default-image

Ερώτηση Δανέλλη-Μαυρωτά για τις αυξήσεις των εισιτηρίων

Ελλάδα
Ερώτηση Δανέλλη-Μαυρωτά για τις αυξήσεις των εισιτηρίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Ποτάμι προκειμένου να διευκρινιστεί το ακριβές κόστος των δωρεάν μετακινήσεων τις ημέρες του δημοψηφίσματος, τους πραγματικούς λόγους της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων και το τι θα συμβεί με τη δωρεάν επιβίβαση των ανέργων, μέσω των βουλευτών του Γιώργου Μαυρωτά (Αττικής) και Σπύρου Δανέλλη (Ηρακλείου) κατέθεσε ερώτηση με αίτηση κατάθεσης εγγράφων προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ποταμιού, «καθημερινά ο ελληνικός λαός "πληρώνει" τις συνεχείς λάθος επιλογές, τις κατ' επίφαση "φιλολαϊκές" κινήσεις και τις "ανέξοδες" υποσχέσεις της κυβέρνησης και των υπουργών του κ. Τσίπρα, οι οποίες όμως τελικά έχουν κόστος! Και μάλιστα κόστος το οποίο πέφτει σε ποιον άλλον, παρά μόνο στις πλάτες των πολιτών και μάλιστα των οικονομικά ασθενέστερων τμημάτων της κοινωνίας. Ο κ. Σπίρτζης μετά τη "γαλαντομία" του περασμένου Ιουλίου, τότε που μοίραζε δωρεάν μεταφορές και διελεύσεις για ψηφοθηρικές σκοπιμότητες, έρχεται σήμερα να ανακοινώσει την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών κατά 10%. Μια αύξηση την οποία αποδίδει μόνο και μόνο στο ΦΠΑ, ισχυριζόμενος ότι αυτό θα συνέβαινε ούτως ή άλλως, ενώ ο ίδιος και η γενική γραμματέας του υπουργείου α. Πέρκα μέχρι και πρόσφατα υποστήριζαν ακριβώς το αντίθετο. Δυστυχώς οι απλοί πολίτες που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα κληθούν μέσα στον ορυμαγδό των νέων φορολογικών μέτρων, να πληρώσουν οι ίδιοι και τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης των δύο βουλευτών:

«Προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: "Αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και κόστος δωρεάν μετακινήσεων τις ημέρες του δημοψηφίσματος"

Σε χθεσινή συνέντευξή του (12/10/2015) στο "Βήμα FM", ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζης προανήγγειλε την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 10%, εξαιτίας της αλλαγής του ΦΠΑ. Ωστόσο ο ίδιος ο κ. υπουργός 3 μήνες πριν αλλά και μόλις πρόσφατα η γενική γραμματέας επί θεμάτων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Πέρκα, είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν άλλοι τρόποι αντιμετώπισης της αλλαγής του καθεστώτος ΦΠΑ στις μετακινήσεις από 13% σε 23%, και μάλιστα ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) καθώς αυτό αποτελεί οριζόντια πολιτική και είναι έναντι στη λογική του ΣΥΡΙΖΑ.

Ενόψει του δημοψηφίσματος της 5 Ιουλίου ο κ. υπουργός είχε προχωρήσει τότε στην απόφαση όλοι οι πολίτες να μετακινούνται δωρεάν με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για δύο περίπου εβδομάδες. Ο κ. Σπίρτζης κοστολόγησε την ενέργειά του αυτή σε 10 εκατομμύρια ευρώ έλλειμμα για το ταμείο του ΟΑΣΑ. Συγχρόνως παρείχε στους πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ τη δυνατότητα της δωρεάν πρόσβασής τους στα ΜΜΜ με την υπόσχεση η επιλογή αυτή να αντισταθμιστεί με εξοικονόμηση χρηματικών πόρων από άλλες δράσεις.

Δυστυχώς για ακόμη μία φορά, οι άκρατες υποσχέσεις και "φιλολαϊκές" τύπου κινήσεις της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., τόσο κατά το δημοψήφισμα όσο και προεκλογικά, πέφτουν στο κενό και τελικά προκαλούν μεγάλα προβλήματα στην καθημερινότητα και την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Οι απλοί πολίτες που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα κληθούν μέσα στον ορυμαγδό των νέων φορολογικών μέτρων να πληρώσουν οι ίδιοι και τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών.

- Επειδή η ευκαιριακή και "εύκολη" άσκηση πολιτικής για την αλίευση ψήφων έχει συσσωρεύει κόστος το οποίο στο τέλος καλείται να πληρώσει πάλι ο ελληνικός λαός

- Επειδή την ανυπαρξία διαπραγμάτευσης, τα λάθη όλων αυτών των μηνών και τη σύναψη του 3ου μνημονίου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα επιβαρύνεται εις το πολλαπλάσιο ο Έλληνας φορολογούμενος

- Και επειδή οι αυξήσεις των εισιτηρίων πρόκειται να πλήξουν όσους ανήκουν στα μικρομεσαία και οικονομικά ασθενέστερα τμήματα του πληθυσμού.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. υπουργός:

1) Ποιο είναι το κόστος της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών την περίοδο του δημοψηφίσματος από 30 Ιουνίου έως και 15 Ιουλίου 2015, λαμβάνοντας υπόψη τις επίσημες εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ και σε σύγκριση με τα εποχικά δεδομένα του εν λόγω διαστήματος;

2) Έχει αποδώσει το μέτρο διευκόλυνσης της μετακίνησης των ανέργων; Ποιος είναι ο αριθμός των ανέργων οι οποίοι κάνουν χρήση του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης με τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα;

3) Ποιες δράσεις και ενέργειες αναζητήθηκαν ή έγιναν προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση χρημάτων έτσι ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων και να διατηρηθεί η δωρεάν πρόσβαση των ανέργων στα ΜΜΜ;

4) Ποιες είναι οι οφειλές άλλων φορέων του δημοσίου προς τον ΟΑΣΑ;

5) Πρόκειται να επεκταθεί το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης ανέργων και σε άλλες πόλεις και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;

Παρακαλούμε όπως κατατεθούν το έγγραφο του ΟΑΣΑ με την αναμενόμενη χρήση των ΜΜΜ για το διάστημα 30/06-15/07 και η συσχετισμένη απώλεια εσόδων, και το έγγραφο με τον αριθμό των ανέργων κατόχων κάρτας ανεργίας από τον ΟΑΕΔ που κάνουν χρήση του δικαιώματος της δωρεάν μετακίνησης.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Γιώργος Μαυρωτάς, Αττικής

Σπύρος Δανέλλης, Ηρακλείου».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News