default-image

Παρέμβαση Αυγενάκη προς Σταθάκη για επενδύσεις και υποδομές

Κρήτη
Παρέμβαση Αυγενάκη προς Σταθάκη για επενδύσεις και υποδομές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στον αναγκαίο προγραμματισμό για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και την υλοποίηση των δημοσίων έργων, το σχεδιασμό για την ολοκλήρωση των δημοσίων διαγωνισμών, αλλά και την κατασκευή δημοσίων έργων υποδομής που θα συμβάλλουν καταλυτικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, αναφέρεται σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιώργο Σταθάκη.

Ο κ. Λ. Αυγενάκης επισημαίνει ότι  «τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής στον τομέα των υποδομών που ακυρώνει ότι με κόπο και σκληρή δουλειά έχει κτισθεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημοσίων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Η πολιτική αυτή επιφέρει ήδη καταστροφικές συνέπειες, οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο άμεσο μέλλον, στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία».

Αναλυτικά το κείμενο της παρέμβασης:

«Βασικός πυλώνας της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και της εξόδου της χώρας μας από την κρίση αποτελεί η κατασκευή δημοσίων έργων υποδομής. Τα δύο προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για την κατασκευή (μελέτες, ένταξη, δημοπράτηση, ολοκλήρωση, παράδοση στην κοινωνία) δημοσίων έργων υποδομής, καθώς και για την ένταξη όσο το δυνατόν περισσότερων εξ αυτών στο ΕΣΠΑ επιτυγχάνοντας πολύτιμα οφέλη.

Οφέλη βραχυπρόθεσμα (κατασκευαστικός κλάδος, δημιουργία θέσεων εργασίας, κατασκευή υποδομών, κλπ) και μακροπρόθεσμα (ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μείωση αποστάσεων ή/και κόστους μεταφοράς, βελτίωση ποιότητας ζωής, κλπ) όχι μόνο για την τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και συνολικά για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και την ενίσχυση της παρουσίας της στο γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής.

Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής στον τομέα των υποδομών που ακυρώνει ότι με κόπο και σκληρή δουλειά έχει κτισθεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημοσίων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Η πολιτική αυτή επιφέρει ήδη καταστροφικές συνέπειες, οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο άμεσο μέλλον, στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία.  

Τα στοιχεία είναι αδυσώπητα: το τρίμηνο Δεκέμβριος 2014 - Φεβρουάριος 2015 είχαν προγραμματιστεί 40 μεγάλοι διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 747 εκ. ευρώ, οι μισοί εκ των οποίων έχουν πάρει αναβολή. Ενδεικτικά αναφέρονται η ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για το έργο Πάτρα-Πύργος, το Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, ενώ προς αναβολή οδεύουν και οι διαγωνισμοί των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος.

Ειδικότερα, η ακύρωση της δημοπράτησης του διαγωνισμού του έργου Πάτρα-Πύργος και τα σενάρια για τεμαχισμό του έργου σε περισσότερες (6-7) εργολαβίες, θα εξυπηρετήσει μεν την αύξηση της συμμετοχής εργοληπτών στο έργο, αλλά θα επιφέρει αύξηση του κόστους (υλοποίησης και επιτήρησης του έργου), αλλά και πολυδιάσπαση που αυξάνει το ρίσκο ολοκλήρωσης, την ομοιομορφία και την ποιότητα του έργου.   

Στόχος δεν είναι η εξυπηρέτηση των εργοληπτών (εξάλλου, η καλύτερη προάσπιση του κλάδου είναι η πραγματοποίηση διαγωνισμών και δημοσίων έργων), αλλά η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, που επιτάσσει αφενός την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση των δημοσίων έργων και αφετέρου την εξασφάλιση του μικρότερου κόστους οδηγώντας έτσι χειροπιαστά στην ανάπτυξη.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Ποιος ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και την υλοποίηση των δημοσίων έργων;

2. Τι σχεδιασμός υπάρχει για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των δημοσίων διαγωνισμών και την άμεση εκτέλεση δημοσίων έργων;

3. Πως αντιμετωπίζετε το ζήτημα της επιτυχούς ολοκλήρωσης διαδικασιών και έργων που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ;  

4. Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός για την κατασκευή δημοσίων έργων υποδομής που θα συμβάλλουν καταλυτικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας;».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News