default-image

Δανέλλης: Κυβερνητικές παλινωδίες σε σχέση με τις ιδιωτικοποιήσεις

Ελλάδα
Δανέλλης: Κυβερνητικές παλινωδίες σε σχέση με τις ιδιωτικοποιήσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και Οικονομικών προχώρησε ο βουλευτής Ηρακλείου με Το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, σε σχέση με την παρατηρούμενη κυβερνητική αμφιθυμία, ως προς το φλέγον ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων, εν μέσω μάλιστα ελλειμματικών κρατικών προϋπολογισμών και της πανθομολογούμενης κατάρρευσης της επιχειρηματικότητας.

Η διαφαινόμενη παύση μέχρι νεωτέρας της ιδιωτικοποίησης του «Αστέρα» Βουλιαγμένης, η κωλυσιεργία στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι παλινωδίες και οι «κόντρες» μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας αφενός και του ΤΑΙΠΕΔ αφετέρου, για την τελική παραχώρηση ποσοστού του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ) σε ξένη εταιρία, αλλά και το σήριαλ για την ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων παλαιότερα, συνθέτουν ένα διόλου θελκτικό σκηνικό για τους ξένους θεσμικούς επενδυτές.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Προς τους κ.κ. υπουργούς (1) Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και (2) Οικονομικών.

Θέμα: «Κακόγουστο σήριαλ η κυβερνητική πολυγλωσσία στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων».

Πολυγλωσσία και απανωτές κωλυσιεργίες συναρμοδίων Υπουργείων και εμπλεκομένων υπηρεσιών παρατηρούνται συνεχώς στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων, παρότι οι περισσότερες αποτελούν μνημονιακές δεσμεύσεις και έχουν μάλιστα ενταχθεί στον προυπολογισμό του τρέχοντος έτους. Χτυπητά παραδείγματα αποτελούν οι περιπτώσεις του «Αστέρα Βουλιαγμένης», του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ), αλλά και παλαιότερα η ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων που τελικά φαίνεται να μπήκε σε τελική ευθεία, μετά από ένα γαϊτανάκι παλινωδιών, «δακρύων» αρμοδίων Υπουργών και λοιπών ευτράπελων…  

Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του «Αστέρα», ειδικότερα, γίνεται φανερό ότι οι διεθνείς επενδυτές έχουν εγκλωβιστεί σε μία ιδιότυπη διελκυστίνδα πολλαπλών κυβερνητικών κέντρων, τα οποία έχουν διαφορετικές απόψεις για το ζήτημα και κινδυνεύουν να τορπιλίσουν τη διαδικασία αυτή την φορά, λόγω αντιρρήσεων για το νέο Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης του Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ).  

Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο πρόεδρος και «απαραίτητος» σε κάθε κυβέρνηση κ. Ρουμελιώτης συνεχίζει να δημιουργεί προσκόμματα, καθώς κρατάει στο συρτάρι του τη σχετική επιστολή έναρξης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης της επέκτασης της σύμβασης.

Αλλά και στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μόλις το τελευταίο διάστημα φάνηκε να εναρμονίζει τις δηλώσεις του, με τα όσα έχει δεσμευθεί να πραγματοποιήσει η κυβέρνηση και ενώ κατ' επανάληψη εξέφραζε δημόσια τη αντίθεσή του, ερχόμενος σε σύγκρουση με τον αρμόδιο κρατικό φορέα για τις αποκρατικοποιήσεις (ΤΑΙΠΕΔ).

Δεδομένου ότι στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση κωλυσιεργεί συνεχώς,  παρουσιάζοντας εικόνα δόκτωρ Τζέκιλ και κυρίου Χάιντ.

Δεδομένου ότι το κακόγουστο σήριαλ της ριζικά διαφορετικής προσέγγισης Υπουργών και στελεχών της κυβέρνησης σε σχέση με τις ιδιωτικοποιήσεις, όταν μάλιστα βρισκόμαστε λίγο πριν την δρομολόγηση της αξιολόγησης από τους εταίρους και δανειστές μας δεν μπορεί να συνεχίζεται στο διηνεκές.

Δεδομένου ότι η υλοποίηση των προαναφερθέντων ιδιωτικοποιήσεων, αλλά και η παραχώρηση άλλων περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου έχει προϋπολογιστεί ότι κατά το τρέχον έτος θα συνεισφέρει στα κρατικά ταμεία το δυσθεώρητο, και μάλλον ανέφικτο κατά τα φαινόμενα, ποσό των 2 δις ευρώ.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του «Αστέρα» Βουλιαγμένης, αλλά και της επέκτασης της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος»;

2.      Θεωρούν ότι οι παλινωδίες αυτές στέλνουν το σωστό μήνυμα προς τους διεθνείς επενδυτές, ιδίως, τη στιγμή που περισσότερο από ποτέ θα έπρεπε να δημιουργούμε προϋποθέσεις μεγάλων επενδύσεων, εν μέσω ελλειμματικών προϋπολογισμών και της παρατηρούμενης κατάρρευσης της επιχειρηματικότητας;

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News