default-image

Στη Βουλή τα δύο μεγάλα οδικά έργα της Κρήτης

Κρήτη
Στη Βουλή τα δύο μεγάλα οδικά έργα της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του γραμματέα της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για τα οδικά έργα "Ηράκλειο-Μεσαρά" και "Πάνορμο-Έξαντη".

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κεγκέρογλου είχε ζητήσει την οριστική εγκατάσταση των εργολάβων στα ανωτέρω έργα με άλλες παρεμβάσεις, ενώ είχε ζητήσει και την άμεση άρση των διαδικαστικών εμποδίων προκειμένου να ολοκληρώνονταν τα έργα.

Σήμερα, ο κ. Κεγκέρογλου, κατά την ανάπτυξη της ερώτησής του, αναφέρθηκε στην ολιγωρία του υπουργείου για το έτος 2015, που είχε ως αποτέλεσμα την απένταξη του έργου "Ηράκλειο-Μεσαρά" και συγκεκριμένα του τμήματος "Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά" από το ΕΣΠΑ και στην ανάγκη εθνικής χρηματοδότησης του αλλά επισήμανε και τον κίνδυνο της απένταξης, αναδρομικά και των τμημάτων που έχουν ολοκληρωθεί, ενώ ζήτησε να προσδιοριστεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου από εθνικούς πόρους.

Ο βουλευτής στην πρωτομιλία του είπε πως «έχει ήδη εκτελεστεί ένα έργο "Ηράκλειο-Μεσαρά" σε μήκος περίπου 22 χιλιομέτρων με συνολικό κόστος κοντά 200 εκατ. ευρώ.

Το έργο αυτό δεν αξιοποιείται γιατί πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σε μήκος 5 χιλιομέτρων "Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά" που θα συνδέσουν τα ήδη ολοκληρωμένα τμήματα και έτσι δεν υποστηρίζεται σε μια κρίσιμη περίοδο η παραγωγική περιοχή της νότιας Κρήτης.

Το συγκεκριμένο έργο δημοπρατήθηκε το φθινόπωρο του 2014 με προϋπολογισμό 47 εκατ. € περίπου συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Από τότε όλο το 2015, όσο διάστημα τυγχάνει να είστε υπουργός, το έργο έχει βαλτώσει.

1ον: Απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ και πρέπει τώρα να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους. Όμως και με την ένταξη στο ΠΔΕ έχουμε προθεσμίες.

2ον: Δεν προχώρησε η ανάθεση του έργου στο μειοδότη και βεβαίως είναι σοβαρά αυτά που επικαλείστε ότι ο πρώτος μειοδότης δεν είχε τις προϋποθέσεις φορολογικής ενημερότητας κ.λπ. και δεν του αναθέτετε το έργο σ' αυτόν αλλά πρέπει να απαντήσετε γιατί δεν προχωράτε τη διαδικασία σύμφωνα με το νόμο και να αναθέσετε στο δεύτερο μειοδότη;

Γνωρίζετε ασφαλώς ότι αν το συγκεκριμένο έργο "Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά" των 5 χιλιομέτρων δεν ολοκληρωθεί ή δεν προχωρήσει σημαντικά μέχρι τα μέσα του 2017 θα απενταχθούν αναδρομικά από το ΕΣΠΑ και τα τμήματα που έχουν εκτελεστεί και θα πρέπει να επιστρέψουμε και άλλα χρήματα στην Ε.Ε.».

Στη δευτερομιλία του ο βουλευτής αναφέρθηκε στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) και στην ανάγκη υποστήριξης-επιχορήγησής του, προκειμένου αυτός να είναι αποτελεσματικός, ενώ τόνισε το τεράστιο έργο του για την ανάπτυξη της Κρήτης.

Υπενθύμισε ότι το νόμο ίδρυσης του ΟΑΚ, ν.4313/14, είχαν ψηφίσει όλα τα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αναφέρθηκε στα έργα που έχει μπροστά του ο Οργανισμός (Μουρνιές-Γογονή, Πάνορμο-Έξαντη, Γούρνες-Χερσόνησος που εκτελείται) αλλά και το έργο της στρατηγικής μελέτης όλου του διευρωπαϊκού δικτύου της Κρήτης και ζήτησε από τον υπουργό να σταματήσουν οι καθυστερήσεις στην επιχορήγηση του οργανισμού για να μη μετακυλίεται το κόστος στους πολίτες και να μη σέρνονται τα έργα.

Ο υπουργός, αφού δικαιολόγησε την καθυστέρηση ανάθεσης των έργων για το 2015 με τη γραφειοκρατία που χρειαζόταν για να κηρυχθεί παράνομο το εργοληπτικό πτυχίο του α' μειοδότη, δεσμεύτηκε ότι εντός μηνός θα προχωρήσει άμεσα η διαδικασία ανάθεσης και του έργου "Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά" και του "Πάνορμο-Έξαντη", αφού έχουμε πλέον τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Για τον ΟΑΚ συμφώνησε στην ανάγκη στήριξης του και ζήτησε τη συμβολή των βουλευτών προκειμένου να γίνουν ορισμένες απαραίτητες αλλαγές στη διοίκηση.

Παρακολουθήστε το βίντεο με την παρέμβαση του κ. Κεγκέρογλου με τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News