default-image

"Γκάφα" στη Λότζια για τα τέλη

Κρήτη
"Γκάφα" στη Λότζια για τα τέλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Παγωμάρα" επικρατεί στη Λότζια μετά την απόρριψη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης της απόφασης του Δήμου Ηρακλείου, η οποία προέβλεπε τη μείωση δημοτικών τελών για τους κοινόχρηστους χώρους κατά 20%. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επέστρεψε το σχετικό φάκελο στη δημοτική Αρχή, χαρακτηρίζοντάς τον ως «ελλιπή», με αποτέλεσμα να τίθεται πλέον ζήτημα εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Δήμου για το 2016.

Στο μεταξύ, η Λότζια διά στόματος του ίδιου του δημάρχου, Βασίλη Λαμπρινού, κάνει λόγο για λάθος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου. Ειδικότερα, μιλώντας στη "Ν.Κ." ο κ. Λαμπρινός είπε ότι η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται ξεκάθαρα σε ανθρώπινο σφάλμα, προσθέτοντας ότι ουσιαστικά δεν προκύπτει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, καθώς οι όποιες παραλείψεις θα διορθωθούν εντός της εβδομάδας και η μείωση των τελών θα ψηφιστεί εκ νέου στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Δευτέρα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι δηλώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιώργου Καραντινού, ο οποίος ανέφερε στη "Ν.Κ." ότι σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει πρόβλημα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Έπειτα από σχετική εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ηρακλείου, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - να προβεί σε αλλαγές των δημοτικών τελών. Στις εν λόγω μεταβολές, περιλαμβάνονται μειώσεις των τελών κοινόχρηστων χώρων σε ποσοστό 20%.

Το πρόβλημα φέρεται να προκλήθηκε έπειτα από παράλειψη της Οικονομικής Υπηρεσίας να προχωρήσει σε διευκρινιστική απάντηση για τη σχετική απόφαση, η οποία ζητήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η απάντηση αυτή δε δόθηκε ποτέ - κατά τα φαινόμενα - με αποτέλεσμα να έχουμε τη χθεσινή εξέλιξη, που έπιασε εξαπίνης τη Λότζια.

Και δεύτερη "γκάφα"

Φαίνεται, πάντως, ότι η εν λόγω γκάφα δεν ήταν η μοναδική, καθώς από το έγγραφο που εστάλη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, και το οποίο απαριθμούσε τις οδούς και τις πλατείες, οι κοινόχρηστοι χώροι των οποίων θα συμπεριλαμβάνονταν στη μείωση των τελών, έλειπαν δύο δρόμοι...

Για το θέμα μίλησε στη "Ν.Κ." και ο καθ' ύλην αρμόδιος, ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου Οικονομικών, Γιώργος Καραντινός, ο οποίος επί της ουσίας αναγνωρίζει ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση είχε δίκιο. Ειδικότερα, ο κ. Καραντινός παραδέχτηκε ότι όντως υπήρξε παράλειψη της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου, έσπευσε ωστόσο να τη χαρακτηρίσει ως επουσιώδη.

«Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έκανε τη δουλειά της σωστά, καθώς υπήρξε παράλειψη από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου», τόνισε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, ο οποίος πρόσθεσε: «Δε θέλω να υπερασπιστώ κανέναν, αλλά υπάρχει πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού. Εάν δεν υπάρξει επαρκής στελέχωση της Οικονομικής Υπηρεσίας, ενδεχομένως να ξαναγίνουν λάθη».

Εξάλλου, μέσω της "Ν.Κ." ο κ. Καραντινός ευχαρίστησε τους ανθρώπους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καθώς συνεργάστηκαν άψογα μαζί του, ούτως ώστε το λάθος που έγινε να μην κοστίσει στην πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για μείωση των τελών στους κοινόχρηστους χώρους.

Τι μέλλει γενέσθαι;

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν στη "Ν.Κ." τόσο ο δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός, όσο και ο κ. Καραντινός, η επίμαχη απόφαση θα περάσει αύριο (Τετάρτη) από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ηρακλείου, η οποία θα συνεδριάσει εκτάκτως επί τούτου. Από την αυριανή συνεδρίαση, θα προκύψει και η σχετική εισήγηση για το Δημοτικό Συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας, όπου θα τεθεί εκ νέου προς ψήφιση η απόφαση για τη μείωση των τελών.

Σύμφωνα λοιπόν με τη Λότζια, η παράλειψη δεν αναμένεται να έχει κόστος στους δημότες της πόλης. Ωστόσο, προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό το γεγονός ότι για μια ακόμη φορά η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επιστρέφει στη Λότζια αποφάσεις, με το χαρακτηρισμό «ελλιπείς». Εγείρονται λοιπόν σοβαρά ερωτήματα που έχουν να κάνουν με την αποτελεσματικότητα της δημοτικής Αρχής να διαχειριστεί συγκεκριμένες καταστάσεις.

Κι αν το τελευταίο λάθος οφείλεται σε παράλειψη κάποιου υπαλλήλου της Οικονομικής Υπηρεσίας, κι αν ακόμη το συγκεκριμένο σφάλμα αποδειχθεί "αναίμακτο" για τη Λότζια - και φυσικά για τους Ηρακλειώτες - αυτό δε σημαίνει ότι ο Δήμος είναι άμοιρος ευθυνών. Σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε ο Βασίλης Λαμπρινός στην "ΚΡΗΤΗ TV", είχε δικαιολογήσει σφάλματα και παραλείψεις που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της θητείας του στο δημαρχιακό θώκο, κάνοντας λόγο για «απειρία».

Πώς όμως μπορούμε να μιλάμε για απειρία όταν η νυν δημοτική Αρχή έχει ομάδα νομικών συμβούλων, η οποία αποτελείται από συνολικά πέντε άτομα; Και φυσικά οι εν λόγω πέντε δικηγόροι δεν είναι οι μόνοι στο δυναμικό της δημοτικής Αρχής, καθώς αν σ' αυτούς προστεθούν ο ίδιος ο δήμαρχος, κ. Λαμπρινός, αλλά και ο γενικός γραμματέας του Δήμου Ηρακλείου, κ. Περαντωνάκης - οι οποίοι αμφότεροι είναι γνωστοί τοις πάσι ότι έχουν διαπρέψει επί σειρά ετών ως δικηγόροι - ο αριθμός των νομικών που βρίσκονται στις υπηρεσίες της Λότζιας φτάνει τους 7!

ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ"

Καταγγελίες για αδιαφάνεια

Την ίδια ώρα, μέσω ερώτησης που απευθύνεται προς το Δημοτικό Συμβούλιο και το δήμαρχο Ηρακλείου, η δημοτική παράταξη "Ενεργοί Πολίτες", με επικεφαλής τον Ηλία Λυγερό, προέβη σε σοβαρές καταγγελίες, οι οποίες θέτουν εν αμφιβόλω τις δημόσιες εξαγγελίες της δημοτικής Αρχής περί ισότιμης συμμετοχής, διαφάνειας και θεμιτού ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, στο κείμενο της ερώτησης, το οποίο κοινοποιήθηκε και στα Μέσα, αναφέρεται ότι Δημοτική Επιχείρηση και συγκεκριμένα η "Ανάπτυξη Αθλητισμού Ηρακλείου Α.Ε. ΟΤΑ", προβαίνει σε απευθείας αναθέσεις, τεμαχισμό έργων και παροχής υπηρεσιών. Η ερώτηση των "Ενεργών Πολιτών" αναφέρεται σε επτά αποφάσεις που ελήφθησαν μέσα στο 2015. Η επίμαχη καταγγελία αφορά στις «Υπηρεσίες Τεχνικής Διαχείρισης για τα Δημοτικά Αθλητικά Κέντρα».

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ερώτηση που κοινοποιήθηκε χθες από τους "Ενεργούς Πολίτες", τον Ιανουάριο του 2015 γίνεται απευθείας ανάθεση - για το διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι την 31η Μαρτίου - σε τέσσερις τεχνικούς για παράταση των υπηρεσιών συντήρησης, με την αιτιολογία ότι μέχρι να προχωρήσει ο νέος διαγωνισμός η εν λόγω σύμβαση είναι απαραίτητη.

Δύο μήνες μετά έχουμε νέα απευθείας ανάθεση στους ίδιους τεχνικούς για το χρονικό διάστημα από 1η Μαρτίου έως 30 Μαρτίου μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός (!). Τον Απρίλιο, γίνεται εκ νέου απευθείας ανάθεση στους ίδιους τέσσερις τεχνικούς για το διάστημα από 1η Απριλίου έως 30ή Ιουλίου με την αιτιολογία ότι «δεν κάνουμε διαγωνισμό, διότι υπολογίζουμε (η διοίκηση) ότι το συνολικό κόστος θα κοστίσει περισσότερο στην ΑΑΗ Α.Ε. ΟΤΑ κατά άτομο από ότι η απευθείας ανάθεση».

Συνολικά, μέχρι και το τέλος του 2015 έγιναν 7 απευθείας αναθέσεις σε τέσσερις συγκεκριμένους τεχνικούς, με το συνολικό ετήσιο κόστος - σύμφωνα πάντα με τους "Ενεργούς Πολίτες" - να ανέρχεται περίπου στις 87.000 ευρώ (με ΦΠΑ περίπου 107.000), το οποίο είναι απαγορευτικό για απευθείας ανάθεση... Στην ερώτηση, οι "Ενεργοί Πολίτες" καλούν το δήμαρχο και τη δημοτική Αρχή να πάρει πρωτοβουλίες «ώστε να σταματήσουν τέτοια φαινόμενα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News