default-image

Μηχανολογικό Ηρακλείου: Ένας μήνας για μια μεταβίβαση

Κρήτη
Μηχανολογικό Ηρακλείου: Ένας μήνας για μια μεταβίβαση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα στο Μηχανολογικό Ηρακλείου όσον αφορά στις μεταβιβάσεις οχημάτων. Εκεί που οι σχετικές διαδικασίες διεκπεραιώνονται ακόμη και σε ελάχιστες ώρες, όπως σε άλλα Μηχανολογικά της Κρήτης, της Ελλάδας ή του εξωτερικού, στο Μηχανολογικό του Ηρακλείου για να πάρει κάποιος μια μεταβίβαση μπορεί να κάνει και μήνα!

Αρκετά ήταν τα παράπονα των πολιτών και οι σχετικές καταγγελίες που δέχτηκε η "Νέα Κρήτη". Ο φωτογραφικός φακός της εφημερίδας βρέθηκε στους χώρους του Μηχανολογικού. Διαπιστώθηκε, σύμφωνα και με νέες δηλώσεις πολιτών, πως δεν υπάρχουν άτομα για να υπογράψουν τις μεταβιβάσεις που είναι ήδη τακτοποιημένες στο σύστημα. Μόνο ένας υπάλληλος βρίσκεται σε μεταβιβάσεις, ταξινομήσεις, αποσύρσεις, αντικαταστάσεις πινακίδων, αντίγραφα αδειών για αυτοκίνητα που φεύγουν στο εξωτερικό, και μόνο ένας προϊστάμενος υπάρχει στις μεταβιβάσεις στα φορτηγά.

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου κ. Ευριπίδης Κουκιαδάκης τονίζει πως «προσωπικό δεν μπορούμε να προσλάβουμε», ενώ τα προβλήματα θα αντιμετωπιστούν με καλύτερη οργάνωση και μετά το Πάσχα, οπότε τελικά θα μετακομίσει το Μηχανολογικό στις νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις του.

«Δεν μπορούμε»

«Έχω τη διαβεβαίωση ότι δεν είναι μεγάλες οι καθυστερήσεις. Πράγματι τις τελευταίες μέρες υπήρξαν κάποια προβλήματα γιατί υπήρξαν απουσίες του προσωπικού, παρά το ότι και το ίδιο είναι ελάχιστο από μόνο του. Η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου έχει το ένα τρίτο του προσωπικού που είχε η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από τους εργαζόμενους για να τα βγάλουν πέρα, αλλά επειδή δεν έχουμε τη δυνατότητα να προσλάβουμε προσωπικό, επιλέξαμε και θα το κάναμε, ούτως ή άλλως, τη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών, που δυστυχώς και αυτό δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, διότι έχουν σταματήσει προς το παρόν τα προγράμματα κοινωνικής αλληλεγγύης, με τα οποία παίρναμε προσωπικό και κάναμε μηχανοργάνωση. Όμως αυτές τις μέρες, μετά το Πάσχα, μεταφερόμαστε σε καινούργια, σύγχρονα κτήρια και περιορίζουμε στο ελάχιστο δυνατόν τη γραφειοκρατία και τις άσκοπες ενέργειες.

Οι πολίτες αισιοδοξούμε ότι θα εξυπηρετούνται γρηγορότερα. Οι άνθρωποι που επισκέπτονται το Μηχανολογικό θα εξυπηρετούνται ευκολότερα και θα έχουν πρόσβαση πιο άνετη απ' ό,τι πριν σε ένα πολύ σύγχρονο κτήριο, δίπλα ακριβώς από το σημερινό. Τα προβλήματα με το προσωπικό θα αντιμετωπιστούν με καλύτερη οργάνωση γιατί προσωπικό δεν μπορούμε να προσλάβουμε».

Η ψηφιοποίηση

Σχετικά με την ψηφιοποίηση, ο κ. Κουκιαδάκης ανέφερε πως «έχει ψηφιοποιηθεί ένας μεγάλος αριθμός φακέλων, αλλά εμείς έχουμε 200.000 φακέλους, και ψηφιοποιούμε και το τελευταίο έγγραφο που υπάρχει μέσα σε αυτούς για να είναι πλήρης και ασφαλής η οργάνωση. Δεν είναι τόσο εύκολο. Είναι μια σύνθετη διαδικασία. Δυστυχώς, έγινε με ένα πρόγραμμα παιδιών μέσω ΟΑΕΔ για πέντε μήνες, που αυτό έχει ολοκληρωθεί. Έχουμε τη διαβεβαίωση ότι θα συνεχιστεί και θα είναι μια καλή λύση, γιατί οι πολίτες θα εξυπηρετούνται πάρα πολύ εύκολα. Δεν έχει ολοκληρωθεί όμως στο σύνολό του ακόμη και δεν είναι εύκολο να ολοκληρωθεί, γιατί αν αναθέσουμε τη διαδικασία σε κάποια εταιρεία και θα καθυστερήσει και τεράστιες δαπάνες θα έχει».

Από τα ελάχιστα έσοδα, πάντως, που έχουν μείνει στην Περιφέρεια Κρήτης αποτελούν τα τέλη μεταβίβασης οχημάτων και, δυστυχώς, δεν υπάρχουν υπάλληλοι στο Μηχανολογικό Ηρακλείου.

Κάποτε μάλιστα ήταν καλό ταμείο, αλλά έχουν πέσει, όπως είπε ο κ. Κουκιαδάκης, οι μεταβιβάσεις στο ένα τρίτο του παρελθόντος, μιας και οι αγορές μειώθηκαν.

«Προ κρίσης άγγιζαν τα 3,5 και πολλές φορές και τα 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μόνο από αυτή τη δραστηριότητα. Μετά περιορίστηκαν στο ένα τρίτο και λιγότερα πολλές φορές», υπογράμμισε.

«Δεν υπάρχουν άτομα να υπογράφουν για τις μεταβιβάσεις. Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος και προσωπικό να αποσυμφορήσουν καταστάσεις. Το λιγοστό προσωπικό κάνει ό,τι μπορεί, αλλά δε φτάνει αυτό», ανέφεραν την ίδια ώρα πολίτες που βρέθηκαν στο Μηχανολογικό για να εξυπηρετηθούν.

"Μαϊμού" καταγγελίες - «Σφάζονται μεταξύ τους»...

Ο κ. Κουκιαδάκης, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού, τόνισε παράλληλα πως μεγάλο μέρος από το ήδη λιγοστό υπάρχον προσωπικό διατίθεται στο να ερευνά κι ένα σωρό καταγγελίες που γίνονται από πολίτες και αφορούν στις μεταβιβάσεις.

«Έχουμε και μια σύγχρονη μάστιγα που πολίτες μεταξύ τους σφάζονται, επαγγελματίες μεταξύ τους ο ένας καταγγέλλει τον άλλο και είμαστε αναγκασμένοι ένα μεγάλο μέρος προσωπικού να το διαθέτουμε για να ερευνούν τις καταγγελίες αυτές, που πολλές φορές είναι και αβάσιμες. Δεν έχουν νόημα, αλλά απλά γίνονται γιατί η φτώχια φέρνει γκρίνια. Πρέπει να ελέγχεις αν έχει σωστά δοθεί η άδεια, αν πληρούν τις προϋποθέσεις χορήγησης και γίνεται ένας ψιλοπανικός», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Τι λένε οι πολίτες

«Για μια μεταβίβαση υπάρχουν καθυστερήσεις, ενώ χρειάζονται έξτρα δικαιολογητικά. Επίσης, μας τρέχουν στην εφορία είναι δεν είναι πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ μπορούν να το δουν από το Μηχανολογικό».

Μανόλης Μαργαριτάκης

«Το προσωπικό είναι λιγοστό στο Μηχανολογικό Ηρακλείου, που δέχεται το μεγαλύτερο όγκο σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη. Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποσυμφορηθούν καταστάσεις. Υπάρχουν καθυστερήσεις».

Μανόλης Παναγιωτάκης

«Για μια μεταβίβαση μηχανακιού έχω έρθει στο Μηχανολογικό Ηρακλείου, ενώ την πήρα μετά από 15 μέρες. Έλεος. Από 11 Μαρτίου κατέθεσα τα σχετικά έγγραφα. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις μεταβιβάσεις».

Βασίλης Κλάδος

«Δεν υπάρχει προσωπικό. Και οι λιγοστοί υπάλληλοι κάνουν ό,τι μπορούν. Οι μεταβιβάσεις είναι τακτοποιημένες στο σύστημα, αλλά υπάρχει για επιβατικά ένα άτομο, ενώ υπάρχει μόνο ένας προϊστάμενος στις μεταβιβάσεις στα φορτηγά».

Ευαγγελία Τρουλινού

Της Ιωάννας Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News