default-image

Η θάλασσα "τρώει" την παραλιακή, κίνδυνος στο λιμάνι

Κρήτη
Η θάλασσα "τρώει" την παραλιακή, κίνδυνος στο λιμάνι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Νεροφαγώματα" κάτω από τους μόλους έχουν μετατρέψει όλο το μήκος του λιμανιού του Ηρακλείου, από το σημείο που δένουν τα ψαροκάικα μέχρι και το φρούριο του Κούλε, σε μια επικίνδυνη περιοχή, καθώς, ανά πάσα στιγμή, ολόκληρα τμήματα τσιμέντου μπορεί να καταρρεύσουν και, αν παρασύρουν και ανθρώπους, τότε σίγουρα θα έχουμε πολύ δυσάρεστες καταστάσεις.

 Οι επαγγελματίες ψαράδες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ενώ ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Απόλλων Φιλιππής, παραδέχεται το πρόβλημα και αποκαλύπτει στη "Νέα Κρήτη" συγκεκριμένες ενέργειες που ήδη έχει δρομολογήσει για τη σταδιακή αποκατάστασή του.

Με την πάροδο των χρόνων, τα μπαζώματα που έγιναν από τα Νεώρια μέχρι και το λιμάνι, προκειμένου να γίνει η παραλιακή, "τρώγονται" και χρειάζονται εργασίες αποκατάστασης.

Ως γνωστόν, τα Νεώρια του λιμανιού ήταν στην περίοδο της Ενετοκρατίας χώρος επισκευής των καραβιών της εποχής, που ρυμουλκούνταν ως εκεί για να επισκευαστούν και να ξαναβγούν στα ανοιχτά.

Η θάλασσα έφτανε μέχρι τα Νεώρια, αλλά τα νερά ήταν πολύ ρηχά και χρειάζονταν τα πλοία των Ενετών να ρυμουλκηθούν για να μπορούσαν οι τεχνίτες και οι μηχανικοί της εποχής εκείνης να κάνουν τη συντήρηση. Στα χρόνια που ακολούθησαν η περιοχή επιχωματώθηκε για την εξυπηρέτηση των αναγκών της πόλης. Όμως, η επιχωμάτωση αυτή, το μπάζωμα, χρειάζεται συντήρηση, διότι η θάλασσα προκαλεί μια φυσιολογική φθορά...

Ήδη μεγάλες τρύπες έχουν δημιουργηθεί, ενώ οι επαγγελματίες αλιείς, που έχουν κάνει "σπίτι τους" το λιμάνι, λένε στην εφημερίδα μας πως «τρέμει το φυλλοκάρδι» τους, ιδιαίτερα τη μέρα των Θεοφανίων, με τον κόσμο που στέκεται πάνω σε προβληματικά σημεία των μόλων, για να παρακολουθήσει την τελετή της ρήψης του σταυρού στη θάλασσα.

Μιλώντας στη "Ν.Κ." χθες, ο πρόεδρός τους, Μανόλης Ματζαράκης, τόνισε ότι ουσιαστικά ολόκληρο το λιμάνι έχει μεγάλα προβλήματα και χρειάζεται μια γενικότερη παρέμβαση. «Μέχρι και εκβάθυνση χρειάζεται το λιμάνι. Τα θέματα είναι πολλά. Ζούμε τώρα σε χαλεπούς καιρούς. Να δούμε τώρα πώς μπορούμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», όπως επισημαίνει.

Ο Μανόλης Ματζαράκης μάς δείχνει, μεταξύ των άλλων, μία ολοένα και μεγαλύτερη τρύπα, που δημιουργείται εδώ και δεκαετίες, στο μόλο όπου δένουν τα καΐκια των επαγγελματιών ψαράδων, από την πλευρά του παραλιακού δρόμου Σοφοκλή Βενιζέλου.

«Χρόνια τώρα ζητούμε από τους αρμόδιους να ενδιαφερθούν και να αποκαταστήσουν τη ζημιά, αλλά κανείς δε δείχνει ενδιαφέρον. Αυτό που βλέπετε έχει δημιουργηθεί τα τελευταία, ίσως, 40 χρόνια», σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου των επαγγελματιών αλιέων.

Σύμφωνα με τον κ. Ματζαράκη, υπάρχουν ολόκληρα τμήματα γύρω από το λιμάνι που "κρέμονται" πάνω από το νερό, αφού από κάτω τα μπαζώματα που υπήρχαν έχουν "εξαφανιστεί" με την πάροδο του χρόνου. Είναι πολύ μεγάλη ανάγκη, όπως τονίζει ο ίδιος, να υπάρξουν σημαντικές εργασίες αποκατάστασης της ζημιάς, πριν συμβεί κανένα κακό, σε βάρος των περιπατητών, ή των ίδιων των ψαράδων, που κάθε μέρα παρατηρούν τα τμήματα αυτά των μόλων και ανησυχούν για το ενδεχόμενο κάποια στιγμή να "κοπούν"...

Έργο αντιστήριξης

Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Απόλλωνας Φιλιππής, που χαρακτηρίζει τις τρύπες αυτές ως «νεροφαγώματα», αποκαλύπτει στην εφημερίδα μας: «Με το διευθυντή Τεχνικών Έργων έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες ώστε εκεί που βρίσκεται το Λιμεναρχείο να γίνει ένα έργο αντιστήριξης. Υπάρχει εγκεκριμένος προϋπολογισμός του 2016. Η διαδικασία προχωράει και σύντομα θα έχει γίνει το έργο αυτό. Μιλάμε για το μόλο που ξεκινάει από την καφετέρια "Μαρίνα" που "βλέπει" προς τον Κούλε».

ρεπορτάζ : Χριστόφορος Παπαδάκης

φωτογραφίες : Νίκος Χαλκιαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News