default-image

Ως τα τέλη Οκτώβρη οι προσφορές για ΟΛΠ και ΟΛΘ

Οικονομία
Ως τα τέλη Οκτώβρη οι προσφορές για ΟΛΠ και ΟΛΘ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέχρι τέλος Οκτώβρη θα έχουν υποβληθεί οι προσφορές για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τη νέα συμφωνία κυβέρνησης - θεσμών.

Την ίδια ώρα το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να προχωρήσει στην έγκριση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που κατείχε ως 31 Δεκέμβρη 2014. Κατόπιν αυτού, θα πρέπει να προχωρήσει σε έγκριση του από το υπουργικό συμβούλιο.

Όπως αναφέρουν «Τα Νέα της Τρίτης», η κυβέρνηση καλείται να ανακοινώσει ημερομηνίες για δεσμευτικές προσφορές και για τις επιχειρήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, χωρίς να αλλάξει τους αρχικούς όρους όρους των δύο διαγωνισμών.

Την ίδια ώρα καλείται να μεταβιβάσει τις μετοχές του δημοσίου στον ΟΤΕ προς το ΤΑΙΠΕΔ και να λάβει μη αναστρέψιμα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων με τους σημερινούς -πάντα- όρους στον πλειοδότη που έχει ήδη επιλεγεί (κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport).

Σε κάθε περίπτωση, ο κρατικός μηχανισμός, προκειμένου να διευκολύνει την υποβολή από τους συμμετέχοντες επενδυτές των δεσμευτικών τους προσφορών, θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις εκκρεμείς διαδικασίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, καθώς και του Ελληνικού (ο ακριβής κατάλογος είναι στο Τεχνικό Μνημόνιο).

Αυτός ο κατάλογος των δράσεων θα ενημερώνεται τακτικά και η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι όλες οι εκκρεμείς δράσεις και διαδικασίες θα υλοποιηθούν έγκαιρα.

Στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ η εικόνα είναι περισσότερο ξεκάθαρη αφού οι βασικοί διεκδικητές είναι δύο: Η Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, και η δανέζικη APM Terminals. Στο διαγωνισμός πάντως συμμετέχει και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Οι Δανοί της APM Terminals συμμετέχουν και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ. Εδώ συμμετέχουν επίσης η RZD (οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, η ICTS, η DP World από το Ντουμπάι, η επενδυτική BV Deutsche Invest Equity Partners, η επίσης επενδυτική Duferco Participations Holding και η τουρκική Yilport Holding.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News