default-image

Ληνοπεράματα: "Η γέφυρα είναι ασφαλής"

Κρήτη
Ληνοπεράματα: "Η γέφυρα είναι ασφαλής"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεράστιες πέτρες, αλλά και μεγάλοι όγκοι από χώματα κατακλύζουν κάτω από τη γέφυρα των Ληνοπεραμάτων το τελευταίο χρονικό διάστημα, από τότε που έπληξαν οι απανωτές κακοκαιρίες το νησί μας. Το γεγονός προκαλεί αίσθηση σε πολύ κόσμο, αλλά και σε επισκέπτες που διέρχονται από και προς την Αμμουδάρα.

Αν και εκ πρώτης όψεως το πρόβλημα περιορίζεται μόνο στο αισθητικό κομμάτι, αρκετοί ωστόσο είναι οι άνθρωποι που αναρωτιούνται μήπως συμβαίνει ή συμβεί κάτι άλλο...

Η γέφυρα των Ληνοπεραμάτων βρίσκεται δίπλα στις πιο παλιές κοιλαδογέφυρες, αυτές της Παντάνασσας και του Παλαιόκαστρου, που είναι κατασκευασμένες πριν βγουν οι νέες τεχνολογίες σκυροδέματος κι έχουν μάλιστα πρόσφατα συντηρηθεί. Κατασκευάστηκε πριν από περίπου 20 χρόνια στα πλαίσια κατασκευής του κόμβου Ληνοπεραμάτων.

«Αισθητικό είναι το πρόβλημα, το οποίο εντάθηκε από τις τελευταίες έντονες βροχοπτώσεις. Δεν υπάρχει θέμα στατικής επάρκειας της γέφυρας», ξεκαθάρισε μιλώντας στη "Νέα Κρήτη" ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Υποδομών της Περιφέρειας Κρήτης κ. Γιώργος Παπαδάκης.

Η γέφυρα έχει δύο φορείς, γι' αυτό υπάρχει και η ασυνέχεια του κεφαλόδεσμου, όπως φαίνεται κάτω από αυτή.

Ο ίδιος κατέστησε σαφές πως δεν υφίσταται θέμα στατικής επάρκειας, διότι έχουν κατασκευαστεί όμοιες πασσαλοστοιχίες περίπου στα 15 μέτρα βορειότερα και νοτιότερα, και ο φορέας της γέφυρας εκτείνεται μέχρι σε αυτές τις πασσαλοστοιχίες. Επίσης ανέφερε πως η γέφυρα έχει δύο φορείς, εννοώντας τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, γι' αυτό υπάρχει και η ασυνέχεια του κεφαλόδεσμου, όπως φαίνεται κάτω από αυτή. Ουσιαστικά, το χώμα πίσω από τις κολόνες είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει, δεν επηρεάζει την κατάσταση, διότι υπάρχει σταθερός φορέας.

Όσον αφορά στα χώματα και τις πέτρες που έχουν πέσει εδώ και καιρό ανάμεσα στις πασσαλοστοιχίες, αυτά για να μαζευτούν χρειάζεται συντήρηση του δρόμου. Και μιλάμε για ένα δρόμο: το ΒΟΑΚ, μήκους 690 χιλιομέτρων, όπου ως γνωστόν έχει υποστεί από τα παρελθόντα χρόνια πολλές πληγές, με τις προτεραιότητες σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα στα Χανιά, να είναι ύψιστης σημασίας σε σχέση με άλλα σημεία, όπως το εν λόγω.

Όπως και να έχει πάντως, οι αρμόδιοι ευελπιστούν ότι θα καθαριστεί το σημείο κάτω από τη γέφυρα των Ληνοπεραμάτων, αφού η Περιφέρεια Κρήτης κατάφερε να εξασφαλίσει κονδύλι ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για μια νέα εργολαβία που ξεκινά μάλιστα τις προσεχείς ημέρες και αφορά στην κατασκευή νέων ασφαλτικών ταπήτων σε όλο το ΒΟΑΚ, όπου υπάρχει ανάγκη.

Θα λύσει όμως αυτό το πρόβλημα που παρουσιάζει ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης; Και πόσα άραγε εκατομμύρια ευρώ απαιτούνται για να επουλωθούν οι πληγές που έχει υποστεί ο ΒΟΑΚ από τα παρελθόντα έτη;

Τα κονδύλια είναι ελάχιστα που βγαίνουν, και τα 10 εκατομμύρια που εξασφαλίστηκαν είναι ψίχουλα μπροστά σε αυτά που απαιτούνται. Πέρυσι κόπηκαν κάποια κλαδιά κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όμως τίποτα παραπάνω για το δρόμο, που από το 2011 έχει πάει η συντήρησή του στην αιρετή Περιφέρεια, η οποία μάλιστα ξεκίνησε να τον καθαρίζει με δικό της συνεργείο.

Τεράστιες πέτρες, αλλά και μεγάλοι όγκοι από χώματα στη γέφυρα των Ληνοπεραμάτων.

ΒΟΑΚ: Ανεπαρκής η συντήρηση

Γνωρίζουμε όλοι ότι η συντήρηση του ΒΟΑΚ ήταν ανεπαρκής για πολλά χρόνια. Όλη η εικόνα του χαρακτηρίζεται από μέτρια έως κακή, ενώ, ακόμη και όταν κατασκευαστούν τα προβλεπόμενα από μελέτες τμήματα νέων χαράξεων του ΒΟΑΚ, τα υφιστάμενα οδικά τμήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τις ανάγκες του κόσμου.

Η συντήρηση για το ΒΟΑΚ, όπως τόνισε ο κ. Παπαδάκης, για να γίνει όπως πρέπει χρειάζεται κάθε χρόνο ένα χρηματικό ποσό της τάξεως των 20 εκατομμυρίων ευρώ. Κι αυτό δίχως να προσθέσουμε τα χρήματα που απαιτούνται για τη συντήρηση τεχνικών έργων και που μπορεί να μη χρειάζεται να γίνονται κάθε χρόνο, όμως κοστίζουν τουλάχιστον 5 εκατομμύρια ευρώ!

Ιωάννα Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News