιρετικά σημαντικό σε περίοδο κρίσης, που ο κόσμος μετράει ακόμα και το 1 λεπτό, γι' αυτό και οπουδήποτε γίνεται λαϊκή σημειώνεται το αδιαχώρητο.

Ένδυση-υπόδηση  

Την ίδια στιγμή όμως, το ενδιαφέρον πολλών καταναλωτών, διαφόρων μάλιστα ηλικιών, στρέφεται με την ίδια μανία στα είδη ένδυσης και υπόδησης, όπως επίσης και στα λευκά είδη που διατίθενται στους πάγκους των λαϊκών αγορών, τα οποία, όπως λένε οι καταναλωτές, τις περισσότερες φορές βρίσκουν σε τιμή ευκαιρίας, μετά από εκποιήσεις καταστημάτων, εκτός από τα εποχικά είδη, στα οποία, όπως σημειώνουν, κάποιες φορές οι τιμές είναι τσιμπημένες. Ωστόσο, από τους πολίτες συνεχίζουν να εντοπίζονται πολλά προβλήματα και τεράστιες ελλείψεις στις λαϊκές αγορές, που λειτουργούν σε βάρος της τοπικής αγοράς και πολλές φορές του καταναλωτή και της οικονομίας γενικότερα.  

"Μαϊμού" προϊόντα και ελλείψεις

Σύμφωνα με τα σχόλια των καταναλωτών, κάποιοι έμποροι και παραγωγοί των λαϊκών αγορών εξακολουθούν να μην εκδίδουν αποδείξεις, ενώ την ίδια στιγμή πολλά είδη ρουχισμού και υπόδησης είναι "μαϊμού" και κακής ποιότητας, ζητώντας από τις αρμόδιες Αρχές να κάνουν κάτι για να σταματήσει το φαινόμενο αυτό.

Παράλληλα, σημειώνουν πως ο χώρος στάθμευσης πέριξ των λαϊκών αγορών είναι συνήθως περιορισμένος, με συνέπεια να επικρατεί κυκλοφοριακή σύγχυση και συνωστισμός, ενώ έντονο πρόβλημα προκαλεί και η φασαρία από τις φωνές των πωλητών.

Παράπονα, ωστόσο, από πλευράς καταναλωτών ακούγονται και για τις δημόσιες τουαλέτες, που πολλές φορές απουσιάζουν από τις λαϊκές, αλλά και για το ότι η περιοχή μετά τη λήξη τους μετατρέπεται σε χωματερή, λόγω των σκουπιδιών που μένουν πίσω.

Την ίδια στιγμή, μέσα σε όλα αυτά δε λείπουν και τα κρούσματα κλοπών, με πολίτες, όπως λένε, να χάνουν ξαφνικά τα πορτοφόλια από τις τσάντες και τις τσέπες τους.

ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News