default-image

Oculus Rift: Η πρώτη συσκευή εικονικής πραγματικότητας

Επιστήμη
Oculus Rift: Η πρώτη συσκευή εικονικής πραγματικότητας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο πρώτος στον κόσμο καταναλωτής πήρε στα χέρια του τη συσκευή εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ανάμικτες, αλλά μάλλον θετικές, καθώς η συσκευή όντως ανοίγει νέους κόσμους στον χρήστη, αν και ταυτόχρονα χρειάζεται βελτιώσεις.

Ο ιδρυτής της Oculus Πάλμερ Λάκι παρέδωσε την πρώτη συσκευή σε έναν προγραμματιστή λογισμικού, τον Ρος Μάρτιν από την Αλάσκα, ο οποίος δεν είχε ποτέ πριν δοκιμάσει τι σημαίνει εικονική πραγματικότητα. Εγκαινιάσθηκε έτσι μια νέα εποχή, καθώς η πιο ισχυρή συσκευή εικονικής πραγματικότητας μέχρι σήμερα βρίσκεται πλέον στα χέρια των χρηστών.

Ο 33χρονος Μάρτιν αφιέρωσε πολλές ώρες στο Oculus Rift, βλέποντας ταινίες, παίζοντας βιντεοπαιγνίδια και εξερευρώντας εικονικά περιβάλλοντα, μεταξύ άλλων ερχόμενος σε στενή επαφή με έναν...Τυρανόσαυρο Ρεξ. Όπως είπε, δεν μπορούσε να σταματήσει να χρησιμοποιεί τη συσκευή, αν και πρόσθεσε ότι κατά καιρούς ένιωθε μια ναυτία, ενώ η ανάλυση θα μπορούσε να ήταν καλύτερη.

Η Oculus, που είχε εξαγορασθεί από το Facebook αντί δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014, έκανε γνωστό ότι οι πρώτες συσκευές θα δοθούν σε όσους αρχικά τη στήριξαν χρηματοδοτικά μέσω της δικτυακής πλατφόρμας Kickstarter το καλοκαίρι του 2012. Θα ακολουθήσουν όσοι έκαναν παραγγελία τον Ιανουάριο σε τιμή 600 δολαρίων. Η τιμή ανεβαίνει στα 1.500 δολάρια, αν στο «πακέτο», το οποίο περιέχει την κυρίως συσκευή που φοριέται στο κεφάλι, μια κάμερα κι έναν ελεγκτή παιγνιδιών, περιλαμβάνεται και ένας υπολογιστής.

Το έως τώρα υπάρχον περιεχόμενο, δηλαδή εφαρμογές και βιντεοπαιγνίδια, μπορεί ο χρήστης να τα «κατεβάσει» από το ηλεκτρονικό κατάστημα (app store) της Oculus.

Το Oculus Rift είχε δοκιμασθεί έως τώρα μόνο από όσους επαγγελματίες πρόκειται να αναπτύξουν εφαρμογές γι' αυτήν και όχι από απλούς καταναλωτές-χρήστες. Ήδη υπάρχει μια ουρά αναμονής από τους τελευταίους, οι οποίοι έχουν κάνει προπαραγγελία. Όποιος παραγγέλνει τώρα, δεν θα παραλάβει τη συσκευή του πριν τον Ιούλιο. Δεν είναι ακόμα γνωστό πόσες συσκευές θα είναι έτοιμες προς παράδοση φέτος, όπως δεν μπορεί να προβλεφθεί κατά πόσο οι καταναλωτές θα σπεύσουν να την «αγκαλιάσουν».

Τα έως τώρα σχόλια από αναλυτές για τη συσκευή ποικίλουν από «θαυμάσια» και «συναρπαστική» έως «πολύπλοκη» και «ακριβή». Οπως επισημαίνουν, η ρύθμιση και η εξοικείωση με τη συσκευή είναι πιο δύσκολη από ό,τι με ένα «έξυπνο» κινητό ή με μια ταμπλέτα, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει ποικιλία διαθέσιμων εφαρμογών.

Αυτό που επίσης φαίνεται δεδομένο, είναι ότι αν κανείς χρησιμοποιήσει τη συσκευή για 45 λεπτά χωρίς διακοπή, μπορεί να χρειασθεί φάρμακο για τη ναυτία ή τον πονοκέφαλο. Η Oculus Rift συνιστά στους χρήστες να κάνουν σύντομα διαλείμματα ανά 30 λεπτά χρήσης, αλλά ήδη ορισμένοι έχουν αναφέρει διάφορα προβλήματα, όπως κούραση ή νευρικό τικ στα μάτια.

Από αισθητικής πλευράς, ο χρήστης μοιάζει με κάποιον που φορά στα μάτια του χοντρά μαύρα γυαλιά για σκι, ενώ στα αυτιά του έχει μεγάλα ακουστικά, όπως αυτά των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Έως το τέλος του έτους, η Oculus θα κυκλοφορήσει το Touch, έναν ελεγκτή της συσκευής μέσω κίνησης, αντί για το τωρινό πιο συμβατικό game controller. Παρόμοιες συσκευές εικονικής πραγματικότητας αναμένονται φέτος στην αγορά από την HTC και τη Sony (το Playstation VR σε χαμηλότερη τιμή), σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι το Oculus Rift είναι απλώς η αρχή στο μακρύ ταξίδι στην εικονική πραγματικότητα που μόλις ξεκίνησε. Με περίπου 30 παιγνίδια και λίγες εφαρμογές διαθέσιμες μέχρι στιγμής για τη συσκευή, ασφαλώς θα πρέπει να εμπλουτισθεί το περιεχόμενό της στο μέλλον.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News