default-image

Αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Σητείας

Κρήτη
Αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Σητείας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο στην κυβέρνηση για το αεροδρόμιο Σητείας; Αυτό διαμηνύει με οργή ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης, διαμαρτυρόμενος για το γεγονός πως, τη στιγμή που οργιάζουν τα σενάρια, οι φήμες και οι πληροφορίες για προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του "Βιτσέντζος Κορνάρος" μαζί με άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, ο επίσημος ιδιοκτήτης του αερολιμένα, δηλαδή ο Δήμος Σητείας, έχει αφεθεί στο... απόλυτο σκοτάδι!

Μπορεί το μελάνι της παραχώρησης του αεροδρομίου Χανίων και των άλλων 13 περιφερειακών αεροδρομίων να μην έχει ακόμα στεγνώσει, μπορεί μόλις πριν από λίγες μόλις ημέρες να επικυρώθηκε η σύμβαση με τη γερμανική Fraport στη Βουλή, όμως στο προσκήνιο ήρθε νέος γύρος ιδιωτικοποιήσεων, όπου και πάλι πρωταγωνιστεί ένα κρητικό αεροδρόμιο, αυτή τη φορά το αεροδρόμιο της Σητείας...

Το αναβαθμισμένο πλέον δημοτικό αεροδρόμιο "Βιτσέντζος Κορνάρος" εγκαινιάστηκε, ως γνωστόν, μόλις πριν μερικούς μήνες! Στα πανηγυρικά εγκαίνια του νέου αεροσταθμού, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έκανε επανειλημμένα λόγο για το δημόσιο χαρακτήρα του συγκεκριμένου αεροδρομίου.

Παρ' όλα αυτά, φαίνεται πως, μέσω του νέου Υπερταμείου Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας, οι εξελίξεις έχουν ήδη δρομολογηθεί και ο αερολιμένας "Βιτσέντζος Κορνάρος" προωθείται στο δεύτερο κύμα ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.

Στην "ελκυστική" 6άδα

Σύμφωνα μάλιστα με πολλά δημοσιεύματα και διαρροές, το αεροδρόμιο της Σητείας φιγουράρει στην 6άδα αεροδρομίων που θεωρούνται ως τα λεγόμενα "φιλέτα" μέσα στο νέο πακέτο των 23 περιφερειακών αερολιμένων προς παραχώρηση σε ιδιώτες.

Τα 6 αυτά αεροδρόμια, που φέρονται να παρουσιάζουν υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον, με σειρά ιεράρχησης είναι: της Πάρου, της Καλαμάτας, της Χίου, της Νάξου, της Μήλου και της Σητείας.

Μάλιστα, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Σητεία φαίνεται να συσχετίζεται και με τη δρομολογούμενη επένδυση της Minoan Group στο Κάβο Σίδερο, η οποία όμως πλέον θα κριθεί ξανά στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά και τη νέα προσφυγή που κατατέθηκε από περιβαλλοντικούς-οικολογικούς φορείς και πολίτες.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η αξιοποίηση των 23 αερολιμένων θα γίνει στα πρότυπα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, που "φέρνει" αφενός στα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ 1,23 δισ. άμεσα και άλλα 10 δισ. περίπου στη διάρκεια της σύμβασης και, αφετέρου, με το ευρύτατο επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού τους.

Στην κυβέρνηση φαίνεται να θεωρούν ως την πλέον κατάλληλη λύση την παραχώρηση των 23 αεροδρομίων σε ιδιώτες, με το δεδομένο πως έχουν παλαιωμένες υποδομές και θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επεμβάσεις, τις οποίες δεν έχει χρήματα να κάνει το ελληνικό κράτος.

Ο συλλογισμός δε μοιάζει παράλογος, με μια σημαντική όμως ειδοποιό διαφορά στην περίπτωση της Κρήτης. Το ότι το αεροδρόμιο της Σητείας αναβαθμίστηκε και απέκτησε νέο αεροσταθμό και νέες υποδομές πολύ πρόσφατα!

Αδιανόητοι σχεδιασμοί - Από τα ΜΜΕ ενημερώθηκε ο Δήμος

Σε κάθε περίπτωση, ξέχωρα από το πώς βλέπει κανείς μια τέτοια παραχώρηση, στο Δήμο Σητείας "βράζουν" όχι γι' αυτό καθαυτό το σενάριο, αλλά για το ότι ο Δήμος είναι εκτός... κάδρου! Στο Δήμο θεωρούν αδιανόητο να σχεδιάζει η κυβέρνηση τέτοιες εξελίξεις για ένα δημοτικό αεροδρόμιο χωρίς να μπαίνει καν στον κόπο να ενημερώσει στοιχειωδώς το Δήμο.

Γι' αυτό ακριβώς και ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης προχώρησε σε "διάβημα" διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, στο οποίο αναφέρει:

«Κύριε υπουργέ, πληροφορούμαστε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι ο Δημοτικός Αερολιμένας Σητείας "Βιτσέντζος Κορνάρος" εντάσσεται στην κατηγορία των αεροδρομίων, τα οποία πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν.

Είναι απορίας άξιον και μας κάνει τρομερή εντύπωση το γεγονός ότι ο Δήμος Σητείας, ο οποίος είναι και ο ιδιοκτήτης του αεροδρομίου, δεν έχει καμία ενημέρωση για το μέλλον της ιδιοκτησίας του», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ο κ. Πατεράκης και καταλήγει:

«Επειδή πιστεύουμε ότι ζούμε σε ένα ευνομούμενο κράτος, στο οποίο δεν έχει καταργηθεί το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, θεωρούμε ότι δικαιούμαστε να έχουμε πλήρη και πρωτογενή ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να εκφράσουμε τις απόψεις μας.

Χωρίς να αποκλείουμε καμία πρόταση, η οποία θα διασφαλίζει τον αναπτυξιακό ρόλο του αεροδρομίου και το όφελος που θα έχει ο Δήμος Σητείας και η τοπική κοινωνία, αναμένουμε την απάντησή σας...».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News