default-image

"Πουλάμε ακριβά" στους λίγους τουρίστες

Κρήτη
"Πουλάμε ακριβά" στους λίγους τουρίστες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα στοιχεία κρατήσεων από πλευράς Ρώσων, Γερμανών και Βρετανών, με το ΣΕΤΕ να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το επόμενο τουριστικό διάστημα, την ώρα που έκθεση του τουριστικού σάιτ Τrivago παρουσιάζει προορισμούς της Κρήτης που φιγουράρουν μαζί με άλλους στη λίστα με τις περιοχές όπου σημειώνεται ραγδαία αύξηση τιμών μέσα στο Μάιο.

Παράλληλα καταγράφει για το 2015 μείωση του τουριστικού ρεύματος που φτάνει μέχρι και το 26% σε ό,τι αφορά τους πρώτους μήνες της τρέχουσας σεζόν. Με εξαίρεση ό,τι συμβαίνει με την αγορά της Ρωσίας, εκείνο που διπλά προβληματίζει είναι οι μειώσεις στις κρατήσεις από Γερμανία και Βρετανία, με τους τουριστικούς φορείς του νησιού να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα. «Υπάρχει προβληματισμός στο εξωτερικό και μια μείωση στη ροή των κρατήσεων, την οποία προσπαθούμε να διαχειριστούμε με ειδικές προσφορές και ειδικά μέτρα διαφήμισης. Και γενικότερα με τρόπους έτσι ώστε να ξεσηκώσουμε τον κόσμο θετικά προκειμένου να κινηθεί προς την Ελλάδα», είπε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος-υπεύθυνος θεμάτων τουρισμού Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης, περιγράφοντας το πώς έχει η κατάσταση στο τουριστικό σκηνικό αυτήν τη στιγμή.

Τιμές στα ύψη

Την άσχημη αυτή εικόνα που καταγράφεται σε σχέση με την περσινή τουριστική περίοδο έρχεται να επιβαρύνει και η εικόνα που δημιουργεί με έκθεση που δημοσιεύει το ταξιδιωτικό site Τrivago, περιγράφοντας την Κρήτη ως μία από τις περιοχές με αυξήσεις στις τιμές μέχρι και 37% για το μήνα Μάιο. Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρεται στο site, η ετήσια μεταβολή για τον Άγιο Νικόλαο ανέρχεται στο 16,5% (τον Απρίλιο το κόστος κατά μέσο όρο ανερχόταν στα 103 ευρώ, ενώ φέτος σκαρφαλώνει στα 120 ευρώ).

Στο Ηράκλειο μέση τιμή δίνονται τα 88 ευρώ τον Απρίλιο του 2015, από τα 79 το Μάιο του 2014, με την αύξηση να φτάνει στο 11,4%. Τη ίδια στιγμή στο Ρέθυμνο η αύξηση τοποθετείται στο 15,2%, με τη μόνη διαφορά να έρχεται από τα Χανιά, όπου οι τιμές φέτος καταγράφουν μείωση της τάξεως του 3,7% σε σύγκριση με το 2014.

«Υπάρχουν όντως αυξητικές τάσεις και σε μηνιαία και σε ετήσια βάση, ωστόσο οι τιμές παραμένουν σε λογικά για την εποχή επίπεδα», τόνισε η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων Trivago για την Ελλάδα Αμαλία Σπυράτου.

Από την πλευρά τους, πάντως, οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό εκφράζουν τη σφοδρή αντίδρασή απέναντι στα στοιχεία αυτά, εξηγώντας ότι μπορεί να αφορούν μεμονωμένα κάποιες μονάδες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιγράφουν την πραγματική εικόνα του τουρισμού και των τιμών. Μάλιστα, σχολιάζοντάς τα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης είπε ότι «το νούμερο αυτό δεν είναι πλασματικό. Απλά θα πρέπει να σημειωθεί πως η Τrivago διακινεί ένα πάρα πολύ μικρό αριθμό τουριστών, οι οποίοι κατά κύριο λόγο μένουν μόνο σε ξενοδοχεία πόλεως».

Αμμουδάρα: Πελάτης... ούτε για δείγμα

Στο μεταξύ, για κατάρρευση του τουριστικού προϊόντος κάνουν λόγο και οι επιχειρηματίες στην περιοχή της Αμμουδάρας Ηρακλείου, που επιρρίπτουν ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης γι' αυτό το αποτέλεσμα στα all inclusive πακέτα. Αν και η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει στην περιοχή, οι επιχειρηματίες κάθε άλλο παρά ικανοποιημένοι δηλώνουν. Και αυτό διότι οι τουρίστες, όπως εξηγούν, ακόμη και όταν βγουν από τα ξενοδοχεία είναι αδιάφοροι, επιλέγοντας να μη διαθέσουν ούτε ένα ευρώ στην αγορά, καλύπτοντας όλες τους τις ανάγκες από το πακέτο που έλαβαν για κάποιες εκατοντάδες ευρώ και για μία εβδομάδα διακοπών, με όλες τις παροχές τους σε ξεπούλημα, όπως εξήγησαν.

Ράνια Μωραΐτη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News