default-image

"Χωματερή" και η περιφερειακή οδός Ελ. Βενιζέλου στο Γάζι

"Χωματερή" και η περιφερειακή οδός Ελ. Βενιζέλου στο Γάζι

Το... σταυρό του κάνει όποιος διέρχεται την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο παλιός εθνικός δρόμος Ηρακλείου-Ρεθύμνου, που συνδέει το Ηράκλειο με το Γάζι, μοιάζει σαν να ενώνει δυο οικισμούς της... υποσαχάριας Αφρικής.

Πάνω από 2,5 χιλιόμετρα δίχως πεζοδρόμια, με πινακίδες του ΚΟΚ ξεθωριασμένες και κρυμμένες ανάμεσα στους καλαμιώνες, με τα σκουπίδια να στοιβάζονται σωροί ολόκληροι στις άκρες του, ενώ υπάρχουν κάδοι που μένουν... άδειοι, αν μη τι άλλο αποτελούν για τον κάθε περαστικό αισχρό θέαμα και επικίνδυνο "τοπίο". Πόσω μάλλον για κατοίκους και καταστηματάρχες, που πρωί, μεσημέρι, βράδυ αντικρίζουν εικόνες που δε συμβαδίζουν με την εποχή που ζούμε. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με την οικονομική κρίση, αλλά κυρίως με τη δική μας την παιδεία και την αδιαφορία κάποιων "αρμοδίων".

Για παράδειγμα κι ενώ μπροστά στο δρόμο σε ένα από τα σημεία εναπόθεσης απορριμμάτων υπάρχουν τουλάχιστον 8 κάδοι, με τους περισσότερους από αυτούς να είναι άδειοι, στη μέση έχει δημιουργηθεί κυριολεκτικά μια χωματερή (βλ. φωτογραφία επάνω).

Ακόμη και ελαστικά αυτοκινήτων βρίσκονται στοιβαγμένα σε έναν δρόμο που παραμένει (παρανόμως) ταχείας και μεγάλης κυκλοφορίας, δίχως καμία μα καμία προδιαγραφή, μιας και πάνω από 20 χρόνια έχει να γίνει το παραμικρό έργο, με τα ατυχήματα να πολλαπλασιάζονται κάθε χρόνο.

Αν και πρόσφατα ξεκίνησαν εργασίες διαπλάτυνσης του δρόμου, όπως λένε οι κάτοικοι θα πάρουν πολύ χρόνο να ολοκληρωθούν. Στο μεταξύ, τα οχήματα διέρχονται με μεγάλες ταχύτητες, οι πεζοί δυσκολεύονται να διέλθουν ακόμη και από τις σηματοδοτημένες διαβάσεις, μιας και δεν υπάρχουν πουθενά διαγραμμίσεις.

Οι περισσότερες πινακίδες του ΚΟΚ επί της Ελευθερίου Βενιζέλου βρίσκονται κρυμμένες μέσα στους καλαμιώνες.

Τι λέει ο Δήμος

Είναι από τους σημαντικότερους δρόμους του Γαζίου, όπως λέει ο δήμαρχος κ. Κώστας Μαμουλάκης και τονίζει πως γίνεται μεγάλη προσπάθεια για την ανακατασκευή και ανάπλασή του. Ήδη, όπως είπε, έχει εγκριθεί πλήρης μελέτη με περιβαλλοντικές επιπτώσεις από έσοδα του Δήμου. Όμως δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις για τη διαπλάτυνση και γίνεται πλέον συνεννόηση με τον κάθε οικοπεδούχο να συμψηφιστεί η εισφορά του σε γη μόλις μπει στο σχέδιο πόλης.

Το ένα από τα σημεία του δρόμου όπου ξεκίνησε η διαπλάτυνση και η οποία εδώ και ένα μήνα έχει εγκαταλειφθεί, όπως λένε οι κάτοικοι. Στο μεταξύ, κανονικά λειτουργεί η στάση του λεωφορείου.

Γι' αυτό το λόγο εξάλλου γίνεται η διαπλάτυνση ξεχωριστά, κατέστησε σαφές ο δήμαρχος, γεγονός που θα πάρει περισσότερο χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί. Για τα έργα, όπως υπογράμμισε ο κ. Μαμουλάκης, υπάρχουν κάποια χρήματα, ενώ με την ένταξή τους πιθανότατα στο ΕΣΠΑ θα μπορούν να ολοκληρωθούν.

Τα φανάρια για άλλη μια φορά δε λειτουργούσαν χθες. Τα ατυχήματα που έχουν σημειωθεί στην περιοχή, ειδικά επί της αρχής της Ελευθερίου Βενιζέλου, είναι ήδη αρκετά.

Ήδη έχει γίνει μια μεγάλη διάνοιξη 300x8 μέτρων επί της Ελευθερίου Βενιζέλου, στη συμβολή με τη Θριάμβου. Παράλληλα άλλη διάνοιξη ξεκίνησε στο τμήμα στο ύψος της ΔΕΗ, ενώ ήδη έχουν βγει στύλοι φωτισμού στα πρώτα 300 μέτρα του δρόμου. Προβλέπεται πάντως ο δρόμος από Ξηροπόταμο μέχρι Γάζι, μεταξύ άλλων, να έχει πλάτος από 24 έως 28 μέτρα, με νησίδα 4 μέτρων και 4 κυκλικούς κόμβους κατά μήκος.

Στη φωτογραφία διακρίνεται το μοναδικό πεζοδρόμιο στην Ελ. Βενιζέλου, το οποίο ανήκει στον κ. Σταύρο Μαρκογιαννάκη, που το έφτιαξε σε δικό του οικόπεδο με τα δικά του χρήματα.

Δηλώσεις πολιτών

«Από το 1998 στο δρόμο Ελευθερίου Βενιζέλου η πρώτη κίνηση, κι αυτή υποτυπωδώς, ήταν τώρα με τη διαπλάτυνση. Παραμένει όμως στάσιμη».

Μιχάλης Καμπουράκης

«Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια και ηλεκτροφωτισμός. Τα όμβρια μαζεύονται στα φρεάτια και με τη βροχή μετατρέπονται σε λίμνη. Τα ατυχήματα πολλαπλασιάζονται».

Χρήστος Γεμιστός

«Σίγουρα οι πεζοί κινδυνεύουν περισσότερο. Οι οδηγοί τρέχουν, σήματα του ΚΟΚ δε βλέπουν, πεζοδρόμια και διαβάσεις με διαγραμμίσεις είναι ανύπαρκτες».

Αθηνά Τσικαλά

Σε πολλά σημεία του δρόμου υπάρχουν τα σήματα του ΚΟΚ για τη διάβαση πεζών, όμως σε κανένα από αυτά δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις.

Ιωάννα Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News