default-image

Τα είπαν Τσίπρας και Ολάντ στο Σουέζ

Οικονομία
Τα είπαν Τσίπρας και Ολάντ στο Σουέζ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα εγκαίνια της νέας διώρυγας του Σουέζ συμμετείχε χθες ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος είχε την ευκαιρία να συναντηθεί στο περιθώριο της τελετής με τον Αιγύπτιο πρόεδρο Άμπντελ Φατάχ ελ Σίσι, το Γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ και το Ρώσο πρωθυπουργό Ντιμίτρι Μενβέντεφ.

Τσίπρας και Ολάντ, σύμφωνα με πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, συζήτησαν για το θέμα της διαπραγμάτευσης και συμφώνησαν ότι πρέπει να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα της 12ης Ιουλίου, καθώς και ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει και μπορούν να ολοκληρωθούν αμέσως μετά τις 15 Αυγούστου. Συζητήθηκαν επίσης θέματα του Ταμείου, που προβλέπεται στη συμφωνία της 12ης Ιουλίου, προκειμένου να καταστεί εφικτή η βέλτιστη και πλέον επωφελής αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.

Επίσης, συζητήθηκε και συμφωνήθηκε να γίνει οτιδήποτε χρειάζεται προκειμένου να ανακάμψει το γρηγορότερο δυνατό η ελληνική οικονομία από τις επιπτώσεις της τραπεζικής κρίσης.

Με τον Αιγύπτιο πρόεδρο ο κ. Τσίπρας συζήτησε θέματα οικονομικής συνεργασίας, όπως και της λιμενικής συνεργασίας ανάμεσα στο Σουέζ και στον Πειραιά, καθώς και άλλα ελληνικά λιμάνια.

Αποφασίστηκε επίσης να ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο συναντήσεις αξιωματούχων, προκειμένου να υποστηριχτεί η δραστηριοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή του Σουέζ. Συμφωνήθηκε η διοργάνωση τριμερούς συνάντησης Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου, ενώ συζητήθηκαν και ζητήματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών.

Η διώρυγα

Η τελετή των εγκαινίων ήταν εντυπωσιακή, με τον απόστρατο πρώην αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων της Αιγύπτου και νυν πρόεδρο να επιβιβάζεται στην Ισμαηλία - περίπου στο μέσον του καναλιού - στο γιοτ «El-Mahrousa», που είχε μεταφέρει την αυτοκράτειρα Ευγενία της Γαλλίας, τη σύζυγο του Ναπολέοντα Γ', στην τελετή εγκαινίων της διώρυγας το Νοέμβριο του 1869.

Στην τελετή μετείχαν ηγέτες από ολόκληρη τη Μέση Ανατολή και τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η νέα διώρυγα, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα λειτουργεί με την ήδη υπάρχουσα, θα επιτρέψει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας των πλοίων σε γρήγορο χρόνο, από 18 σε 11 ώρες, ενώ θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.

Στόχος του έργου του νέου καναλιού, που ξεκίνησε στις 6 Αυγούστου του 2014 και ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 12 μήνες αντί τριών ετών που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις, είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας, η ενίσχυση των κερδών και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων. Στόχος είναι να περνούν καθημερινά, έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα. Περισσότεροι από 43.000 εργάτες δούλευαν μέρα-νύχτα, σκάβοντας και κατασκευάζοντας την επέκταση της διώρυγας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News