default-image

Μ. Λεκάκης: "20 κλήσεις καθημερινά στη γραμμή στήριξης"

Κρήτη
Μ. Λεκάκης: "20 κλήσεις καθημερινά στη γραμμή στήριξης"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τουλάχιστον άλλες τρεις περιπτώσεις Ηρακλειωτών επιχειρηματιών είχαν φτάσει στο χείλος του γκρεμού και σκέφτονταν να προβούν στο απονενοημένο διάβημα, τη στιγμή που άλλοι 380 επαγγελματοβιοτέχνες εξωτερίκευσαν το πρόβλημά τους. Πήραν θάρρος και συνέχισαν με δύναμη τη μάχη απέναντι στην οικονομική κρίση μέχρι να βγουν νικητές. Αχτίδα φωτός μέσα στο σκοτάδι που ζούσαν αποδείχθηκε για αυτούς η γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης που εδώ και ένα χρόνο λειτουργεί η ΟΕΒΕΝΗ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, η οποία πραγματικά σώζει ζωές.

Βασικός σκοπός της γραμμής είναι, με βάση τη διαφύλαξη του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων, να υποστηριχθούν σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο τα μέλη της Ομοσπονδίας, οι οικογένειές τους και η τοπική κοινωνία γενικότερα, όπως είπε στο Ράδιο 9,84 και στην Αγγ. Δουλγεράκη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μπάμπης Λεκάκης.

Οι κλήσεις καθημερινά, σύμφωνα με τον ίδιο, φτάνουν στις 20 από όλο το νομό Ηρακλείου.

Σωτήρια η Γραμμή Στήριξης

Με σύνθημα "Αποφεύγοντας τα προβλήματα καταφέρνουμε μόνο να αυξήσουμε την απόστασή μας από τις λύσεις. Ο καλύτερος τρόπος να ξεφύγουμε από την κρίση είναι να την αντιμετωπίσουμε μαζί", σχηματίζοντας το νούμερο 2810/390.708, ο οποιοσδήποτε έχει ένα πρόβλημα που τον βαραίνει μπορεί να το μοιραστεί με κάποιον ειδικό. Να το βγάλει από μέσα του. Να ξαλαφρώσει, αλλά κυρίως να λάβει επιστημονικές καθοδηγήσεις για το πώς θα βγει από το οικονομικό και όχι μόνο αδιέξοδο.

Η γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης της ΟΕΒΕΝΗ στελεχώνεται από ψυχολόγο και βοηθά όσους επικοινωνούν να δουν τη ζωή και τα προβλήματα με άλλο μάτι.

Διατηρώντας την ανωνυμία τους, καθώς τηρείται πλήρης εχεμύθεια, στην άλλη άκρη της γραμμής θα βρουν το στήριγμά τους. Εκείνον που θα τους ακούσει με προσοχή και θα τους πει πώς να βγουν από τη δύσκολη θέση.

Ωστόσο το νέο είναι πως, με βάση τις αυξανόμενες ανάγκες που παρουσιάζονται, η βοήθεια δεν περιορίζεται μόνο στην άψυχη γραμμή ενός τηλεφώνου. Πλέον δύναται να γίνουν και προσωπικές επαφές τού σε δύσκολη κατάσταση ενδιαφερομένου με τον ψυχολόγο, εάν εκείνος το επιθυμεί. Δυνατότητα που δόθηκε πρόσφατα ώστε ο ενδιαφερόμενος να νιώσει πιο οικεία περιγράφοντας το πρόβλημά του με περισσότερη σιγουριά.

Βασικός σκοπός της προσπάθειας αυτής, που συνεχίζεται για δεύτερο χρόνο, είναι με βάση τη διαφύλαξη του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων, να υποστηριχθούν σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο τα μέλη της Ομοσπονδίας, οι οικογένειές τους και η τοπική κοινωνία γενικότερα. Στις δράσεις της γραμμής περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμβουλευτική σε θέματα άγχους που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα και γενικότερα. Η ψυχολογική στήριξη και ευρύτερα σε καταστάσεις κρίσης. Η συμβουλευτική και στήριξη γονέων, παιδιών και εφήβων και η παροχή πληροφοριών σε θέματα ψυχοκοινωνικού ενδιαφέροντος.

Με την κατάσταση όμως στην αγορά να μην έχει αλλάξει, παρά το ότι σχηματίστηκε νέα κυβέρνηση, έμποροι και βιοτέχνες παρακολουθούν τις εξελίξεις με αγωνία. Βρίσκονται σε θέση αναμονής, αλλά τα προβλήματα και οι λογαριασμοί τρέχουν, όπως είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Ηρακλείου κ. Χαράλαμπος Λεκάκης. «Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η γραμμή έχει βοηθήσει πολύ κόσμο. Έχει ήδη εξυπηρετήσει 380 περιπτώσεις σε όλη την Κρήτη, ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι και τώρα δέχεται καθημερινά περί τις 20 κλήσεις ανθρώπων που ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια διότι χρωστάνε και δεν ξέρουν τι να κάνουν. Σε τρεις περιπτώσεις από αυτές μάλιστα, η επέμβαση του ειδικού της γραμμής ήταν άμεση, σωτήρια και καίρια. Καθώς οι άνθρωποι είχαν φτάσει στο έσχατο σημείο να θέλουν να κάνουν κακό στον εαυτό τους, μη μπορώντας να αντιμετωπίσουν τα χρέη και τις δυσκολίες. Ακόμα και σε μένα έχει έρθει επιχειρηματίας που χρωστούσε στον ΟΑΕΕ, με το πιστόλι στον κρόταφο, έτοιμος να αυτοκτονήσει διότι οι προθεσμίες έληγαν την επόμενη μέρα και δε θα έπαιρνε σύνταξη, επειδή δεν είχε να πληρώσει. Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση και πόσο αναγκαία η συνέχιση λειτουργίας της γραμμής», είπε ο κ. Λεκάκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η γραμμή συνεχίζει να υπάρχει χάρη στη χρηματοδότηση που δόθηκε από την Περιφέρεια και γιατί τη διατηρούν με δικά τους μέσα τα μέλη της ΟΕΒΕΝΗ, αφού καμία κρατική βοήθεια δεν έχει δοθεί, άσχετα αν οι αυτοκτονίες έχουν γίνει μάστιγα της εποχής μας. Την ίδια ώρα απευθύνει κάλεσμα σε όσους έχουν κάτι που τους βασανίζει να επικοινωνήσουν χωρίς φόβο και χωρίς κανένα δισταγμό στη γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης της ΟΕΒΕΝΗ.

Γιάννης Ραμπαλάκος: «Μαζί είμαστε πιο δυνατοί»

Από την πλευρά του ο υπεύθυνος της γραμμής υποστήριξης ΟΕΒΕΝΗ, ψυχολόγος κ. Γιάννης Ραμπαλάκος, που ζει καθημερινά τραγικές καταστάσεις, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα των συνανθρώπων μας, τονίζει ότι «σκοπός της γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης της ΟΕΒΕΝΗ είναι να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα, μια ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της κατάστασής μας προς το λειτουργικότερο και κυρίως προς το αληθινό νόημα των προβλημάτων μας. Σκοπεύει στην ενδυνάμωση των εργασιακά και οικονομικά ανασφαλών και απειλούμενων μελών της ΟΕΒΕΝΗ, αλλά και όλων των συμπολιτών μας, καθώς και στη συνοχή της τοπικής κοινωνίας.

Μέσα από γνήσιες ανθρώπινες σχέσεις, την υποστήριξη και την αλληλεπίδραση, θα βρούμε ξανά την ελπίδα και θα αναζητήσουμε τις λύσεις. Μαζί θα δούμε ξανά τις επιλογές μας για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και τις προκλήσεις, γιατί σε κάθε περίπτωση μαζί είμαστε πιο δυνατοί».  

Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως η γραμμή λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι. Η κλήση έχει απλή αστική χρέωση από σταθερά και κινητά τηλέφωνα.

Μαρία Αντωνογιαννάκη, Αγγέλα Δουλγεράκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News