default-image

Οι Έλληνες εφοπλιστές... επιμένουν σε σημαίες ευκαιρίας

Απόψεις
Οι Έλληνες εφοπλιστές... επιμένουν σε σημαίες ευκαιρίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρά το απίστευτα ευνοϊκό για τους εφοπλιστές φορολογικό καθεστώς (οι φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές υπολογίζονται στις... 100 και όχι μόνο για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα αλλά και ως... φυσικά πρόσωπα!), οι Έλληνες εφοπλιστές δε δείχνουν ιδιαίτερα... πατριωτικά συναισθήματα, προτιμώντας να καταχωρίζουν τα πλοία τους κάτω από σημαίες ευκαιρίας.

Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το ότι από τα 4057 πλοία που ανήκουν - σύμφωνα με τα νέα στοιχεία - σε ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτησία, μόλις τα 839 (λίγο παραπάνω από 20%) είναι εκείνα που σηκώνουν την ελληνική σημαία.

Το ακόμη πιο αποκαλυπτικό γεγονός είναι ότι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε κατά 156 πλοία την τελευταία χρονιά, αλλά εξ αυτών μόλις τα 20 εξ αυτών εντάχθηκαν στην ελληνική σημαία!

Αυτή η στάση των εφοπλιστών χαρακτηρίζεται τουλάχιστον προκλητική, με δεδομένο ότι η συνολική φορολογική επιβάρυνση του κλάδου τους είναι λίγες δεκάδες εκατομμύρια, την ώρα που συνολικά ο τζίρος της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας υπολογίζεται στα 19 περίπου δισ. ευρώ!

Και μάλιστα αυτά τα χρήματα στην συντριπτική τους πλειονότητα δεν επενδύεται ούτε "μένει" στην Ελλάδα, αλλά φεύγει στο εξωτερικό. Και αυτό την ώρα που οι Έλληνες εφοπλιστές απαξιούν να δώσουν έστω κι ένα συμβόλαιο συντήρησης στα ελληνικά ναυπηγεία και αντ' αυτού κάνουν... πλούσιους τους ιδιοκτήτες των τουρκικών ναυπηγείων (αλλά και των Κορεατών, των Κινέζων κ.λπ.).

Βεβαίως η ναυτιλία "ενισχύει" το ΑΕΠ της χώρας σημαντικά, όμως από τη στιγμή που τα χρήματα αυτά δεν παραμένουν στην ελληνική οικονομία αλλά φεύγουν στο εξωτερικό, και μάλιστα ουσιαστικά δε φορολογούνται, αναρωτιέται κανείς αν τελικά η "ελληνική" ναυτιλία κάνει οτιδήποτε θετικό για την χώρα.

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd's Register-fairplay και του Committee (ελληνική επιτροπή ναυτιλιακής συνεργασίας), ο ελληνικών συμφερόντων στόλος έφτασε τα 4.057 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 314,4 εκατομμυρίων τόνων.

Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 156 πλοία, 23,6 εκατομμυρίων τόνων.

Στα 4.057 πλοία υπολογίζονται 374 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 38 εκατομμυρίων τόνων, που είναι υπό ναυπήγηση.

Την ελληνική εμπορική ναυτιλία στο μητρώο, ακολουθεί η Λιβερία με 739 πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας των 54.034.080 τόνων, τα Νησιά Μάρσαλ με 697 πλοία 54.806.342 τόνων, η Μάλτα με 606 πλοία 48.550.930 DW, ο Παναμάς με 398 πλοία 25.210.082 τόνων DW, η Κύπρος με 253 πλοία των 17.689.741 DW και οι Μπαχάμες με 243 πλοία 17.527.315 DW. Το ελληνικό νηολόγιο κέρδισε 4,3 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας.

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου ανέρχεται σήμερα στα 10 έτη, έναντι 12,5 για τον παγκόσμιο στόλο.

Οι νηογνώμονες που έχουν την πλειοψηφία του ελληνικού στόλου "στα βιβλία τους" είναι ο LLOYD'S REGISTER, με 830 πλοία (824 πλοία το 2014), ο ABS με 761 πλοία (732 πλοία το 2014),ο Ιαπωνικός Νηογνώμονας (ClassNK ) με 721 πλοία (644 πλοία το 2014), το Bureau Veritas με 650 πλοία (603 το 2014), ο Νορβηγικός Νηογνώμονας (DNV) με 427 πλοία (468 πλοία το 2014), το Germanischer Lloyd (GL) με 278 πλοία (291 πλοία 2014) και ο RINA 169 πλοία (171 πλοία το 2014).

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News