default-image

Ράγισαν και οι πέτρες στην κηδεία

Κρήτη
Ράγισαν και οι πέτρες στην κηδεία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ουρανοί είχαν ανοίξει κι έβρεχε καταρρακτωδώς. Κι όμως κανείς δεν πτοήθηκε. Χιλιάδες κόσμου συνέρρεε χθες στο Κοκκίνη Χάνι για να απευθύνει το "ύστατο χαίρε" στον 30χρονο Μάνο Δασκαλάκη, που έμελλε να χάσει τη ζωή του νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής στις φονικές στροφές των Σισσών. Σε εκείνες τις στροφές που, παρά το γεγονός πως έχει τοποθετηθεί ασφαλτοτάπητας, συνεχίζουν να παραμένουν "καρμανιόλα", έχοντας σκοτωθεί μόνο φέτος συνολικά 5 συνάνθρωποί μας.

Ο κόσμος ήταν τόσος πολύς χθες στον Ιερό Ναό Άξιον Εστί που διακόπηκε η διαδικασία του χαιρετισμού της οικογένειας του άτυχου νεαρού δικυκλιστή, για να προλάβει να γίνει η κηδεία πριν τη δύση του ήλιου. Ράγισαν και οι πέτρες. Όλοι έκλαιγαν βουβοί. Απαρηγόρητοι οι γονείς του, ο αδελφός του και η αρραβωνιαστικιά του 30χρονου.

Η μοναδική κατά το παρελθόν παρέμβαση στο σημείο που σκοτώθηκε το παλικάρι ήταν η τοποθέτηση ασφαλτοτάπητα. Δυστυχώς, όμως, η πρώτη αυτή αριστερή στροφή, πηγαίνοντας προς Ρέθυμνο - ή αλλιώς το 112ο χιλιόμετρο Χανίων-Αγίου Νικολάου - αποδεικνύεται γι' άλλη μια φορά πάρα πολύ επικίνδυνη.

Σε τρία μόνο τροχαία τα τελευταία τρία χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους στις φονικές στροφές των Σισσών 11 άτομα, αν θυμηθούμε την τετραμελή οικογένεια που ξεκληρίστηκε, το ζευγάρι ηλικιωμένων που πήγαινε στα Χανιά και δεν έφτασε ποτέ και ακόμη πέντε άτομα, ανάμεσά τους 4 Ρώσοι που επέστρεφαν από τα Μάλια στο Ρέθυμνο κι έμελε να αφήσουν την τελευταία τους πνοή στις διακοπές τους.

Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι ταχύτητα είχε αναπτύξει ο άτυχος γυμναστής και λάτρης των δύο τροχών.

Όμως, ακόμη και στην περίπτωση που ένα αδέσποτο ζώο βρέθηκε μπροστά του, η όποια κίνηση αποδείχθηκε μοιραία.

Οι στροφές στις Σίσσες, όπως και στα Ληνοπεράματα, η διασταύρωση της Λυγαριάς, το τμήμα του ΒΟΑΚ μετά τον κόμβο της Αχλάδας, όπου εκεί 200 μέτρα έχουν μείνει χωρίς αντιολισθηρό τάπητα, αλλά και η διασταύρωση του Φόδελε και το κομμάτι των Πέρα Γαλήνων, είναι τα χειρότερα κομμάτια του ηρακλειώτικου ΒΟΑΚ και από τα πλέον επικίνδυνα στο νησί μας, καθώς εκεί έχουν σημειωθεί τα περισσότερα τροχαία.

Όλοι χθες στην κηδεία του Μάνου Δασκαλάκη ανέφεραν την εξαιρετικά τραγική κατάσταση στις Σίσσες και γενικά στο ΒΟΑΚ και ότι πρέπει άμεσα να διορθωθεί.

Πολλά τα αναπάντητα "γιατί", καθώς έχει τοποθετηθεί αντιολισθηρός τάπηπας, έχουμε βελτιώσει την απόδοση των δρόμων κι έχουμε λιγότερα τροχαία σε ποσοστό τουλάχιστον 40%. «Γιατί δεν προχωρούμε, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, να διορθώσουμε το οδόστρωμα; Να τοποθετηθεί ένα μέσο ανάσχεσης της δυνατότητας εισόδου των οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας», έλεγαν και ξανάλεγαν παρευρισκόμενοι στην κηδεία.

56 νεκροί το 2014 - Οι 29 ήταν δικυκλιστές

Όπως είπε μιλώντας στη "Ν.Κ." ο πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, όλα αυτά τα θανατηφόρα που είχαμε στις στροφές των Σισσών, αλλά και στα υπόλοιπα φονικά σημεία του ΒΟΑΚ, ήταν μετωπικές ή πλευρομετωπιαίες συγκρούσεις, οι οποίες κατά τεκμήριο και κατά κανόνα σε ποσοστό άνω του 90% είναι θανατηφόρα εξαιτίας του ότι αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες σε έναν δρόμο ο οποίος δεν έχει τις δυνατότητες αυτές. Επίσης, πάρα πολύ σοβαρό είναι ότι οι καμπύλες των στροφών, καθώς και οι κλίσεις τους, δεν είναι οι ιδανικότερες και οι καλύτερες σε ένα παλιό και γερασμένο οδόστρωμα.

«Γι' αυτό το λόγο, αφενός εξαιτίας αυτής της κατάστασης των υποδομών και αφετέρου εξαιτίας της μεγάλης πυκνότητας κυκλοφορίας που έχουμε ιδιαίτερα τα σαββατοκύριακα, το πρόβλημα είναι πάρα πολύ μεγάλο. Από την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε αυτό που συμβαίνει με τους φίλους των μηχανών. Παρά το ότι αυτοί οι αναβάτες τηρούν σε μεγάλο βαθμό τα μέσα παθητικής ασφάλειας που επιβάλλουν οι κανόνες της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς, εντούτοις τα αποτελέσματα της εκτροπής τους είναι τις περισσότερες φορές θανατηφόρα σε ένα ποσοστό 90%», τόνισε ο κ. Λιονάκης.

Οι ταχύτητες, δυστυχώς, που αναπτύσσονται είναι μεγάλες και, όπως είπε ο ίδιος, ούτε το κράνος και η ειδική στολή δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να σώσουν ζωές. Δεν μπορούν να υπερνικήσουν τους νόμους και τους κανόνες της Φυσικής. Το ζητούμενο είναι σωστή οδηγική συμπεριφορά, λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι στους εν λόγω δρόμους οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 70 χιλιόμετρα και όταν βρέχει πάνω από τα 50 χιλιόμετρα είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Πάντως, από τους 56 νεκρούς στην Κρήτη κατά το τρέχον έτος οι 29 ήταν αναβάτες μηχανών, τη στιγμή που τα δίκυκλα αποτελούν το ένα τρίτο των οχημάτων στο νησί...

Ιωάννα Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News