default-image

Ειδικό τέλος κυκλοφορίας για δρόμους της Κρήτης

Κρήτη
Ειδικό τέλος κυκλοφορίας για δρόμους της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Περιφέρεια Κρήτης ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών για καυτά θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του και έχουν να κάνουν με το νησί .

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία και του νέου διοικητικού συμβουλίου  του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης συζητήθηκε το θέμα του ΒΟΑΚ με τον κ. Γιώργο Δέδε να επισημαίνει τις προσπάθειες από πλευράς Υπουργείου να ενταχθεί το έργο στο πακέτο Γιούνκερ χωρίς ωστόσο αυτό να αποκλείονται οι όποιες προοπτικές χρηματοδότησης του έργου από την Τράπεζα Ευρωπαϊκών Επενδύσεων .

«Ο ΒΟΑΚ είναι μέσα στις πρώτες προτεραιότητες μας και μάλιστα μέσα στις προτεραιότητες των έργων τα οποία προτείναμε για να ενταχθούν στο σχέδιο «Γιούνγκερ». Έχουμε καταστρώσει ένα σχέδιο με βάση το οποίο το σύνολο των υπολειπόμενων τμημάτων του ΒΟΑΚ προϋπολογισμού περίπου 1,5 δις ευρώ σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των δυο λιμανιών της Κρήτης της Σούδας και του Ηρακλείου να υπαχθούν στο σχέδιο «Γιούνγκερ» δήλωσε χαρακτηριστικά στα ΜΜΕ ο κ. Δέδες, προσθέτοντας: «Ήδη στη Σύνοδο της Λιουμπλιάνα στο Περιφερειακό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το Υπουργείο μας κατέθεσε τις 25 προτάσεις για έργα που προτείνονται να ενταχθούν στο σχέδιο «Γιούνγκερ».

Μέσα στα πρώτα 8 από αυτά ως αξιολόγηση είναι και η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ. Η πρόταση αντιμετωπίστηκε θετικά, χρειάζεται ωστόσο πάρα πολύ δουλειά ακόμα, να δημιουργήσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις που η πρόταση μας θα ενισχυθεί, ισχυροποιηθεί και θα τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης από την Επιτροπή «Γιούνγκερ». Με τα στελέχη του ΒΟΑΚ συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα, την ολοκλήρωση όλων εκείνων των μελετών και κυρίως του στρατηγικού σχεδίου αλλά και των μελετών που θα μπορέσουν αυτή την πρόταση να την ισχυροποιήσουμε να την τεκμηριώσουμε και να τύχει της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης».

Επίσης ο κ. Δέδες τάχθηκε κατά της δημιουργίας διοδίων και υπεραμύνθηκε την θέση της Περιφέρειας ωστόσο άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστούν και άλλοι τρόποι χρηματοδότησης  ,όπως για παράδειγμα το ειδικό τέλος κυκλοφορίας που θα αφορά τους επισκέπτες που φθάνουν στο νησί, μέτρο που εφαρμόζεται με επιτυχία και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε: «Το έργο του ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει, επαναλαμβάνουμε, με ρήτρα διαθεσιμότητας, που σημαίνει ότι θα πληρώνει κάθε χρόνο το Κράτος το ποσοστό που θα ορίζεται στον ανάδοχο που θα πάρει το έργο. Το ζητούμενο για εμάς είναι να μην πληρώνει ο πολίτης. Η πρόταση που επεξεργαζόμαστε και θα υποβληθεί σύντομα από την Περιφέρεια προς τον Πρωθυπουργό είναι να αποδεκτεί το σχεδιασμό μας. Άλλωστε το Υπουργείο υποστηρίζει την πρόταση μας, έχουμε μιλήσει με τους αρμόδιους Υπουργούς, θεωρώ ότι ο Πρωθυπουργός πρέπει να πει το τελικό «ναι» για να γίνει αυτό το μεγάλο έργο για την Κρήτη. Έχουμε συζητήσει με τον Υπουργό κ. Σπίρτζη προτάσεις πως θα μπορέσουμε γρηγορότερα να γίνουν οι απαιτούμενες μελέτες ούτως ώστε να μπορεί να ενταχθεί και στο πακέτο «Γιούνγκερ» με ρήτρα διαθεσιμότητας».

Ρεπορτάζ:Νικολέτα Σφακιανάκη

Φωτογραφίες :Νίκος Χαλκιαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News