default-image

Κανονικά προχωρά η ιδιωτικοποίηση του "Ι. Δασκαλογιάννης"

Κρήτη
Κανονικά προχωρά η ιδιωτικοποίηση του "Ι. Δασκαλογιάννης"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με τις... προσδοκίες φαίνεται ότι θα μείνουν τελικά όσοι - και δεν είναι λίγοι - φορείς και απλοί πολίτες των Χανίων εναντιώνονται στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου "Γ. Δασκαλογιάννης", οι οποίοι προσδοκούσαν σε μπλοκάρισμα της διαδικασίας από τη νέα κυβέρνηση.

Μπορεί προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ να έκανε "σημαία" του τον αγώνα ενάντια στην παραχώρηση του αεροδρομίου Χανίων και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ωστόσο στο συγκεκριμένο ζήτημα και η νέα κυβέρνηση συνεχίζει στα χνάρια της προηγούμενης. Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτεται μέσα από την επίμαχη ελληνική λίστα των μεταρρυθμίσεων που εστάλη και πήρε το πράσινο φως χθες από τους εταίρους-δανειστές. Στο κείμενο διευκρινίζεται πως δεν θα μπει "φρένο" αλλά αντιθέτως θα ολοκληρωθούν κανονικά οι διαγωνισμοί ιδιωτικοποιήσεων που είναι ήδη σε εξέλιξη.

Περισσότερα βεβαίως για τις προθέσεις της κυβέρνησης θα γνωρίζουμε σήμερα, καθώς συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ παρουσία της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη. Ωστόσο, οι αναφορές στη λίστα μεταρρυθμίσεων είναι ξεκάθαρες και χωρίς παρερμηνείες!

Για του λόγου το αληθές, στο επιμέρους κομμάτι του e-mail Βαρουφάκη που αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις επισημαίνεται επί λέξει: «Για να προσελκύσουν επενδύσεις σε τομείς-κλειδιά και να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τα δημόσια assets, οι ελληνικές Αρχές θα δεσμευτούν ότι δε θα καταργήσουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί, η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με το νόμο».

Από το παραπάνω περιεχόμενο της λίστας προκύπτει πως θα ολοκληρωθούν κανονικά οι ιδιωτικοποιήσεις στις οποίες είτε έχει υπογραφεί σύμβαση, είτε υπάρχει ανάδοχος-πλειοδότης. Το δεύτερο, ως γνωστόν, ισχύει στην περίπτωση του αεροδρομίου Χανίων, το οποίο μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας έχουν ήδη αποκτήσει ανάδοχο και δη Γερμανό, αφού στο σχετικό διαγωνισμό των 14 πλειοδότησε το επενδυτικό σχήμα με επικεφαλής τη γερμανική Fraport.

Το ίδιο με τα περιφερειακά αεροδρόμια ισχύει και για την ιδιωτικοποίηση στο Ελληνικό (όπου έχει υπογραφεί η πρώτη σύμβαση με τη Lamda Development ΛΑΜΔΑ +17,91% του ομίλου Λάτση), αλλά και την παραχώρηση του Ιπποδρομιακού Στοιχήματος (στο διαγωνισμό επικράτησε ο ΟΠΑΠ).

Καυστικά σχόλια Βολουδάκη

Είναι μάλλον προφανές πως το μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων ήταν ένα από τα μέτωπα στα οποία η κυβέρνηση κατά τις επίπονες διαπραγματεύσεις επέλεξε να κάνει υποχωρήσεις απέναντι στους δανειστές, ώστε να περάσει τα δικά της "θέλω" σε άλλα μέτωπα. Όπως ήταν αναμενόμενο, η αλλαγή στάσης και πλάνων από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα ειδικά του αεροδρομίου Χανίων προκάλεσε και τις πρώτες δηκτικές αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο.

Χαρακτηριστικός ήταν ο χθεσινός σχολιασμός του Χανιώτη πρώην βουλευτή και υφυπουργού Μανούσου Βολουδάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο ίδιος σχολίασε καυστικά: «Δεν ακυρώνονται οι αποκρατικοποιήσεις, όπου οι διαγωνισμοί έχουν προχωρήσει. Υποθέτω ότι αυτό σημαίνει ότι και η αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου "Ιωάννης Δασκαλογιάννης" προχωρά. Αν, λέω αν, είναι έτσι και προχωρήσει η αποκρατικοποίηση, θα πρέπει οι τοπικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να εξηγήσουν στους πολίτες πώς θα σταθούν απέναντι σε μια πράξη την οποία είχαν παρουσιάσει ως καταστροφή»...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News