default-image

Μπλοκάρει και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο - Μεσαρά

Κρήτη
Μπλοκάρει και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο - Μεσαρά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέλος φαίνεται να μην έχουν οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια στην ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς, αναπτυξιακό έργο που εδώ και πέντε δεκαετίες ακούν και ξανακούν οι κάτοικοι της περιοχής. Ο λόγος για το οδικό τμήμα Απομαρμάς-Αγία Βαρβάρα, μήκους 8 χιλιομέτρων, όπου μετά από δεκάδες προβλήματα τελικά βρέθηκε ανάδοχος. Όμως η συμβασιοποίηση φαίνεται να αντιμετωπίζει και πάλι προβλήματα...

«Ο πολυπόθητος δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά ξανά μπλόκαρε. Υπάρχει ανάδοχος, όμως έχει δεχτεί ένσταση από άλλο ανάδοχο, ο οποίος έχει πάρει άλλο έργο στο Ρέθυμνο. Υπάρχει δηλαδή μια κόντρα μεταξύ των δυο εταιρειών, η οποία τινάζει στον αέρα τα έργα στην Κρήτη. Και καλά, οι ανάδοχοι μπορούν να παίζουν το δικό τους παιχνίδι. Το υπουργείο τι κάνει;», τονίζει ο βουλευτής Ν.Δ. Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, αναφερόμενος στο πρόβλημα που παρουσιάζεται στο έργο.

Το πτυχίο

Την ίδια ώρα και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η αναθέτουσα Αρχή διαπίστωσε ότι το αντίγραφο πτυχίου του εργολάβου την ημέρα της δημοπρασίας δεν ίσχυε. Το ζήτημα τώρα βρίσκεται στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών και στη Διεύθυνση Μητρώου Εργοληπτών του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

«Καλό θα ήταν σε τέτοιου είδους έργα να ελέγχεται εκ των προτέρων το πτυχίο του αναδόχου, προκειμένου να μην παρουσιάζεται οποιαδήποτε εμπλοκή την τελευταία στιγμή, η οποία μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων, όπως αυτό του οδικού τμήματος Απομαρμά-Αγίας Βαρβάρας», ανέφερε σχετικά ο δήμαρχος Γόρτυνας Νίκος Σχοιναράκης.

«Η κυβέρνηση δεν ξεμπλοκάρει το θέμα με το να ελέγξει και να αξιολογήσει τις ενστάσεις μεταξύ των εργοληπτριών εταιρειών, ώστε να προχωρήσει τη διαδικασία. Και αν όντως υπάρχει πρόβλημα με την εργολήπτρια εταιρεία που έχει κατοχυρωθεί το έργο, ας πάει παρακάτω», πρόσθεσε ο κ. Αυγενάκης.

Πάντως, αν δε βρεθεί σύντομα λύση στο θέμα, τότε κινδυνεύουν να χαθούν πόροι από το ΕΣΠΑ, με αποτέλεσμα να παραμείνει ημιτελές το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, όπως τονίζει ο κ. Αυγενάκης. Ο ίδιος παράλληλα ζητά την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων.

«Είστε αναποτελεσματικοί»

Στην καθυστέρηση εγκατάστασης του εργολάβου και την έναρξη της εργολαβίας του οδικού άξονα Ηράκλειο-Μεσαρά, αλλά και γενικότερα τις επιπτώσεις των επιλογών της κυβέρνησης στα έργα, επισήμανε από το βήμα της Βουλής χθες ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας και Πολεοδομίας, βουλευτής Ν.Δ. Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ο κ. Λ. Αυγενάκης, αναφερόμενος στον κάθετο άξονα «Ηράκλειο - Μεσαρά», τόνισε ότι «αποτελεί όχι απλά πάγιο αίτημα που ακόμα καρκινοβατεί και δεν ολοκληρώνεται, αλλά επιτακτική ανάγκη», ενώ το χαρακτήρισε ως «κλασικό παράδειγμα έργου που έχει βγει τελείως εκτός αρχικών χρονοδιαγραμμάτων, προϋπολογισμού», τονίζοντας ότι «η καθυστέρηση στην εγκατάσταση του αναδόχου δημιουργεί σημαντικά προβλήματα αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου, καθότι συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2015 και οι χρόνοι υλοποίησης είναι πλέον οριακοί. Και να θυμίσω ότι μιλάμε για μια μεγάλη και αρκετά απαιτητική εργολαβία, που θα απαιτήσει μια διετία για να υλοποιηθεί».

Απευθυνόμενος στον υπουργό, ανέφερε: «Πώς και κυρίως πότε θα έχετε αντιμετωπίσει το εν λόγω πρόβλημα για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου;» και τον κάλεσε να πάρει πρωτοβουλίες. Μάλιστα, είπε ότι «ο προκάτοχός σας, ο κ. Σουφλιάς, σε ανάλογη περίπτωση θα είχε πάρει αποφάσεις και πρωτοβουλίες και θα είχε προχωρήσει το έργο», κάτι που ενόχλησε τον αναπληρωτή υπουργό, ο οποίος απάντησε: «Δε θα γίνω ποτέ Σουφλιάς».

Ο υπουργός

Στην απάντησή του ο υπουργός τόνισε ότι «η υπηρεσία ήταν έτοιμη να υπογράψει τη σύμβαση. Δεν υλοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης διότι η εταιρεία που μειοδότησε είχε παράνομη ενημερότητα πτυχίου, καθότι εξεδόθη έχοντας χρησιμοποιήσει μη έγκαιρη φορολογική ενημερότητα».

Υπογράμμισε ότι «εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους νομοθετήσει υπέρ της ανακλήσεως, θα αναδειχθεί η δεύτερη εταιρεία στη σειρά, ενώ εάν νομοθετήσει υπέρ της μερικής ανακλήσεως, θα υπογραφεί κανονικά η σύμβαση» και ότι «σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επαναδημοπρατηθεί το έργο».

Ωστόσο, στη δευτερολογία του, ο τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. κ. Αυγενάκης επισήμανε ότι «υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι, καθώς οι ξένοι δανειστές των έργων μπορεί να προχωρήσουν σε αναστολή χρηματοδότησης, καταγγελία των δανειακών συμβάσεων και αποχώρηση από τα χρηματοδοτικά σχήματα, αφήνοντας τα έργα ανολοκλήρωτα, και η χώρα θα κληθεί ενώπιον του κινδύνου να επιστρέψει μεγάλα ποσά στην Ευρωπαϊκή Ένωση» και επιπλέον «αν η Ε.Ε. το θελήσει, μπορεί να επιβάλει κυρώσεις για την κακή χρήση των ευρωπαϊκών πόρων, αν διαπιστωθεί ότι τα χρήματα του ΕΣΠΑ καλύπτουν άλλες "τρύπες"».

Αναγκαία η αναβάθμιση - Αναφορά και για το αεροδρόμιο Ηρακλείου

Ο Ηρακλειώτης βουλευτής κ. Λ. Αυγενάκης αναφέρθηκε επίσης στην παρέμβασή του στο αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" του Ηρακλείου, τονίζοντας «την ανάγκη επείγουσας λειτουργικής αναβάθμισης το συντομότερο δυνατό, στο δεύτερο μεγαλύτερο σε αφίξεις αεροδρόμιο στη χώρα», την ώρα που «οι αρμόδιες ελληνικές Αρχές αφήνουν εκτός κονδυλίων, στα πλαίσια του προγράμματος Διευρωπαϊκών Δικτύων, ύψους 30 δισ. ευρώ, το αεροδρόμιο Ηρακλείου, το βασικότερο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας».

Ο Ηρακλειώτης βουλευτής υπογράμμισε την απραξία της κυβέρνησης και των αρμοδίων υπουργών, τους οποίους κατηγόρησε για αναποτελεσματικότητα.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χρ. Σπίρτζης τόνισε ότι «δεν απευθύνομαι προσωπικά στον κ. Αυγενάκη, αλλά μη μας εγκαλείτε επειδή δε λειτουργούμε όπως ο κ. Σουφλιάς». Επιπλέον, απαντώντας στον κ. Αυγενάκη, που κατηγόρησε τον υπουργό και την κυβέρνηση για αναποτελεσματικότητα, τόνισε ότι «ο κ. Αυγενάκης κάνει κοινοβουλευτικό μπούλινγκ», ενώ αναφερόμενος στην ένταξη του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» στα «διευρωπαϊκά δίκτυα», επισήμανε ότι «όχι εξαιρεθεί από τα διευρωπαϊκά δίκτυα» και είχε προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ο κ. Λ. Αυγενάκης απάντησε στον υπουργό ότι «άλλα έλεγε στο παρελθόν».

Μαρία Αντωνογιαννάκη, Γεωργία Μακάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News