default-image

Τρίπλες… για τα έργα στην Κρήτη

Κρήτη
Τρίπλες… για τα έργα στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανάμικτα συναισθήματα για τα μεγάλα έργα υποδομών της Κρήτης άφησε η χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Γι' αυτό καθαυτό το προγραμματισμένο θέμα της τρίτης εργολαβίας του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς ναι μεν άναψε το "πράσινο φως" για να προχωρήσει η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες, δε δόθηκαν όμως απόλυτα πειστικές διαβεβαιώσεις για τη χρηματοδότηση και απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου.

Καθησυχασμός αλλά με "τρίπλες" και μια δημιουργική ασάφεια - για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που εσχάτως έχει γίνει πολύ της μόδας - είχαμε την ίδια στιγμή από πλευράς του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και για τα άλλα μεγάλα έργα, όπως το "λίφτινγκ" στο αεροδρόμιο Ηρακλείου και το ΒΟΑΚ, που τέθηκαν εκτάκτως στο τραπέζι.

Τα ανοιχτά μέτωπα σε επίπεδο υποδομών στο νησί έβαλε εκτάκτως στο τραπέζι κατά τη χθεσινή συνεδρίαση ο βουλευτής Ηρακλείου και τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος εμφανίστηκε άκρως προβληματισμένος και ανήσυχος από τις απαντήσεις που έλαβε. Για την ακρίβεια, από τις απαντήσεις, όπως ο ίδιος σχολίασε καυστικά, που δεν έλαβε για τα μεγάλα έργα...

Ας τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από το βασικό αντικείμενο της συνεδρίασης, που ήταν η σύναψη σύμβασης κατασκευής του έργου "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγία Βαρβάρα-Απομαρμάς". Ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη, τόσο στην παρούσα εργολαβία όσο και στις μελλοντικές, να υπάρχει σωστός προγραμματισμός, αλλά και στην ορθή αξιοποίηση των χρημάτων, είτε είναι εθνικά, είτε κοινοτικά. Υπογράμμισε την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ζητώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι δε θα απορροφήσει τα χρήματα για άλλες ανάγκες.

«Από πού προέρχεται αυτή η χρηματοδότηση και, δεύτερον, ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης; Θα δεσμευτείτε ότι τα χρήματα όντως δε θα απορροφηθούν για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών της κυβέρνησης;» ήταν το ερώτημα που έθεσε επιτακτικά προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, ο οποίος αρκέστηκε να απαντήσει πως «τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και δεν πρόκειται να αντληθούν από κάπου αλλού».

Ο βουλευτής επανήλθε, δηλώνοντας πως η απάντηση είναι γενικόλογη και όχι απόλυτα πειστική. Ο υπουργός ανταπάντησε πως υπάρχει βούληση να προχωρήσει το έργο και πως ο ίδιος εύχεται «να έχει ολοκληρωθεί σε 30 μήνες».

Και πάλι ο Λευτέρης Αυγενάκης εμφανίστηκε μη ικανοποιημένος, εκφράζοντας την ανησυχία μήπως τα εξασφαλισμένα 47 εκατομμύρια γι' αυτό το οδικό κομμάτι Αγία Βαρβάρα-Απομαρμάς, με το οποίο θα ολοκληρωθεί ο κάθετος οδικός άξονας, διατεθούν για τη συμπλήρωση του ποσού που απαιτείται για την επόμενη δόση προς τους δανειστές.

Ο Ηρακλειώτης βουλευτής αναφέρθηκε και στους συνδετήριους άξονες και κόμβους που πρέπει να γίνουν στον κάθετο άξονα για τη σύνδεση των οικισμών.

«Υπάρχουν δύο οικισμοί, η Γέργερη και ο Ζαρός, οι οποίοι διαθέτουν μονάδες εμφιάλωσης νερού. Συμβαίνει λοιπόν, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο, τριαξονικά φορτηγά, δηλαδή μεγάλος φόρτος, πλέον της τουριστική κίνησης, πλέον της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών από και προς τη Μεσαρά. Η πρόβλεψη για τη σύνδεση μέσω της Πλουτής, ενός οικισμού, είναι εξαιρετικά δύσκολη», ανέφερε ο κ. Αυγενάκης, χωρίς να πάρει συγκεκριμένες απαντήσεις από τον αναπληρωτή υπουργό.

Ο βουλευτής έθεσε και το ζήτημα της αποκατάστασης των ζημιών στο οδικό δίκτυο της Κρήτης από την παρατεταμένη κακοκαιρία, όπου όπως φαίνεται η Κρήτη δεν μπορεί να περιμένει, δυστυχώς, τίποτε. Όπως χαρακτηριστικά απάντησε ο κ. Σπίρτζης, «δεν υπάρχουν χρήματα για να διατεθούν».

ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΛΙΦΤΙΝΓΚ"

Σιγή ιχθύος για το αεροδρόμιο

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. έβαλε στο τραπέζι εκτάκτως και το θέμα των αναγκαίων παρεμβάσεων αναβάθμισης που πρέπει να γίνουν στον αερολιμένα Ηρακλείου "Νίκος Καζαντζάκης". Ο ίδιος κάλεσε τον αρμόδιο υπουργό να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες το συντομότερο, καθώς η τουριστική χρονιά έχει αρχίσει και το αεροδρόμιο Ηρακλείου αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο σε τουριστική κίνηση αεροδρόμιο της χώρας. Ωστόσο, δε δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις για ένα θέμα που "καίει".

Είναι ενδεικτικό της αγωνίας που υπάρχει πως στις 12 σήμερα το μεσημέρι συγκαλείται έκτακτη σύσκεψη στον αερολιμένα Ηρακλείου "Ν. Καζαντζάκης", με πρωτοβουλία του αερολιμενάρχη Γιώργου Πλιάκα, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα συζητείται επίκαιρη ερώτηση του Λ. Αυγενάκη στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.

Στο πλαίσιο της χθεσινής συνεδρίασης, ο Λευτέρης Αυγενάκης ζήτησε επίμονα να συνεδριάσει η επιτροπή της Βουλής, προκειμένου να συζητήσει συνολικά και με ειλικρίνεια, όπως σημείωσε, το ζήτημα του ΒΟΑΚ.

Ο υπουργός δε θέλησε να δεσμευτεί. Ο κ. Αυγενάκης προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καταθέτοντας αίτημα σύγκλησης, το οποίο τελικά δεν έγινε αποδεκτό, για τυπικούς λόγους, από την πρόεδρο της Επιτροπής κ. Αμανατίδου.

Μ' αυτά και μ' αυτά, ο κ. Αυγενάκης αποχώρησε προβληματισμένος από μια συνεδρίαση που τελικά άφησε γλυκόπικρη γεύση για την Κρήτη. Όπως μάλιστα σχολίασε, «πέρα από το να γενικολογεί και να χαϊδεύει την πλάτη, η κυβέρνηση οφείλει να αποδείξει ότι σέβεται και υπολογίζει τους πολίτες της Κρήτης»...

Του Μπάμπη Σαββίδη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News