default-image

Κινεζικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Καστελίου

Κρήτη
Κινεζικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο πλαίσιο της κινεζικής επενδυτικής... απόβασης που προβλέπουν ορισμένοι αναλυτές για το 2015, κομβική θέση κρατά το αεροδρόμιο Καστελίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το capital.gr, το αεροδρόμιο Καστελίου βρίσκεται μεταξύ του "κύκλου ενδιαφέροντος" μεγάλων κινεζικών ομίλων. Πρόκειται για ένα από τα τρία μεγάλα έργα που "ξεκλειδώνουν" εφόσον επιτευχθεί η συμφωνία με τους δανειστές.

Τα άλλα δύο έργα είναι ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Ο πρώτος διαγωνισμός διενεργείται από το ΤΑΙΠΕΔ και συμμετέχει ως φαβορί η Cosco αλλά και η Maersk. Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο τρέχει από την ΓΑΙΑΟΣΕ και συμμετέχει επίσης η Cosco, ενώ για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει επίσης ενδιαφερθεί το Πεκίνο.

Κύκλοι σε γνώση των προτεραιοτήτων του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη σημειώνουν πως, απουσία εξελίξεων όπως εθνικές εκλογές και μετά την αναμενόμενη υπογραφή της συμφωνίας, θα προωθηθούν άμεσα οι διαγωνισμοί που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου και τρέχουν εκτός χαρτοφυλακίου ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθυμίζεται πως η κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου είναι έργο προϋπολογισμού άνω των 800 εκατ. ευρώ για το οποίο ενδιαφέρονται οι "Ελλάκτωρ", "ΓΕΚ Τέρνα" και "J&P Άβαξ", οι οποίοι είχαν σχηματίσει κοινοπραξίες με τη γαλλική Vinci Airports, την ισπανική ACS και τη γαλλική Bouygues με καθεμιά ελληνική εταιρεία αντίστοιχα, ενώ αναμένεται να εμφανιστεί και κινεζικός όμιλος.

Για το Θριάσιο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η Cosco, η Grivalia Properties, η Sarmed, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Rede Plan. Η ΓΑΙΑΟΣΕ μετά την αναβολή του διαγωνισμού στις αρχές του 2015 λόγω των πρόωρων εκλογών σκόπευε έως τα τέλη Ιουνίου να δώσει στους υποψηφίους επενδυτές τα τεύχη με τους τελικούς όρους για το διαγωνισμό για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα είχε ορίζοντα τριών μηνών, δηλαδή τα τέλη Σεπτεμβρίου. Έχει δε προκριθεί ενιαία και όχι τμηματική παραχώρηση της έκτασης των 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, όπου και σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.

Τέλος για τον ΟΛΠ, που το ΤΑΙΠΕΔ με απόφασή του την Πέμπτη τοποθέτησε την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών εντός Οκτωβρίου (αντί για 17 Σεπτεμβρίου όπως είχε νωρίτερα φέτος επικοινωνήσει στους υποψηφίους), εκτός από την Cosco, στο διαγωνισμό συμμετέχουν, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, και η θυγατρική της Maersk, APM Terminals, καθώς και η International Container Terminal Services.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News