default-image

Volvo V60 D4 Drive-E: Από μηχανής θεός

Σπορ
Volvo V60 D4 Drive-E: Από μηχανής θεός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σπανίως ένα Sport Wagon αποδεικνύεται τόσο σημαντικό για την ιστορία μιας φίρμας όσο το V60 για τη Volvo.

Γράφει ο Βαγγέλης Κιούσης

Προσπερνώντας τα μεγέθη πωλήσεων, το V60 είναι αναμφισβήτητα το πιο επιδραστικό μοντέλο στην κατηγορία του, καθώς αν επιχειρήσει κανείς να θυμηθεί πότε είδε για τελευταία φορά στον δρόμο τις SW εκδόσεις των C-Class, A4 ή της Σειράς 3 μάλλον δεν θα τα καταφέρει.

Η απήχησή του οφείλεται διαχρονικά στη σχεδίασή του, που απέχει έτη φωτός από τις κλασικές προσεγγίσεις του είδους «SW», στην ποιότητα κατασκευής και στον τρόπο που η πολυτέλεια συνδυάζεται με την τεχνολογία του.

Η τελευταία δεν αφορά μόνο τα συστήματα ασφαλείας και αποτροπής συγκρούσεων που υπάρχουν σε κάθε σύγχρονο Volvo αναγνωρίζοντας μεταξύ άλλων πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και τη νέα σειρά τετρακύλινδρων turbo αποκλειστικά δίλιτρων κινητήρων βενζίνης και diesel Drive-E με την εντυπωσιακή, μέγιστη ισχύ των 306 ίππων.

Ωστόσο, ανάμεσα στις διαφορετικές Drive-E εκδόσεις ισχύος του V60 θεωρώ ότι ξεχωρίζει η D4 με το διπλά υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ πετρελαίου των 1.969 κ.εκ., η οποία συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με το αυτόματο οκτώ σχέσεων, ένα από τα καλύτερα αυτόματα κιβώτια που μπορείτε να επιλέξετε σήμερα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Με απόδοση 190 ίππους, εκπομπές CO2 104 ή 116 γραμμ./χλμ., μέση κατανάλωση καυσίμου που προσεγγίζει τα 4,0 λίτρα/100 χλμ., επιτάχυνση από στάση σε 7,7'' και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα, το V60 D4 μεταμορφώνεται από Dr. Jekyll σε Mr. Hyde σε χρόνο dt, ανάλογα με το ζητούμενο από τον οδηγό του.

Ως οικογενειακό αυτοκίνητο ανταποκρίνεται απόλυτα στις μεταφορικές απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του - εξασφαλίζοντας ωστόσο λόγω σχεδίασης περιορισμένο ύψος στον χώρο φόρτωσης - ενώ διαθέτει στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που δεν περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό των ανταγωνιστών του.

Η δουλειά των μηχανικών στο πλαίσιό του το καθιστά εξαιρετικά ευχάριστο στον δρόμο, απόλυτα σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και αναπάντεχα πρόθυμο να κινηθεί γρήγορα σε απαιτητικές διαδρομές χωρίς υποψία προσπάθειας ή αγωνίας από λιγότερο έμπειρους οδηγούς.

Παραμένει εύκολο και ταυτόχρονα αποτελεσματικό τη στιγμή που θα χρειαστείς την επιπλέον δύναμη για να προσπεράσεις με ασφάλεια, αποδεικνύοντας ότι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις αποτελούν ένα από τα κορυφαία πλεονεκτήματα του συνδυασμού κινητήρα - αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Η εκλεπτυσμένη λειτουργία του μοτέρ και τα 400 Nm ροπής από τις 1.750 ως τις 2.500 σ.α.λ. περιορίζουν αισθητά τον θόρυβο. Η φινέτσα του θαλάμου επιβατών και η ποιότητα των καθισμάτων - που για εμένα είναι τα καλύτερα στην κατηγορία εξασφαλίζοντας ξεκούραστες διαδρομές ανεξαρτήτως διάρκειας - κάνουν το V60 αγχολυτικό σε συνθήκες αστικής κίνησης και απολαυστικό στον αυτοκινητόδρομο, εκεί που η οικονομία καυσίμου είναι υποδειγματική για τη χωρητικότητα και την ισχύ του μοτέρ.

Στο ίδιο μήκος κύματος το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα ανταποκρίνονται στον χαρακτήρα και στις δυνατότητες του V60 D4, το οποίο στην Ελλάδα διατίθεται από 32.900 ευρώ με το όφελος απόσυρσης, στα επίπεδα εξοπλισμού Kinetic, Livstyl και Volvo Ocean Race. Το τελευταίο αφορά την επετειακή έκδοση του διάσημου ιστιοπλοϊκού αγώνα, συνδυάζεται με ιδιαίτερους εξωτερικούς και εσωτερικούς χρωματισμούς και αποτελεί ό,τι πιο κομψό έχει επιδείξει ποτέ η Volvo στη συγκεκριμένη κατηγορία, επιβεβαιώνοντας τον ισχυρισμό ότι η διακριτική πολυτέλεια βρίσκεται στο DNA των Σουηδών.

Πηγή: tovima.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News