default-image

Οι επίμαχες παράγραφοι που καίνε το φιλελληνισμό του Ρίχτερ

Κρήτη
Οι επίμαχες παράγραφοι που καίνε το φιλελληνισμό του Ρίχτερ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επειδή όλοι πρέπει να ξέρουν: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εκτέλεση ανταρτών χωρίς δικαστική εξέταση δεν παραβαίνει μόνο το Διεθνές Δίκαιο της εποχής αλλά και το γερμανικό στρατιωτικό νόμο 3/13, σύμφωνα με τον οποίο αλλοδαποί οι οποίοι προβαίνουν σε αξιόποινες πράξεις κατά του γερμανικού στρατού δεν είναι δυνατόν να τιμωρηθούν χωρίς να προηγηθεί η σύσταση στρατιωτικού δικαστηρίου. Από την άλλη, είναι εξίσου αδιαμφισβήτητο ότι και οι πράξεις των ανταρτών παρέβαιναν το δίκαιο του πολέμου. Τα δύο εγκλήματα είναι αλληλένδετα».

Απόσπασμα από το κεφάλαιο "Η έναρξη του ανταρτοπόλεμου και οι συνέπειές του", από το βιβλίο του καθηγητή Χάιντς Ρίχτερ "Η μάχη της Κρήτης", Εκδόσεις Γκοβόστη, Αθήνα 2011.

Επαναλαμβάνουμε την επίμαχη φράση που "καίει" το φιλελληνισμό, το ριζοσπαστισμό και την προοδευτική αντίληψη του Γερμανού καθηγητή: «Τα δύο εγκλήματα είναι αλληλένδετα».

Ποια είναι τα "δυο εγκλήματα"; Ασφαλώς, όπως, αλίμονο, "δέχεται" κι ο καθηγητής, το ένα είναι οι εκτελέσεις "αλλοδαπών" χωρίς δίκη από το γερμανικό στρατό. Το δεύτερο; «Οι πράξεις των ανταρτών που αδιαμφισβήτητα παρέβαιναν το δίκαιο του πολέμου».

Χρειάζεται επεξήγηση της τραγικής άποψης του κ. Ρίχτερ; Να τη δώσουμε. Ο επίτιμος, πλέον, καθηγητής του Πανεπιστημίου μας εξισώνει την αντίδραση ανθρώπων που πήραν τα όπλα (ή ό,τι μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν σαν όπλο) με τη δράση των δυνάμεων εισβολής.

Λες και οι Κρήτες κάλεσαν τους Γερμανούς να εισβάλουν για να σκοτώσουν καμπόσους και στη συνέχεια να δεχτούν, ασφαλώς, αντίποινα. Λες και οι κάτοικοι της Κρήτης δεν είχαν δικαίωμα να υπερασπιστούν τα σπίτια τους. Λες και το "Δίκαιο του Πολέμου" (το πιο γελοίο "Δίκαιο" που υπάρχει) υποχρέωνε τους Κρητικούς να υποδεχτούν τους αλεξιπτωτιστές με άνθη και μαντινάδες...

Κι ακόμη τούτο. Ο κ. Ρίχτερ θεωρεί δεδομένο ότι άπαντες οι εκτελεσθέντες στα όποια αντίποινα ήταν "αντάρτες". Πόσοι απόλυτα αθώοι, αγαπητέ καθηγητά, στήθηκαν μπροστά στα αποσπάσματα χωρίς να έχουν πιάσει ποτέ όπλο; Πόσοι απλοί καθημερινοί άνθρωποι, που δεν είχαν το περισσό κουράγιο που χρειάζεται το "αντάρτικο", σφαγιάστηκαν απλώς για να συμπληρωθούν οι "λίστες";

Παραβίασαν κι αυτοί το "Δίκαιο του πολέμου" που διαρκώς επικαλείστε;

Τραγικές γελοιότητες στις οποίες το Πανεπιστήμιο, διά της τιμής στον κ. Ρίχτερ, απέδωσε τιμές. Εξαιτίας μιας δράκας, κάστας, ομάδας, όπως θέλετε πείτε την, που ξεγέλασε και τους κατοίκους της Κρήτης και τους συναδέλφους τους.

Ευχαριστούμε. Θερμά...

Προφανώς και όσοι ψήφισαν υπέρ της αναγόρευσης δεν ήταν υποχρεωμένοι να έχουν διαβάσει όλη τη βιβλιογραφία Ρίχτερ. Εκείνοι που πρότειναν τη διάκριση έπρεπε να έχουν ενημερώσει για την προηγούμενη παράγραφο μα και για την επόμενη:

«Η αναλογία (σ.σ. των εκτελέσεων ως αντίποινα για τη συμμετοχή πολιτών στη μάχη) ήταν πολύ χαμηλότερη από αυτήν με την οποία είχε απειλήσει ο Ringel (σ.σ. ο διοικητής της Μεραρχίας των Ορεινών Κυνηγών) λίγες μέρες νωρίτερα, 1:10. Γενικά σχηματίζουμε την εντύπωση ότι η γερμανική πλευρά δίσταζε να εφαρμόσει αντίποινα. Ο ισχυρισμός Παναγιωτάκη, σύμφωνα με τον οποίο οι εκτελέσεις πραγματοποιήθηκαν σε αναλογία από 1:10 έως 1:40 και πως στην πρώτη φάση εκτελέστηκαν περίπου 2.000 Κρητικοί στερείται βάσης».

Εδώ βέβαια πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι με τον κ. Ρίχτερ. Η άποψη "Παναγιωτάκη" είναι όντως λίγο υπερβολική. Και οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τη γερμανική διοίκηση Κρήτης που "δίσταζε να εφαρμόσει αντίποινα". Διαφορετικά θα είχε σκοτώσει όλους τους παππούδες μας και εμείς δε θα υπήρχαμε σήμερα. Σχεδόν χρωστάμε τη ζωή μας στη γερμανική στρατιωτική διοίκηση Κατοχής.

Ποιος "λαϊκίζει"

Και κάτι ακόμη:

«Πόρρω απέχει από την πραγματικότητα ο ισχυρισμός του Martin Seckendorf, ο οποίος στις 20 Μαΐου του 2003 υποστήριξε τα εξής σε μία διάλεξη στη Jena: "Οι Γερμανοί εξεπλάγησαν ιδιαίτερα από το γεγονός ότι ο άμαχος πληθυσμός συμμετείχε ενεργά στην άμυνα - μία αντίδραση που καλύπτεται από τη σύμβαση της Χάγης για το δίκαιο του κατά ξηρά πολέμου. Για τους Γερμανούς στρατιώτες η ένοπλη αντίσταση του λαού ήταν μία εγκληματική πράξη που επέσυρε την ποινή του θανάτου. Στην Κρήτη ο γερμανικός στρατός αντιμετώπισε για πρώτη φορά στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έναν λαϊκό πόλεμο".

Με τους ισχυρισμούς αυτούς ο Martin Seckendorf προσπαθεί, με τάση εξωραϊσμού της πραγματικότητας, να χαρακτηρίσει την αντίσταση των Κρητών ως λαϊκό πόλεμο. Όμως, ο ισχυρισμός του, σύμφωνα με τον οποίο κάτι τέτοιο καλύπτεται από τη Σύμβαση της Χάγης για το δίκαιο του κατά ξηράν πολέμου, είναι υπερβολικός».

Ναι, κύριε Ρίχτερ. Υπήρχαν ομάδες πολιτών που είχαν οργανωθεί από τους Άγγλους, που επίσημα είχαν την ευθύνη της άμυνας. Ναι, κύριε Ρίχτερ, υπήρχαν και πολιτοφύλακες που πρόχειρα είχε οργανώσει το ελληνικό κράτος, άλλοι φορούσαν περιβραχιόνια, άλλοι όχι. Σ' αυτούς "προσκολλήθηκαν" και οι άτακτοι εκείνοι που μετέβαλαν τον πόλεμο σε "βάρβαρο" και "κτηνώδη". Για να υπερασπιστούν την τιμή τους και τα σπίτια τους... Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει ήταν λαϊκός πόλεμος. Που για πρώτη φορά αντιμετώπισε ο στρατός του Ράιχ. Και γι' αυτό δεν ήξερε πώς να τον διαχειριστεί, ούτε την ώρα της μάχης, ούτε μετά. Ούτε και σήμερα.

Και υπενθυμίζουμε, κύριε καθηγητά, που απαξιώνετε το συμπατριώτη σας, τον Seckendorf μόνο και μόνο επειδή είναι αριστερός: Την περασμένη Τετάρτη στο Ρέθυμνο είπατε τη φράση «εγώ δεν έγραψα ποτέ κάτι τέτοιο».

Λέμε και ψεματάκια, κύριε επίτιμε του Πανεπιστημίου μας; Καταφανώς κι εσείς και οι "λαβόντες την απόφαση" να σας τιμήσουν νομίζουν ότι απευθύνονται σε αγράμματες αραβικές φυλές της εποχής του Λόρενς της Αραβίας; (Σας θυμίζει κάτι αυτό έτσι δεν είναι;).

Κι αλήθεια, πόσες μέρες ή χρόνια έρευνας "φάγατε" στην Κρήτη ερευνώντας εκ του σύνεγγυς τα της μάχης για να τα μετουσιώσετε σε βιβλίο; Να σας πούμε εμείς. Καμία. Πρώτη φορά πατήσατε Κρήτη την προηγούμενη της αναγόρευσής σας.

Υ.Σ. 1: Οφείλουμε μια διόρθωση. Λανθασμένα γράψαμε χθες ότι η αντιπρύτανης κ. Ελένη Παπαδάκη παραβρέθηκε στην "εν κρύπτω" τελετή. Δεν παραβρέθηκε.

Υ.Σ. 2: Παρακαλούμε θερμά το δικό μας πανεπιστημιακό που φορτικά ζητά μέσω... Facebook από την Πρυτανεία να "καταδικάσει" τους "εξωπανεπιστημιακούς" (συγγενείς των θυμάτων που διέκοψαν την αρχική τελετή) να πάψει να το κάνει. Εκείνοι είναι "αγράμματοι" άνθρωποι και δε γνωρίζουν από "ακαδημαϊκό διάλογο". Εκείνος δεν είναι. Ας τους διδάξει. Αν είναι δάσκαλος...

Γιώργος Παπαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News