Έρευνα: Δηλητήριο αράχνης λειτουργεί ως φυσικό βιάγκρα

Υγεία
Έρευνα: Δηλητήριο αράχνης λειτουργεί ως φυσικό βιάγκρα

Αίσθημα τρόμου και φόβου, υπερβολική σιελόρροια και δυσκολία στην αναπνοή είναι μερικά από τα συμπτώματα που βιώνει κανείς αν δεχτεί τσίμπημα από ένα είδος αράχνης που απαντάται κυρίως στη Βραζιλία, τη Phoneutria nigriventer.

Το γένος "Φονεύτρια" (Phoneutria) περιλαμβάνει ορισμένες από τις μεγαλύτερες και πιο δηλητηριώδεις αράχνες του κόσμου, οι οποίες τσιμπούν δεκάδες ανθρώπους κάθε χρόνο στην Κεντρική και Νότια Αμερική. Το συγκεκριμένο είδος, P.nigriventer, είναι μεγάλο, με άνοιγμα ποδιών που φτάνει τα 13 εκατοστά. Το δηλητήριό της σπάνια είναι θανατηφόρο, προκαλεί όμως πόνο, εφίδρωση και ταχυπαλμίες.

Ωστόσο ένα από τα συστατικά του δηλητηρίου, με την ονομασία PnTx2-6, προκαλεί χαλάρωση των λείων μυϊκών ινών στο πέος, διευκολύνοντας έτσι τη ροή του αίματος και τη στύση. Σε σπάνιες περιπτώσεις, το δάγκωμα της αράχνης προκαλεί πριαπισμό, μια επώδυνη, πολύωρη στύση που μπορεί να οδηγήσει σε θρόμβωση του αίματος μέσα στο πέος και τελικά σε ανικανότητα.

Στη σωστή δοσολογία, όμως, το μόριο PnTx2-6 θα μπορούσε να έχει εφαρμογές στην κλινική πράξη. Όπως αναφέρει το Wired.com, η αρχή έγινε το 2008, όταν πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι η ουσία πράγματι προκαλεί στύση που διαρκεί μέχρι δύο ώρες, και μάλιστα με λιγότερες παρενέργειες από ό,τι τα σημερινά φάρμακα για τη στυτική δυσλειτουργία.

Μια ομάδα επιστημόνων από διάφορες χώρες του κόσμου ελπίζουν να καταφέρουν να "συλλέξουν" το ενεργό συστατικό που υπάρχει στο δηλητήριο της αράχνης, για να δημιουργήσουν ένα φυσικό βιάγκρα, που θα μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε 20 λεπτά.

«Όταν ένας άνθρωπος τσιμπηθεί από αυτή την αράχνη εκδηλώνει πολλά διαφορετικά συμπτώματα, όπως πριαπισμό, την κατάσταση κατά την οποία το αντρικό μόριο είναι σε μόνιμη κατάσταση στύσης», εξηγεί ο δρ Κένια Νιουνς από το πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, όπου οι ερευνητές κατάφεραν να παράγουν την ίδια τοξίνη μετατρέποντας γενετικά το κύτταρο μιας κάμπιας. Στη συνέχεια τη χορήγησαν σε ποντίκια και το πείραμα αποδείχτηκε τόσο επιτυχημένο ώστε τώρα η τοξίνη (η Tx2-6) μπορεί να περάσει στη φάση των κλινικών δοκιμών. Όπως ανακάλυψαν, η PnTx2-6 δημιουργεί στύση, προκαλώντας την απελευθέρωση του μονοξειδίου του αζώτου, το οποίο διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος στα ανδρικά γεννητικά όργανα, χαλαρώνοντας τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.

Η σχετική έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση "Journal of Sexual Medicine" και πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρατήρηση ότι άνθρωποι που τσιμπήθηκαν από αράχνες στη Βραζιλία είχαν στη συνέχεια καλύτερη σεξουαλική ζωή, δημιουργεί αισιοδοξία στους πάσχοντες από στυτική δυσλειτουργία.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Wired, οι ερευνητές λένε ότι το δηλητήριο της αράχνης αυτής όχι μόνο λειτουργεί, αλλά έχει και τις λιγότερες παρενέργειες σε σχέση με άλλα ήδη υπάρχοντα φάρμακα κατά της στυτικής δυσλειτουργίας, όπως το βιάγκρα.