default-image

Εταιρείες κολοσσοί προσπάθησαν να εξαγοράσουν το facebook

Επιστήμη
Εταιρείες κολοσσοί προσπάθησαν να εξαγοράσουν το facebook

Google, AOL, MySpace, Microsoft, NewsCorp, Yahoo, και μερικές ακόμα εταιρείες κολοσσοί στην αμερικανική αγορά προσπάθησαν να εξαγοράσουν τo Facebook από το 2004 που ανέβηκε στον αέρα μέχρι σήμερα. όλες απορρίφθηκαν από τον συνιδρυτή και σημερινό πρόεδρο και Ceo του Mark Zuckerberg.

Σύμφωνα με όσα γράφει στο βιβλίο του ο David Kirkpatrick, «The Facebook Effect», το Facebook ήταν ένα εξαιρετικό «φιλέτο», δηλαδή μία δημοφιλής εταιρεία που όλοι ήθελαν να εξαγοράσουν από τη στιγμή της ίδρυσής του, ενώ σήμερα έχει πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα..

Το Facebook, τότε TheFacebook.com, βγήκε στον «αέρα» τον Φεβρουάριο του 2004 και μόλις τέσσερις μήνες αργότερα, τον Ιούνιο του 2004, ο 20χρονος τότε Mark Zuckerberg δέχτηκε μια προσφορά 10 εκατομμυρίων δολαρίων από χρηματοδότη - το όνομα του οποίου δεν έγινε γνωστό.

Η online εταιρεία τυχερών παιδιών Friendster, επιχείρησε να κλείσει συμφωνία, αλλά δεν είχε ποτέ κάποιο αποτέλεσμα.

Η Google προσπαθεί και αποτυγχάνει

Ο Mark Zuckerberg και ο συνέταιρός του από το Χάρβαρντ, δέχτηκαν την επίσκεψη «μερικών στελεχών της Google», το καλοκαίρι του 2004, προκειμένου να βρουν έναν τρόπο συνεργασίας ή ακόμα και εξαγοράς του TheFacebook.com.

H Viacom προσφέρει 75 εκατομμύρια

Η αμερικανική διεθνής εταιρεία μέσων μαζικής ενημέρωσης (η μητρική εταιρεία του MTV) άνοιξε το πορτοφόλι της προσφέροντας 75 εκατομμύρια. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αρνήθηκε ξανά την δελεαστική προσφορά.

Και το MySpace στο παιχνίδι

Την άνοιξη του 2005, ο ceo του MySpace, DeWolfe επισκέφτηκε τον Mark Zuckerberg και την ομάδα του για την πιθανή πώληση του Facebook. O Mark και οι λοιποί, απλά ήθελαν να συναντήσουν τον DeWolfe «επειδή ήταν ένας ενδιαφέρον τύπος και ήταν περίεργοι για το MySpace», γράφει ο David Kirkpatrick.

Μισό χρόνο αργότερα, η μητρική εταιρεία του MySpace, News Corp είχε την ίδια επιθυμία. Τον Ιανουάριο του 2006, ο τότε πρόεδρος της News Corp digital, Ross Levinsohn, συναντήθηκε με τον Zuckerberg στο Λος Άντζελες. Ο Levinsohn  ήθελε να αγοράσει το TheFacebook, αλλά ανησυχούσε ότι τελικά δεν θα άξιζε τα λεφτά του.

Η Viacom επανέρχεται

Η Viacom δεν εγκατέλειψε εύκολα το Facebook -όπως ενημερώθηκαν τα στελέχη της εταιρείας-,  οι τηλεθεατές του MTV ξόδευαν όλο και περισσότερο χρόνο στο Facebook. Οπότε η συνάντηση μεταξύ του ceo Tom Freston και του Mark Zuckerberg ήταν αναμενόμενη, το 2005, για να λάβει ο πρώτος ένα ωραιότατο «όχι, ευχαριστώ».

To ειδησεογραφικό δίκτυο NBC προσπαθεί

Το NBC αποπειράθηκε να εξαγοράσει το Facebook το 2005.

Ο Kirkpatrick δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά όπως φαίνεται τα στελέχη του NBC πέρασαν μια διερευνητική βόλτα από τα γραφεία του Facebook το 2005.

Η τρίτη προσπάθεια της Viacom

Στις αρχές του 2006, το αφεντικό του MTV, Michael Wolf πέρασε από το Facebook για τελευταία φορά. Ο Zuckerberg του ανέφερε ότι πίστευε πως η εταιρεία είχε αξία 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μια εβδομάδα αργότερα, η Viacom έκανε μια προσφορά ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων, πρόσφερε μάλιστα 800 εκατομμύρια μετρητά στην αρχή και τα υπόλοιπα αργότερα. Η συμφωνία κατέρρευσε παρά το γεγονός ότι η αγοραπωλησία ήταν σχεδόν στα σκαριά.

Η σειρά της Yahoo

Η προσφορά που έπεσε στο τραπέζι, ήταν ένα δισεκατομμύριο. Οι επενδυτές του Facebook και πολλά στελέχη της εταιρείας, ήθελαν να γίνει η αγοραπωλησία. Αλλά ο Mark Zuckerberg πίστευε ότι η εταιρεία άξιζε περισσότερα.

Η Yahoo επέστρεψε το φθινόπωρο του  2006. H προσφορά αυτή τη φορά ήταν ένα δισεκατομμύριο ή και περισσότερα. Αλλά τότε το Facebook δεν ήταν ένα απλό site για τους συμφοιτητές του Mark Zuckerberg - καθημερινά είχε πάνω από 50.000 επισκέψεις.

AOL

Ο ceo της εταιρίας, Jonathan Miller αποφάσισε ότι ήθελε να αποκτήσει το Facebook στα μέσα του 2006. Έπεισε μάλιστα και άλλες εταιρείες να συμπορευτούν μαζί του προφέροντας το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου.

«Γιατί να μη σε εξαγοράσουμε για 15 δισεκατομμύρια;», ρώτησε ο ceo της Microsoft τον Mark Zuckerberg. Ο Steve Ballmer θέλοντας να κρατήσει μακριά από την Google το Facebook, προσφέρθηκε να αγοράσει την εταιρεία το 2007. Η αγοραπωλησία δεν έγινε, αλλά η Microsoft αγόρασε το 1,6% του Facebook για περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News