default-image

"Ποδαρικό" πτήσης τσάρτερ με προβλήματα

Κρήτη
"Ποδαρικό" πτήσης τσάρτερ με προβλήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από δημοφιλία και ρεκόρ αυξήσεων στα αεροδρόμιά μας εδώ στο νησί πάμε άριστα! Από εξυπηρέτηση όμως, δυστυχώς, μια από τα ίδια αναμένεται και φέτος... Σήμερα το πρωί, οι επιβάτες της πρώτης πτήσης τσάρτερ για τη νέα χρονιά κάνουν "ποδαρικό" στο "Ν. Καζαντζάκης" με θέα τα γνωστά... μαύρα σύννεφα πάνω από το αεροδρόμιο.

Στη σημερινή υποδοχή της πρώτης πτήσης τσάρτερ θα είναι όλοι εκεί. Ωστόσο, ηχηρό "παρών" θα δώσουν και φέτος τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών, καθώς καμία ουσιαστική παρέμβαση δεν έχει ακόμα δρομολογηθεί.

Το "λίφτινγκ" που αναμέναμε από πέρυσι το Μάιο στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, με βάση τις εξαγγελίες του πρώην υπουργού Υποδομών-Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έμεινε στα χαρτιά! Και το χειρότερο είναι πως οι παρεμβάσεις αναβάθμισης του αναχρονιστικού αεροδρομίου Ηρακλείου δεν αναμένονται ούτε στο ορατό μέλλον.

Και αυτό γιατί, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου Γρηγόρης Πασπάτης, τα κονδύλια ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, για τα οποία είχε δώσει προσωπικές δεσμεύσεις εκταμίευσης ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δεν έχουν τελικά εγγραφεί στον προϋπολογισμό, αφήνοντας στον "αέρα" τον όποιο σχεδιασμό για βελτιωτικές παρεμβάσεις στον αερολιμένα Ηρακλείου.

«Τα χρήματα αυτά, όπως φαίνεται και με βάση την ενημέρωση που έχουμε, δεν έχουν δεσμευτεί στον προϋπολογισμό. Σε αυτή τη διαδικασία ο Δήμος Ηρακλείου θα πρέπει να παίξει έναν πρωτεύοντα ρόλο διεκδίκησης, ώστε να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Γρηγόρης Πασπάτης.

Τα σχέδια που είχε παρουσιάσει ο τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών έμειναν επί χάρτου. Αντίφαση τραγική; Το κράτος σφυρίζει αδιάφορα για τη βασική πύλη εισόδου στο νησί, την ώρα που το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης", όπως και το "Γιάννης Δασκαλογιάννης" στα Χανιά συγκαταλέγονται στα πλέον περιζήτητα αεροδρόμια της Ευρώπης. Και σπάνε το ένα μετά το άλλο τα θεαματικά ρεκόρ στην αύξηση των επιβατών που διακινούν.

Σύμφωνα με την έκθεση του Συμβουλίου Διεθνών Αερολιμένων Ευρώπης, στα 20 πιο "hot" ευρωπαϊκά αεροδρόμια συγκαταλέγονται τα αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων, μαζί με τρία άλλα αεροδρόμια της χώρας.

Ειδικότερα, τα 5 ελληνικά αεροδρόμια που συγκαταλέγονται στην 20άδα των πιο "αγαπημένων" μεταξύ των επιβατών αεροδρομίων της Ευρώπης, με βάση τις αυξήσεις στην επιβατική τους κίνηση, είναι τα εξής:

- Αεροδρόμιο Αθηνών/επιβατική αύξηση +28,1%.

- Αεροδρόμιο Ηρακλείου/ +16,4%.

- Αεροδρόμιο Χανίων/ +103,9%.

- Αεροδρόμιο Μυκόνου /+54,1%.

- Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης/ +40%.

Οι υποσχέσεις που έμειναν στα λόγια

Παρά τις πανευρωπαϊκές πρωτιές για τα αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων και τις ελπίδες που γεννά η "άνοιξη" του ελληνικού τουρισμού, η Πολιτεία γυρνά την πλάτη, καθώς εξίσου μετέωρη παραμένει η κατάσταση και για το αεροδρόμιο "Γιάννης Δασκαλογιάννης", αφού η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν και υπό ποιους όρους θα περάσει σε ιδιώτες.

Κι αν για το αεροδρόμιο Χανίων το τοπίο είναι ρευστό ως προς το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης, η βελτίωση του αερολιμένα είναι δεδομένη. Κάτι που δεν ισχύει για το αεροδρόμιο Ηρακλείου αφού, αν όντως ισχύει η ενημέρωση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου περί μη εγγραφής των κονδυλίων που είχε υποσχεθεί ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στον κρατικό προϋπολογισμό, τότε δεν υπάρχει αχτίδα ελπίδας για ένα "λίφτινγκ" στο προσεχές μέλλον...

Σε αυτήν την περίπτωση ως νησί φαίνεται πως θα μείνουμε άλλη μια φορά με τις υποσχέσεις και τις φρούδες ελπίδες.

Θυμίζουμε ότι και από το Ηράκλειο και από την Αθήνα, αλλά και μέσω γραπτών ανακοινώσεων ο πρώην υπουργός Υποδομών-Μεταφορών είχε δεσμευτεί προσωπικά πως θα δρομολογούνταν άμεσα οι αναγκαίες αισθητικές και λειτουργικές παρεμβάσεις στο σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου.

«Μέχρι την υλοποίηση του νέου διεθνούς αερολιμένα, είναι απαραίτητο να εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές του υφιστάμενου αεροδρομίου, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που προκύπτουν από την επιβατική κίνηση, καθώς επίσης να διασφαλίσουμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για όσους εργάζονται σε αυτό. Γι' αυτό το λόγο, άμεσα, θα δαπανηθεί το ποσό των 15 εκατ. ευρώ, προκειμένου το "Ν. Καζαντζάκης" να πάρει τη μορφή που χρειάζεται και να αποκτήσει τη λειτουργικότητα που σήμερα δεν έχει.

Με προσωπική απόφαση το έργο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γιατί θεωρώ ότι είναι κρίσιμο ζήτημα η υποδομή του υπάρχοντος αεροδρομίου να λειτουργεί σωστά», ανέφερε χαρακτηριστικά στις αρχές του Νοεμβρίου του 2014, από το Ηράκλειο και τη σύσκεψη στο ξενοδοχείο "Ατλαντίς", ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ο ίδιος μάλιστα είχε προαναγγείλει την άμεση προσθήκη 2.000 τετραγωνικών μέτρων στο κτήριο των αναχωρήσεων του αεροδρομίου "Ν. Καζαντζάκης", προκειμένου να γίνει πιο λειτουργικό και να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους χιλιάδες τουρίστες που έρχονται στο νησί.

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_qqupls7l/

Μιχάλης Βαμιεδάκης: «Αύξηση από Γερμανία»

«Πραγματικά τα ποσοστά αυξήσεων της επιβατικής κίνησης για τα δικά μας αεροδρόμια είναι εντυπωσιακά. Και τα πράγματα συνεχίζουν από το καλό στο καλύτερο... Οι συνολικές προγραμματισμένες πτήσεις από Γερμανία προς Ηράκλειο είναι αυξημένες φέτος σε σχέση με την περσινή σεζόν», σχολίασε ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης κ. Μιχάλης Βαμιεδάκης.

Μπάμπης Σαββίδης, Έλλη Κοκάλη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News