default-image

Να τεθεί επιτέλους ένα τέρμα στις ανθρωποθυσίες της ασφάλτου

Κρήτη
Να τεθεί επιτέλους ένα τέρμα στις ανθρωποθυσίες της ασφάλτου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρέπει να συμβεί κάποιο νέο τραγικό δυστύχημα σε κάποιο σημείο του οδικού μας  δικτύου,όπως το πρόσφατο στον κόμβο Καστελλίου, για να ξαναρχίσουν σε όλους τους τόνους οι συζητήσεις περί ευθυνών για το Οδικό Δίκτυο, για την αστυνόμευση, για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων και για ό,τι άλλο σχετικό ή άσχετο με την οδική ασφάλεια.

Όταν καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους σκοτώνονται 5 άτομα, κατά μέσο όρο, είναι τουλάχιστον υποκρισία να τονίζουμε την ευαισθησία μας και την αγανάκτησή μας για τα κακώς κείμενα, αναζητώντας συγχρόνως τους υπευθύνους για να τους ρίξουμε όλο το κρίμα, μόνο σε περιπτώσεις, στις οποίες η κοινή γνώμη «συγκλονίζεται», λόγω της τραγικότητας των δυστυχημάτων (ομαδικοί θάνατοι, μικρά παιδιά κ.λ.π.). Και, επιπλέον, να κάνουμε τηλεοπτικό θέαμα τον αβάσταχτο πόνο των συγγενών προς ικανοποίηση της περιέργειας του τηλεθεάμονος κοινού.  

Η οδύνη, το πένθος και η συμπόνια για τα αδικοχαμένα θύματα δεν εκφράζεται με φωνασκίες και κούφια λόγια.  Καλύτερα σιωπηλοί να σκύψουμε όλοι το κεφάλι και την ώρα που θα αποτίουμε φόρο τιμής στα θύματα, ας αναλογιστούμε ότι όλοι μας, όλοι ανεξαρτήτως,  φέρουμε μικρό ή μεγάλο τμήμα της ευθύνης για αυτό και όλα τα τραγικά δυστυχήματα στους Ελληνικούς δρόμους.

Ας εξειδικεύσουμε, όμως, σε μερικές αδρές γραμμές την έννοια της οδικής ασφάλειας, που αποτελείται από ένα πλέγμα διαφορετικών παραγόντων:

Τον Άνθρωπο (φυσική κατάσταση - εκπαίδευση - συμπεριφορά)

Το Μέσον (αυτοκίνητο ή δίκυκλο γενικά)

Την Πολιτεία (νομοθεσία, εκπαίδευση, οδοποιία, σήμανση)

Ο Άνθρωπος ως χρήστης των οχημάτων, όταν οδηγεί οφείλει να βρίσκεται σε άριστη πνευματική αλλά και φυσική κατάσταση, να είναι ήρεμος, να μην κάνει χρήση φαρμάκων ή ουσιών που επιδρούν στα αντανακλαστικά, να είναι άρτια εκπαιδευμένος στην οδήγηση του οχήματός του και να συμπεριφέρεται μη ανταγωνιστικά προς τους άλλους. Τέλος, πρέπει να χρησιμοποιεί τα μέσα παθητικής ασφάλειας του οχήματος (ζώνες ασφαλείας ή κράνος) και φυσικά να τηρεί τον Κ.Ο.Κ.

Το Μέσον(αυτοκίνητο ή δίκυκλο) πρέπει να πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας, να είναι άριστα συντηρημένο και να δίδεται ιδιαίτερα φροντίδα στα μέσα ασφαλείας του (φρένα, υγρά φρένων, ελαστικά, αναρτήσεις, λειτουργίες συστημάτων ABS και αερόσακων, σωστά ρυθμισμένα φώτα, ευθυγράμμιση προσθίου συστήματος, ζυγοστάθμιση τροχών, άριστη κατάσταση ζωνών ασφαλείας.  Ποιότητα κράνους και σωστή ενδυμασία για τους δικυκλιστές.

Η Πολιτεία, τέλος, η οποία με νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να καθορίζει τους όρους και τις συνθήκες εισαγωγής - προδιαγραφές και ελέγχου των οχημάτων, τον τρόπο κυκλοφορίας - Κ.Ο.Κ. - τους όρους εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και αναβατών, την κατασκευή και συντήρηση των οδών, καθώς και την ορθή διαγράμμιση και σήμανση.

Η Εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών και αναβατών πρέπει να είναι ουσιαστική και όχι τυπική, να πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να αποκτούν πραγματική εμπειρία, χωρίς αυτό, βέβαια, να αρκεί για τη μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων.

Η Εκπαίδευση στην Κυκλοφοριακή Αγωγή πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διδασκαλίας στην Α΄/θμια & Β΄/θμια Εκπαίδευση, ώστε τουλάχιστον οι επόμενες γενιές να σταματήσουν να θρηνούν αθώα θύματα της ασφάλτου.

Στη σχεδίαση και υλοποίηση ή επισκευή των δρόμων, η κεντρική διοίκηση, αλλά και οι βαθμίδες της  τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να επιμελούνται και να επιβλέπουν για τη σωστή σχεδίαση των δρόμων, με τις σωστές κλίσεις και τη σωστή χρησιμοποίηση του υλικού του οδοστρώματος.

Άρθρο του Δημ. Κων. Σαρρή

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News