default-image

"Πάνω απ’ όλα η υγεία μας": Τροχαία εγκλήματα

Κρήτη
"Πάνω απ’ όλα η υγεία μας": Τροχαία εγκλήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός να αλλάξουμε συμπεριφορά στην άσφαλτο… Αυτό είναι το θέμα της νέας εκπομπής της "ΚΡΗΤΗ ΤV" με την Εύα Ντελιδάκη "Πάνω απ' όλα η υγεία μας" που μεταδίδεται το μεσημέρι του Σαββάτου. Στην εκπομπή μιλούν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της Τροχαίας, ψυχολόγοι και νευρολόγοι, εκπαιδευτές οδήγησης αλλά και θύματα της ασφάλτου…

Η κ. Ντελιδάκη μας περιγράφει αναλυτικά τι πρόκειται να δούμε και να ακούσουμε στην εκπομπή:

«1) Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολόνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; Ε; Με τέσσερα χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος, παραπληγικός.

Όταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χλμ., ξέρετε τι είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χλμ. Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χλμ.;

2) Όταν ένα Ι.Χ. κινείται με 50 χλμ. και τρακάρει σε σταθερό σημείο (κολόνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης που δε φοράει ζώνη στο ταμπλό; Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε εσείς να σηκώσετε 3 τόνους; Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240 κιλά...

3) Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (αλήθεια πόσοι από τους πίσω επιβάτες φοράνε ζώνη;) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς; Τα ίδια, με 3 τόνους. Ε, λοιπόν τι νόημα έχει να φοράει ο μπροστινός επιβάτης ζώνη ασφαλείας, άμα δε φοράει ο πίσω;

4) Όταν η μαμά κρατάει το αγγελούδι της στην αγκαλιά, καθισμένη στο μπροστινό κάθισμα, ξέρετε με πόση δύναμη θα το συνθλίψει πάνω στο ταμπλό, αν γίνει ατύχημα με μόλις 50 χλμ.; Ε, τώρα πια ξέρετε. Με 3 τόνους. Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων;

5) Λέει ο Έλληνας που τα ξέρει... όλα: "Άμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω-κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω". Αλήθεια;. Την τύφλα σου δε βλέπεις. Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 χλμ. και φας τη μέλισσα στο πρόσωπο, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιος θα φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο "δική σου υπόθεση";

6) Έχετε δει κάποιους πιτσιρικάδες με φτιαγμένα "παπιά" που έχουν (για μόδα; δεν ξέρω) ημιφορεμένο το κράνος, δηλ. το ακουμπάνε μέχρι το μέτωπο, κάπως σαν την περικεφαλαία του Περικλή; Θα το έχετε δει, δεν μπορεί. Το ξέρετε ότι είναι χειρότερο από το να μη φοράνε καθόλου κράνος; Κι αυτό γιατί το ακουμπισμένο σαν περικεφαλαία κράνος σε πιθανή πτώση μπορεί να τραυματίσει τον αυχένα και να είναι αυτό η αιτία που θα αφήσει τον αναβάτη ανάπηρο. Το ίδιο ισχύει και για αυτόν που φοράει μεν το κράνος του, αλλά το έχει λυμένο. Άμα είσαι λοιπόν τόσο ανόητος και έχεις το κράνος για περικεφαλαία ή το έχεις λυμένο, καλύτερα χωρίς κράνος.

7) Ξέρετε ότι πολλοί γονείς προσπαθούν οι ίδιοι (εν αγνοία τους βέβαια) να στείλουν τα παιδιά τους στον τάφο; Δείτε πώς…

Πραγματικό γεγονός σε ελληνικό νησί: Ο γιος συλλαμβάνεται μέσα στη νύχτα με μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, χωρίς κράνος και χωρίς δίπλωμα από την Αστυνομία. Οι αστυνομικοί παίρνουν μέσα στη νύχτα τηλέφωνο στο σπίτι του νεαρού και ειδοποιούν τους γονείς του. Το επόμενο πρωί πέφτουν από τον πατέρα τηλεφωνιές σε "παράγοντες" του τόπου και η κλήση σβήνεται και το θέμα είναι "λήξαν". Είναι όμως; Σε λίγο καιρό ο νεαρός σκοτώνεται με τη μηχανή χωρίς να φοράει κράνος.

Τι έκανε ο πατέρας; Έδωσε το χείριστο παράδειγμα στο γιο του. Με τη στάση του τού είπε: "Δεν είναι κακό να οδηγούμε ενάντια στον ΚΟΚ, αρκεί να είμαστε σε θέση να μην τρώμε πρόστιμο και ποινές". Όταν ο πατέρας επιδεικνύει τη... δύναμή του σβήνοντας την κλήση του γιου που οδηγεί χωρίς δίπλωμα, του "δείχνει" με ποιον τρόπο πρέπει να πορεύεται στη ζωή. Γλείφοντας, παρακαλώντας και κοροϊδεύοντας τον ίδιο σου τον εαυτό και τους άλλους. Η παιδεία, επέμεινε ο Ιαβέρης, αποκτάται μέσα από το σπίτι. Το παράδειγμα των γονιών είναι το πιο ισχυρό παράδειγμα. Αλλά οι περισσότεροι γονείς είναι οι ίδιοι κάκιστα παραδείγματα.

8) Τι είναι για την ελληνική Πολιτεία πιο κακό; Το να αποπειραθείς να κλέψεις λεφτά από μία τράπεζα ή το να αποπειραθείς να δολοφονήσεις κάποιον;

Ε, λοιπόν πιο κακό είναι το πρώτο. Δείτε γιατί:

-Άμα σε πιάσουν να κλέβεις μια τράπεζα, θα πας κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια.

-Άμα περάσεις με κόκκινο (άρα στην ουσία άμα αποπειραθείς να σκοτώσεις κάποιον άλλο που περνάει με πράσινο) πληρώνεις πρόστιμο 700 ευρώ. Κι άμα "τα έχεις τα φράγκα" και πληρώσεις μέσα σε 10 μέρες, σου κάνουν έκπτωση 50% και πληρώνεις 350 ευρώ.

Άμα πας να κλέψεις λοιπόν, πας φυλακή. Άμα πας να σκοτώσεις, πληρώνεις και με έκπτωση.

Μη γελάτε, εμάς αφορούν αυτά.

9) Αλλά η ελληνική Πολιτεία έχει μακρά θητεία στην υποκρισία. Τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη...

Και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ! Με έκπτωση 50%, αν πληρώσεις σε 10 μέρες, βεβαίως....

10) Να πάμε και στην Ελληνική Αστυνομία;

Πόσες φορές έχετε δει αστυνομικό να φοράει ζώνη ασφαλείας στο περιπολικό; Μάλλον ποτέ ή σπάνια. Δηλαδή, αυτός που σου δίνει πρόστιμο για μη χρήση ζώνης είναι ο ίδιος παράνομος. Τι να λέμε τώρα;

11) Ας δούμε όμως και το θέμα της συνήθειας. Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3 άνθρωποι από τροχαίο. Πλήρης απάθεια. Το θεωρούμε σαν κάτι φυσικό.

Όταν όμως σκοτώθηκαν 21 παιδιά στα Τέμπη, όλοι μιλούσαν για "εθνική τραγωδία". Μα αφού σε 7 μέρες θα έχουμε πάλι συμπληρώσει άλλους 21 νεκρούς σε τροχαία! Κάθε εβδομάδα 21 άνθρωποι (νέοι ως επί το πλείστον) σκοτώνονται στους δρόμους.

Αλλά, είπαμε, το έχουμε συνηθίσει. Μόνο άμα είναι μαζεμένοι σε ένα τροχαίο 21 νεκροί ιδρώνει λίγο τ' αφτί μας.

12) Αλλά ας το πάμε και παραπέρα. Πόσοι κάηκαν στις φωτιές της Πελοποννήσου το 2007; 80 άνθρωποι. Και πάλι ο κοιμισμένος στον καναπέ του Έλλην ξύπνησε από το μόνιμο λήθαργό του και μίλησε για "εθνική τραγωδία". Οι 2.500 νεκροί κάθε χρόνο στα τροχαία τι είναι; Έχει διαφορά ένας άνθρωπος που καίγεται από έναν που σκοτώνεται σε τροχαίο; Για πείτε μου;

Μήπως είμαστε ανόητοι τελικά;

Οι ζώνες ασφαλείας υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας για να μας κρατήσουν στη ζωή σε περίπτωση ενός ατυχήματος. Και το κάνουν. Είναι κάτι παραπάνω από βλακεία να μη φοράμε ζώνη ασφαλείας για οποιαδήποτε απόσταση και ακόμα μεγαλύτερη να τη δένουμε κατευθείαν στο κάθισμα πίσω μας για να αποφύγουμε τον ενοχλητικό προειδοποιητικό ήχο του αυτοκινήτου.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους οδηγούς των μηχανών. Χωρίς εξοπλισμό και ιδιαίτερα χωρίς κράνος κάθε δευτερόλεπτο είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο ακόμα και για την απόσταση σπίτι - περίπτερο - σπίτι. Και θυμηθείτε, αν φοράτε κράνος και δεν το έχετε δεμένο είναι σα να μην το φοράτε καθόλου.

Όλα αυτά και άλλα πολλά φωνάζουν ο γνωστός Ιαβέρης, ο Σύλλογος των γονιών που έχουν χάσει τα παιδιά τους και πολλοί ανάπηροι-θύματα τροχαίων.

Καιρός να αλλάξουμε συμπεριφορά!!!».

Στην εκπομπή μιλούν οι:

-Εμμανουήλ Χρυσός, αστυνόμος Α' διοικητής Τμ. Τροχαίας Ηρακλείου

-Μανώλης Μαράκης (παθών)

-Μανώλης Καργάκης, κλινικός συμβουλευτικός ψυχολόγος

-Γιώργος Σπανάκης, ολιστικός νευρολόγος   

-Λευτέρης Μιχελάκης, αν. γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου "SOS Τροχαία Εγκλήματα".

-Μανώλης Σταυρουλάκης, μέλος του Συλλόγου "SOS Τροχαία Εγκλήματα" (πατέρας παθόντος)

-Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης).

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News