Τις τεράστιες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης έφερε στην Ευρωβουλή με χθεσινή του Ερώτηση ο Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες ευρωβουλευτής καθηγητής Νότης Μαριάς.
Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής τον Σεπτέμβριο 2003 αποφασίστηκε η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ως δημόσιο έργο με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στις 07/04/2006 υπογράφθηκε η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία και στα τέλη Ιουνίου 2006 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.
Επίσης, τον Ιούνιο του 2013 υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με άλλη ανάδοχο εταιρεία,. έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη» και δανειοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στην ερώτησή του ο Νότης Μαριάς επισημαίνει ότι για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν επίσης εξασφαλιστεί 550 εκ. € από την ΕΤΕπ, ως εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους και 250 εκ. € από το Γ' ΚΠΣ.
Πλην όμως, συνεχίζει ο Νότης Μαριάς «αν και έχει παρέλθει το 90% του χρόνου υλοποίησης του έργου εντούτοις παρουσιάζονται τεράστιες καθυστερήσεις καθώς έχει κατασκευαστεί μόνο το 23% του έργου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει και σχετική έρευνα εκ μέρους του Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης».
Για τους λόγους αυτούς ο Έλληνας ευρωβουλευτής ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) «Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και αν ναι έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους υπευθύνους;
2) Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου που κυρίως χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε.;».