default-image

Προβληματισμός για τη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι

Κρήτη
Προβληματισμός για τη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το "μικροσκόπιο" περνά τις τελευταίες μέρες στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών το ενδεχόμενο νέας, μικρής ή όχι, παράτασης στη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου Καστελίου... Η διερευνητική εκδήλωση ενδιαφέροντος από 5 ήδη επενδυτικά σχήματα έχει "ανάψει" το ενδιαφέρον, όμως ταυτόχρονα γεννά προβληματισμό.

Στο υπουργείο από τη μια βλέπουν πως η σκληρή γραμμή της τήρησης για μια φορά επιτέλους των χρονικών προθεσμιών αποφέρει καρπούς, αυξάνοντας τους ενδιαφερόμενους "μνηστήρες". Από την άλλη όμως δέχονται πιέσεις από τους επίδοξους επενδυτές να δοθεί και νέα παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών, που έχει οριστεί για τις 6 Μαΐου...

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο προβληματισμός αυτός για τη γραμμή που θα πρέπει να ακολουθηθεί και για το αν θα πρέπει να δοθεί και νέα παράταση σε ένα έργο που αισίως έχει συμπληρώσει 13 χρόνια βαρύγδουπων εξαγγελιών, αποτυπώθηκε πριν μερικές ημέρες σε ειδική σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Υποδομών.

Στη σύσκεψη εκφράστηκε ικανοποίηση για το έντονο τη στιγμή αυτή επενδυτικό ενδιαφέρον από 4 επενδυτικά σχήματα! Ταυτόχρονα όμως αποτυπώθηκε μια διαφορετική προσέγγιση από πλευράς πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων ως προς την επικείμενη δημοπράτηση της 6ης Μαΐου.

Σε πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση και προσωπικά ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης θεωρούν πως πολιτικά θα είναι έκθετοι με μια νέα, έστω μικρή παράταση. Θυμίζουμε ότι ο κ. Σπίρτζης, πριν από ένα χρόνο, αποφάσισε να ακυρώσει τη δημοπράτηση που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και να προετοιμάσει έναν νέο διαγωνισμό του έργου, με άλλη φιλοσοφία.

Διαδοχικά μάλιστα δόθηκαν απανωτές αναβολές στη δημοπράτηση, τον Ιούνιο, το Σεπτέμβριο, το Δεκέμβριο και το Φεβρουάριο.

Αυτό εκ μέρους του υπουργού είναι το πολιτικό πλαίσιο για μη αλλαγή χρονοδιαγραμμάτων, πάνω στο οποίο προσκρούουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτροπές των υπηρεσιακών παραγόντων που έχουν χειριστεί διαχρονικά το φάκελο "Καστέλι" περί νέας, μικρής παράτασης, για τεχνικούς λόγους.

Όπως επισημαίνουν τα υπηρεσιακά στελέχη, αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ακόμα η επεξεργασία των σχολίων που έχουν υποβάλει οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, ώστε να οριστικοποιηθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης και τα "κουκκιά" χρονικά δε βγαίνουν για δημοπράτηση στις 6 Μαΐου. Παράλληλα, εκτιμούν πως μια μικρή παράταση, 45 ημερών, αναμένεται να αυξήσει και τον αριθμό των υποψήφιων επενδυτών που θα "χτυπήσουν" το έργο.

Οι 5 "μνηστήρες"

Την παράταση έχουν ζητήσει και τα 5 ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα για το έργο του νέου αεροδρομίου. Το ένα επενδυτικό σχήμα συνθέτουν ο κινεζικός κρατικός κατασκευαστικός κολοσσός, η China State Construction Engineering Corporation, που έχει συμμαχήσει με την ελληνικής βάσης διεθνή εταιρεία "Αρχιρόδον" και το Αεροδρόμιο της Ζυρίχης. Ο δεύτερος "μνηστήρας" είναι ο ελληνικός όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το τρίτο σχήμα συνθέτουν η ελληνική "ΑΚΤΩΡ", σε συνεργασία με τη γαλλική Vinci. Το τέταρτο σχήμα είναι η ελληνική J & Ρ Άβαξ με την επίσης γαλλικών συμφερόντων Bouygues και την Aeroports De Paris. Το πέμπτο σχήμα έχει αμιγώς ελληνική ταυτότητα, με συμμετοχή των Ομίλων Κοπελούζου, Εμφιετζόγλου και άλλων ελληνικών εταιρειών.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News