default-image

Τα προβλήματα του αερολιμένα Ηρακλείου στη Βουλή

Κρήτη
Τα προβλήματα του αερολιμένα Ηρακλείου στη Βουλή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερώτηση με θέμα τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του κρατικού αερολιμένα Ηρακλείου "Ν. Καζαντζάκη", κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, Νίκος Καραθανασόπουλος και Σταύρος Τάσσος, προς του υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

«Θέμα: "Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου".

Παρά την έγκαιρη ενημέρωση του υπουργού και της κυβέρνησης, παραμένει η οικονομική ασφυξία του αερολιμένα Ηρακλείου, η οποία μαζί με τις ελλείψεις αναγκαίων υποδομών, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα που άπτονται της ασφάλειας των πτήσεων, στο δεύτερο σε κίνηση αερολιμένα της χώρας, με την τουριστική περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει.

Την ίδια στιγμή που τα έσοδα του αεροδρομίου φτάνουν τα 60 εκ. ευρώ για το 2014 και η κίνηση για το 2015 είναι αυξημένη κατά περίπου 24%, το αεροδρόμιο δεν χρηματοδοτείται ούτε για την κάλυψη των βασικών λειτουργικών αναγκών του, και την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν την ασφάλειά του, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων.

Σύμφωνα με καταγγελία εργαζομένων στο αεροδρόμιο, δεν είχαν εγκριθεί πιστώσεις, ούτε για τα καύσιμα των πυροσβεστικών οχημάτων της ΥΠΑ, ούτε ακόμα για βασικά υλικά καθαριότητας, γεγονός που δείχνει το μέγεθος των προβλημάτων.

Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης αντανακλάται άμεσα στην έλλειψη προσωπικού, αφού απαιτούνται τουλάχιστον 12 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και συνολικά περίπου 110 νέες προσλήψεις για διάφορες θέσεις. Υπάρχει καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων υπερωριών κατά 3 μήνες, ακόμα και αδυναμία να καλυφθεί το κόστος των 60.000 ευρώ για καύσιμα.

Πιο συγκεκριμένα χρειάζεται άμεσα να εγκριθούν πιστώσεις για να καλυφθούν υποχρεώσεις του παρελθόντος, για να λειτουργήσει στοιχειωδώς ο αερολιμένας το 2015 και για την άμεση ενίσχυση του με προσωπικό της ΥΠΑ (Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, εργάτες και άλλο τεχνικό προσωπικό και διοικητικούς υπαλλήλους) και των άλλων υπηρεσιών του αερολιμένα.

Επίσης χρειάζεται να προχωρήσουν σημαντικά έργα για να μπορέσει να λειτουργήσει στοιχειωδώς ο αερολιμένας μέσα στη τουριστική περίοδο, όπως η αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης αποσκευών, η κάλυψη τυχών αναγκών σε νέες κτηριακές εγκαταστάσεις, η αναβάθμιση των συστημάτων ενημέρωσης του αεροδρομίου, η αναβάθμιση των υποδομών εξυπηρέτησης των επιβατών.

Η εν λόγω κατάσταση δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του εν λόγω αεροδρομίου, εντάσσεται οργανικά στην πολιτική ΕΕ-άρχουσας τάξης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που στοχεύει στην εξασφάλιση πεδίων κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Μέσα απ' την εικόνα εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια.

Συγχρόνως, η πολιτική υποχρηματοδότησης των αερολιμένων είναι επίσης απότοκο των εμπορευματοποιημένων αερομεταφορών. Η λειτουργία των αερομεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, δηλαδή με γνώμονα το κέρδος είναι άρρηκτα δεμένη με μεγάλο κόστος χρήσης των αεροδρομίων και των αερομεταφορών για τα λαϊκά στρώματα και με συνεχείς περικοπές στις δαπάνες λειτουργίας, σε αεροδρόμια και στις αερομεταφορές γενικότερα, με μια σειρά δραστικές αρνητικές συνέπειες, άσχετα με τη φύση του ιδιοκτήτη. Όσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

· Να ακυρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό του Ηρακλείου.

· Να προχωρήσει στην άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου Ηρακλείου και των υπόλοιπων αεροδρομίων για την κάλυψη όλων των λειτουργικών τους αναγκών και την άμεση προώθηση όλων των απαιτούμενων βελτιώσεων στις υποδομές με γνώμονα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.

· Να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και την κάλυψη των κενών θέσεων για την εύρυθμη λειτουργία του αερολιμένα, με πλήρη και σταθερή εργασία, καταργώντας τις εργολαβίες.

· Να προχωρήσει άμεσα η καταβολή των δεδουλευμένων σε όλους τους εργαζόμενους στο χώρο του αεροδρομίου, με κάθε σχέση εργασίας (μόνιμοι, συμβασιούχοι, εργαζόμενοι σε εργολαβίες κ.λπ.).

· Να ανατρέψει την πολιτική εμπορευματοποιημένης λειτουργίας, την ευρωενωσιακή πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών που οδηγεί σε δραστικές αρνητικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News