default-image

Η ψηφιακή εποχή βλάπτει τις επιδόσεις των μαθητών

Ελλάδα
Η ψηφιακή εποχή βλάπτει τις επιδόσεις των μαθητών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όσο περισσότερο μπαίνει η τεχνολογία στη ζωή μας, τόσο μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο μάθημα της γλώσσας. Μαθητές που έχουν συνηθίσει να επικοινωνούν με σύντομα μηνύματα, συχνά γραμμένα σε greeklish, κυριεύονται από τρόμο, όταν καλούνται να γράψουν μια έκθεση...

Το βλέπουν και οι εκπαιδευτικοί. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος για τον οποίο φιλόλογοι του νομού Ηρακλείου καθιέρωσαν το Διαγωνισμό Ορθογραφίας. Προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές πάνω στο θέμα της σωστής χρήσης της γλώσσας, σε μια εποχή που αυτή πλήττεται από την ευρεία χρήση των greeklish και των συντομογραφιών μέσω των γραπτών μηνυμάτων σε κινητά τηλέφωνα και facebook.

Όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου "Δ. Θεοτοκόπουλος" Γιώργος Μακρακης, σε όλες τις εποχές υπήρχαν παιδιά που είχαν μεγαλύτερη κλήση στα θετικά ή στα θεωρητικά μαθήματα. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Όμως, γενικά οι επιδόσεις των παιδιών στη γλώσσα έχουν "πέσει" σε σχέση με το παρελθόν. Οι αιτίες είναι πολλές: Σίγουρα, ωστόσο, η τεχνολογία και η χρήση των greeklish επιδεινώνει το πρόβλημα. Ο κ. Μακράκης διαβλέπει κίνδυνο αλλοίωσης της ελληνικής γλώσσας και καλεί τους γονείς να είναι προσεκτικοί. Επειδή αυτό που "μετράει" στα μάτια των παιδιών είναι το παράδειγμά μας, καλό είναι να μη μας βλέπουν τα παιδιά να ανταλλάσσουμε με τις ώρες σύντομα, συχνά και μονολεκτικά, μηνύματα στα κινητά. Καλό είναι να μη χρησιμοποιούμε greeklish στην επικοινωνία μας. Και καλό είναι να ωθούμε τα παιδιά να εκφράζονται με πλήρεις προτάσεις που θα είναι σωστές συντακτικά.

Οι φιλόλογοι πασχίζουν να εδραιώσουν μια κουλτούρα σεβασμού στη γλώσσα ως αξία, γιατί το γλωσσικό έλλειμμα των μαθητών είναι μια διαπίστωση που τους πονάει. Κάθε μέρα μέσα στις τάξεις βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πρόκληση: Να πείσουν με τον τρόπο τους τα παιδιά να αλλάξουν στάση απέναντι στη γλώσσα.

ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΛΥΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΟ

Το παράδοξο της εποχής μας

Συναντούμε συχνά το εξής παράδοξο: Άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που έχουν τελειώσει μόνο το λύκειο χειρίζονται τη γλώσσα καλύτερα από νέους ανθρώπους με κάμποσα πτυχία. Που κάνουν λιγότερα ορθογραφικά λάθη και που κατανοούν ευκολότερα κάτι όταν το διαβάζουν. «Είναι ζήτημα πολυπαραγοντικό», λένε έμπειροι φιλόλογοι και συνεχίζουν: «Σίγουρα φταίει η ευρεία χρήση των greeklish, σίγουρα έχει το μερίδιο της ευθύνης της ο σύγχρονος ηλεκτρονικός τρόπος επικοινωνίας. Αλλά θα ήταν άδικο για την εποχή μας να δούμε την τεχνολογία μόνο αρνητικά».

Όλοι ωστόσο συμφωνούν πως σε σχέση με τις δυνατότητες εποχής μας το επίπεδο δεν είναι αυτό που πρέπει να είναι...

Της Ελένης Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News