default-image

Συζητήθηκε στο ΣτΕ η προσφυγή για τα αεροδρόμια

Ελλάδα
Συζητήθηκε στο ΣτΕ η προσφυγή για τα αεροδρόμια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συζητήθηκε και προσεχώς αναμένεται η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας.

Στο ανώτατο δικαστήριο έχουν προσφύγει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Δήμοι στη δικαιοδοσία των οποίων υπάρχουν αεροδρόμια, Δικηγορικοί Σύλλογοι, Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια, κ.λπ.

Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθούν οι κυβερνητικές αποφάσεις με τις οποίες παραχωρήθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ τα δικαιώματα παραχώρησης σε τρίτους μέσω συμβάσεων η διοίκηση, διαχείριση, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των κρατικών αεροδρομίων.

Υπενθυμίζεται ότι τα αεροδρόμια παραχωρήθηκαν στη Fraport.

Κατά την ακροαματική διαδικασία (πρόεδρος ο Νικόλαος Σακελλάριου και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνος Πισπιρίγκος), οι φορείς υποστήριξαν ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι αντίθετη στις συνταγματικές επιταγές, καθώς εκχωρούνται μεγάλα κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού Δημοσίου σε ιδιώτες προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.

Ακόμη, τόνισαν ότι παραβιάζονται οι συνταγματικές επιταγές καθώς απαγορεύεται η παραχώρηση και η εκμετάλλευση των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες, διότι έτσι στερεί το κράτος μέρος του εδάφους επί του οποίου ασκεί εξουσία, ενώ υποστήριξαν ότι οι παραχωρήσεις έγιναν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής και της εθνικής νομοθεσίας καθώς δημιουργείται μονοπωλιακό καθεστώς και παραβιάζεται το δίκαιο του ανταγωνισμού.

Ειδική αναφορά έγινε για το αεροδρόμιο των Χανιών που έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία "Frapport-Slentel LTD", καθώς αφενός εκτελούνται έργα επέκτασης χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που δεν επιτρέπει τη μεταβίβασή του και αφετέρου το αεροδρόμιο αυτό χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ (η κυβέρνηση των ΗΠΑ διατηρεί την αεροπορική βάσης της Σούδας), κάτι που, όπως υποστήριξαν, απαγορεύει την παραχώρησή του για λόγους εθνικής ασφαλείας.

Από την πλευρά του οι συνήγοροι του Ελληνικού Δημοσίου αντέκρουσαν τους ισχυρισμούς των φορέων και υποστήριξαν την συνταγματικότητα και τη νομιμότητα των ιδιωτικοποιήσεων.

Ν. Μαριάς: «Εύχομαι το ΣτΕ να μην επιτρέψει τη "γερμανοποίηση" των 14 περιφερειακών αεροδρομίων»

Δήλωση για το θέμα έκανε στην είσοδο του Συμβουλίου της Επικρατείας, που συζήτησε σήμερα τις σχετικές αιτήσεις ακυρώσεως που κατέθεσαν η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, οι Περιφερειακές Ενότητες Χανίων-Ρεθύμνου, ο Δήμος Κέρκυρας, ο Δήμος Χανίων και άλλοι δήμοι της Κρήτης, η ΟΣΥΠΑ, κοινωνικοί φορείς, δικηγορικοί σύλλογοι κ.λπ. κατά της σύμβασης, ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής και καθηγητής Θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, Νότης Μαριάς.

«Ευχόμαστε», είπε ο Νότης Μαριάς, «το ΣτΕ να σώσει την τιμή της Ελληνικής Πολιτείας και να μην επιτρέψει τη "γερμανοποίηση" των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Εάν είχε πάρει μία αντίστοιχη απόφαση το Νοέμβριο του 2010, όταν είχαμε προσφύγει κατά του πρώτου μνημονίου, τα πράγματα στη χώρα σήμερα θα ήταν τελείως διαφορετικά. Ελπίζουμε ότι τώρα θα τεθεί τέρμα στις επιταγές της τρόικας και θα παραμείνουν τα περιφερειακά αεροδρόμια πράγματι στη δικαιοδοσία της Ελληνικής Πολιτείας».

Αναφερόμενος στην εκστρατεία που και ο ίδιος έχει αναλάβει σε επίπεδο Ευρωβουλής για την ανατροπή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο Νότης Μαριάς είπε ότι «υπάρχει καραμπινάτη παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου, γιατί δημιουργείται ιδιωτικό μονοπώλιο από την πλευρά της Fraport». Πρόσθεσε μάλιστα ότι επειδή μέτοχος στη Fraport είναι η Loufthansa, ο ελληνικός τουρισμός θα μετατραπεί σε γερμανικό τσιφλίκι.

Ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής δήλωσε ότι υπάρχει και εθνικό ζήτημα, επειδή στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει ρήτρα εθνικής ασφάλειας, παρότι τα περισσότερα αεροδρόμια είναι καθοριστικής σημασίας για την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας. «Η μάχη σήμερα δίνεται από τους φορείς στο δικαστικό επίπεδο», είπε ο Νότης Μαριάς. «Από την πλευρά μας δίνουμε τη μάχη στην Ευρωβουλή και εκτός Ευρωβουλής μαζί με τα κινήματα, για να σταματήσει η "γερμανοποίηση" των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας».

Δείτε στο βίντεο τη δήλωση του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Νότη Μαριά:

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News