default-image

Συζητούν και πάλι αυξήσεις στα καύσιμα

Κρήτη
Συζητούν και πάλι αυξήσεις στα καύσιμα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την ώρα που ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος έχει ελπίδες για «λήψη της απόφασης εξόδου της χώρας από τα μνημόνια πριν από την 1η Μαΐου», οι Έλληνες δεν έχουν ελπίδες για παύση της υπερφορολόγησης... Έτσι, προς μεγάλη τους έκπληξη βλέπουν να ανοίγει και πάλι η συζήτηση για αύξηση της φορολόγησης των καυσίμων και μάλιστα σε μια περίοδο που σημειώνουν άνοδο οι διεθνείς τιμές.

«Προφανώς κάποιοι θεωρούν ότι η σημερινή φορολογική επιβάρυνση των πετρελαιοειδών προϊόντων κατά 70% περίπου είναι χαμηλή και υπάρχουν κατ' αυτούς περιθώρια αύξησης», δηλώνει σκωπτικά ο πρόεδρος Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης και συμπληρώνει: «Οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται διεθνώς και εμείς, αντί να μειώσουμε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, για να μπορεί ο κόσμος να κινείται και να παράγει, θέλουμε να τον αυξήσουμε».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών, μια νέα φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων θα κάνει τους πολίτες να μειώσουν την κατανάλωση και τους πρατηριούχους να αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης. Ο κ. Σαμόλης μάς θυμίζει τι είχε γίνει τότε που με το πρόσχημα της πάταξης του λαθρεμπορίου είχε εξισωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης: «Ο κόσμος γύρισε την πλάτη του στο πετρέλαιο, ψάχναμε εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης, περνάμε σόμπες από τη Βουλγαρία και γεμίσαμε αιθελομίχλη από την καύση ξύλων. Δε θέλουμε να ξαναζήσουμε τις ίδιες καταστάσεις. Και είπαμε: Οι φόροι των καυσίμων είναι ήδη στο 70%. Δηλαδή πού θέλουν να τους πάνε; Στο 100%;».

Οι πρατηριούχοι έχουν σκοπό να πιέσουν όσο και όπως μπορούν προκειμένου να μην αυξηθεί περαιτέρω η φορολογία στα καύσιμα, ενώ για την ανάγκη γεμίσματος των μονίμως άδειων ταμείων του ελληνικού κράτους, έχουν μια πιο... ρεαλιστική λύση. «Αν θέλουν να μαζέψουν λεφτά», λέει ο κ. Σαμόλης, «ας τοποθετήσουν ηλεκτρονικά συστήματα εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης των καύσιμων. Αν το κάνουν, θα διαπιστώσουν ότι μπορούν να ελέγξουν το 95% με 99% του λαθρεμπορίου καυσίμων και άρα να μαζέψουν από τους λαθρέμπορους τα λεφτά, αντί πάλι να ρίχνουν το βάρος στις πλάτες του κόσμου».

Η εμπειρία έχει δείξει, εξάλλου, ότι κάθε επιπλέον φορολογική επιβάρυνση λειτουργεί αρνητικά στην αύξηση των δημόσιων εσόδων, αφού μειώνει την κατανάλωση και παράλληλα αυξάνει το μεταφορικό κόστος και το κόστος παραγωγής αγροτικών, βιομηχανικών και βιοτεχνικών προϊόντων, σε βάρος της επιδιωκόμενης ανάπτυξης. Επιπλέον, τυχόν αύξηση της φορολογίας αυξάνει αναλογικά και την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων, εις βάρος των υγειών κυττάρων της κοινωνίας και της οικονομίας.

Μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα έχει την 5η θέση στην επιβάρυνση των καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, ο πανελλαδικός μέσος όρος στην τιμή της απλής αμόλυβδης στη χώρα μας αυξήθηκε κατά 1,8 λεπτά το λίτρο από την περασμένη εβδομάδα και διαμορφώθηκε σε 1,3470 ευρώ. Από το ποσό αυτό πάνω από 92 λεπτά, ποσοστό 69,12% επί της τελικής τιμής, πάνε σε φόρους, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις. Αν δεν υπήρχαν όλα αυτά, θα πληρώναμε μόλις 0,42 λεπτά το κάθε λίτρο βενζίνης που μπαίνει στο ρεζερβουάρ μας...

Αξίζει να σημειωθεί πως με την ιδέα αύξησης της φορολόγησης των καυσίμων "φλερτάρει" η κυβέρνηση ήδη από το 2015.

Β.Κώτσος: Αδικία οι έμμεσοι φόροι για τους πολίτες

Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εμπόρων Καυσίμων προκαλεί το ενδεχόμενο αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα προκειμένου να καλυφθεί μέρος του δημοσιονομικού κενού, σύμφωνα με δηλώσεις του Β.Κώτσου στο Ράδιο 9,84 και την δημοσιογράφο Αγγέλα Δουλγεράκη.

Εκτιμά ότι ένα τέτοιο μέτρο δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των δημοσίων εσόδων αφού θα προκαλέσει μείωση της κατανάλωσης και αύξηση του κόστους σε μεταφορές και παραγωγή.

Ο Βαγγέλης Κώτσος , αντιπρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, μιλώντας στο Ράδιο 9,84 επισήμανε τις αρνητικές συνέπειες και τις αδικίες αυτής της απόφασης σε βάρος των καταναλωτών και επισήμανε πως αν η πολιτεία είχε την τόλμη επιβολής του μέτρου εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των υγρών καυσίμων πως οι σκέψεις αυτές ενδεχόμενα μα μην υπήρχαν.

Στην ανακοίνωσή της η ΠΟΠΕΚ τονίζει:

Αν και παραμένει προς το παρόν σε εκκρεμότητα η εφαρμογή διατάξεων για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων, από την οποία χάνονται δημόσια έσοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με την ιχνηθέτηση των καυσίμων και την τοποθέτηση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των πετρελαιοειδών προϊόντων, εκτός των πρατηρίων που αν και τελευταία στην αλυσίδα διάθεσης πετρελαιοειδών προϊόντων, υποχρεώθηκαν στην άμεση εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών, τώρα κάποιοι σκέπτονται χωρίς ιδιαίτερο προβληματισμό να καλύψουν την τρύπα του δημοσιονομικού ανοίγματος, με την αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα.

ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News