Ειδήσεις

Νέα "καρφιά" Μαγκανά για τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης

Συνέχεια στο σίριαλ της διαμάχης στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, αφού, μετά τα χθεσινά "καρφιά" μεταξύ των Γρηγόρη Ροκαδάκη και Θέμη Μαγκανά, ο τελευταίος επανέρχεται. Όπως υποστηρίζει, «διαφημίζεται ότι έχει διαταχθεί έλεγχος από ορκωτό λογιστή για τη διαχείριση του ΟΑΝΑΚ, με σκοπό να δημιουργηθούν εντυπώσεις αλλά και να σπιλωθούν οι υπολήψεις».

Όπως αναφέρει το στέλεχος του ΟΑΚ κ. Μαγκανάς:

«Με αφορμή την από 01.10.2014 απαντητική επιστολή Διοίκησης του ΟΑΚ, σχετικά με τις καταγγελίες μου προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρυσοχοΐδη και προκειμένου να υπάρξει πληρέστερη ενημέρωση του αναγνωστικού σας κοινού, επιθυμώ να παραθέσω ορισμένα πρόσθετα στοιχεία και επισημάνσεις. Όλοι συμφωνούμε ότι ο πρόεδρος κ. Ροκαδάκης είναι ένας καθ' όλα σεβαστός και ευυπόληπτος πολίτης, με σημαντική παρουσία στα κοινά του Ηρακλείου και ο οποίος οφείλει να υπερασπιστεί και τον Οργανισμό και τους θεσμούς, που υπηρετεί εδώ και λιγότερο από 3 μήνες ως γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και λιγότερο από δύο μήνες ως πρόεδρος του ΟΑΚ, διάστημα που δικαιολογεί το να μην έχει προλάβει να ενημερωθεί πλήρως για θέματα, που άπτονται των κυρίων καθηκόντων του, πόσω μάλλον για τα θέματα του Οργανισμού».

«Προσπαθεί να δικαιολογήσει τα... αδικαιολόγητα»

«Την κύρια ευθύνη για την ενημέρωση του προέδρου αλλά και του Δ.Σ. του ΟΑΚ έχει εκ των πραγμάτων και εξ αρμοδιότητας ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Λευτέρης Κοπάσης, που είναι και ο εισηγητής των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Δικαιούται λοιπόν απολύτως», συνεχίζει ο κ. Μαγκανάς, «να "εξανίσταται" και να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα... αδικαιολόγητα! Το λιτό αλλά περιεκτικό κείμενο που απεστάλη προσπαθεί εναγωνίως να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά και πολύ σοβαρά θέματα, που έχω καταγγείλει εδώ και 8 μήνες στα αρμόδια όργανα του ΟΑΚ αλλά και στη Δικαιοσύνη. Η υπόθεση του δημοσίου έργου στην Αγ. Βαρβάρα ήταν γνωστή και σε εκείνον αλλά και σε άλλα μέλη του Δ.Σ. από το Δεκέμβριο του 2013 και απόδειξη τούτου αποτελούν οι ενέργειες και οι πρωτοβουλίες που έχουν λάβει από τα μέσα Ιανουαρίου 2014.

Επαναφέρει το θέμα των χρεών του ΟΑΝΑΚ και προσπαθεί να τα "χρεώσει" προσωπικά και συκοφαντικά σ' εμένα με εισηγήσεις του στο Δ.Σ. αλλά και με δημόσιες δηλώσεις, από το Φεβρουάριο του 2014. Τα ληξιπρόθεσμα αυτά χρέη ύψους 3,5 εκατ. € περίπου, όπως και ο ίδιος αναφέρει, εντάχθηκαν στην ειδική διαδικασία (που αφορά σε όλο το Δημόσιο και όχι μόνο στον ΟΑΚ) και έχουν σχεδόν ολοκληρωτικά αποπληρωθεί. Τα υπόλοιπα 2,5 εκατ. €, που προβάλλει, δεν αφορούν σε ληξιπρόθεσμες οφειλές (άλλως θα είχαν και αυτές συμπεριληφθεί στο προηγούμενο ποσό!), αλλά σε ατιμολόγητες απαιτήσεις και διεκδικήσεις αναδόχων για καταβολή τόκων υπερημερίας, που όχι μόνο δεν έχουν τελεσιδικήσει, αντιθέτως το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος αυτών δεν οφείλεται, σύμφωνα με ρητές διατάξεις του νόμου περί Δημοσίων Έργων. Για το θέμα αυτό υπάρχουν πλήθος όσων αποφάσεων των Ανωτάτων Δικαστηρίων.

Πρέπει να τονιστεί ότι ο ΟΑΚ ως φορέας της Γενικής Κυβέρνησης οφείλει να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και χρήμα. Άλλωστε αυτό ακριβώς έπραξε και ο ΟΑΔΥΚ σε ανάλογη περίπτωση και εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω επέτυχε την έκδοση απόφασης του Αρείου Πάγου, που τον δικαιώνει μετά από τρία ολόκληρα χρόνια. Τώρα ο λόγος για τον οποίο προβάλλεται το αντίθετο, στην παρούσα περίσταση, για εμένα τουλάχιστον είναι προφανής».

«Δημιουργούν εντυπώσεις αλλά και σπιλώνουν υπολήψεις»

«Διαφημίζεται επίσης», υπογραμμίζει ο κ. Μαγκανάς, «ότι έχει διαταχθεί έλεγχος από ορκωτό λογιστή για τη διαχείριση του ΟΑΝΑΚ, με σκοπό να δημιουργηθούν εντυπώσεις αλλά και να σπιλωθούν οι υπολήψεις όχι μόνο του γενικού δ/ντή και τω Υπηρεσιακών Παραγόντων αλλά και των τέως προέδρων και μελών των ΔΣ και των ίδιων των μετόχων, που ήταν όλοι τους είτε αιρετοί είτε εκπρόσωποι του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης!  Ο ΟΑΝΑΚ έχει πολλαπλώς ελεγχθεί και κυρίως κατά την περίοδο της συγχώνευσης και μάλιστα όχι μόνο από ορκωτούς ελεγκτές αλλά και από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τα αρμόδια υπουργεία (διά των νομικών και οικονομικών υπηρεσιών τους). Επίσης, κάθε χρόνο, αλλά και στο πλαίσιο της συγχώνευσης, οι Γενικές Συνελεύσεις ήλεγξαν και ενέκριναν τις οικονομικές καταστάσεις και τις εκθέσεις του εκάστοτε Δ.Σ. και των ορκωτών ελεγκτών και απάλλαξαν και το Δ.Σ. και την Υπηρεσία από κάθε ευθύνη. Ουδείς στον ΟΑΝΑΚ, και πολύ περισσότερο εγώ δεν έχομε καμία αντίρρηση να πραγματοποιηθεί οποιοσδήποτε έλεγχος και από οποιαδήποτε Αρχή. Το ίδιο πρέπει όμως να γίνει και με τον ΟΑΔΥΚ, ώστε τυχόν προβλήματα ή παραλείψεις ή ακόμη και παρατυπίες-παρανομίες να μην παραμένουν σαν κακή κληρονομιά και τροχοπέδη για τον ΟΑΚ.

Αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει άμεσα και διεξοδικά, όπως έχω επανειλημμένα ζητήσει και όχι επιλεκτικά και στοχευμένα.

Το εάν και κατά πόσο ευθύνομαι για το υπόψη δημόσιο έργο δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί με τις μεθόδους που έχει επιλέξει ο διευθύνων σύμβουλος και οι συνεργάτες του. Με παράνομη δηλαδή Επιτροπή, στην οποία η συμμετοχή ενός συναδέλφου μηχανικού, που δεν είναι εκπρόσωπος του ΤΕΕ-ΤΑΚ (!!!), ενώ σίγουρα δε διαθέτει την υπαλληλική ιδιότητα (ως ρητά ορίζει η παρ. 10 του άρθρου 36 του ν.3669/2005) ούτε της προσδίδει κύρος ούτε βεβαίως τη νομιμοποιεί να ενεργεί ως ανακριτής και Δικαστήριο, να "κατασκευάζει" ενόχους απαλλάσσοντας άλλους και ταυτόχρονα να επιβεβαιώνει την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος. Ήδη με τις προ πολλού επίσημες και επώνυμες καταγγελίες μου έχει κινηθεί η διαδικασία διαλεύκανσης της υπόθεσης και απόδοσης Δικαιοσύνης.

Αναγνωρίζω την αγωνία και των δύο υπογραφόντων στην απαντητική επιστολή και δε θα είχα κανένα πρόβλημα να πιστέψω την έστω και όψιμη προσπάθειά τους. Θα πρέπει όμως να αποδείξουν στο αναγνωστικό σας κοινό ότι όντως διά των ενεργειών τους ευαισθητοποιήθηκε ο γ.γ. Δημοσίων Έργων και αποστέλλει τους επιθεωρητές-ελεγκτές Δημοσίων Έργων, όπως επίσης και ότι έχουν αποστείλει το "πόρισμα" στη Δικαιοσύνη. Και βεβαίως να μας αποδείξουν πότε το έπραξαν;

Δηλώνω ότι θα αποφύγω στο μέλλον να μετέχω σε παιχνίδια εντυπώσεων, με ανταλλαγή επιστολών. Η σοβαρή και νοσηρή αυτή η υπόθεση δεν είναι μια προσωπική κόντρα, όπως επιθυμούν κάποιοι να την παρουσιάσουν. Είναι κραυγή αγωνίας και για τα κακώς κείμενα και για την αδράνεια του Συστήματος και για την πορεία προς τα εμπρός του ΟΑΚ και της Κρήτης.

Ούτως ή άλλως η υπόθεση (γενικά και όχι μόνο για το δημόσιο έργο) έχει ξεφύγει από τα στενά όρια του Οργανισμού, έχει πλέον δημοσιοποιηθεί και έχουν επιληφθεί ήδη οι αρμόδιοι, προκειμένου να διαλευκάνουν τις υποθέσεις και να οδηγήσουν στη Δικαιοσύνη όποιον ή όποιους ευθύνονται πραγματικά για την νοσηρή κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει ο ΟΑΚ.

Όπως βεβαίως έχω δηλώσει θα συμβάλω με όλες μου τις δυνάμεις, τις γνώσεις, την εμπειρία μου και τα στοιχεία, που διαθέτω, οπουδήποτε και οποτεδήποτε κληθώ αρμοδίως. Στόχος μου ήταν, είναι και παραμένει η οργάνωση και λειτουργία ενός πραγματικά αναπτυξιακού εργαλείου για όλη την Κρήτη, που θα επιτελέσει το έργο για το οποίο έχει συσταθεί, προικοδοτηθεί και χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή τον Έλληνα φορολογούμενο.

Έχω επίσης την υποχρέωση να προστατεύσω την τιμή και υπόληψή μου από ανοίκειες και συκοφαντικές επιθέσεις, από όπου και αν προέρχονται».

Μιχελογιαννάκης: «Άμεσα να χυθεί άπλετο φως στη λειτουργία του ΟΑΚ»

Παρέμβαση για το θέμα έκανε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μιχελογιαννάκης. Όπως αναφέρει, «τις τελευταίες μέρες, και όχι μόνο, έχουν δει το φως της δημοσιότητας σωρεία καταγγελιών για τον τρόπο λειτουργίας τού γνωστού σε όλους μας Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε., του φορέα, δηλαδή, που δημιουργήθηκε για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων στην Κρήτη, μετά από τη συγχώνευση ΟΑΝΑΚ και ΟΑΔΥΚ.

Μεταξύ άλλων», αναφέρει ο κ. Μιχελογιαννάκης, «ο ΟΑΚ καταγγέλλεται:

1. Για αδράνεια 8 μηνών.

2. Ότι δρα ως δικαστήριο, με αναρμόδια πρόσωπα.

3. Για παραλείψεις και μεθοδεύσεις από συλλογικά όργανα, όπως το Συμβούλιο Διευθυντών, το Τεχνικό Συμβούλιο, το Διοικητικό Συμβούλιο, ακόμα και το Σωματείο Εργαζομένων.

4. Για έκδοση αποφάσεων χωρίς διαύγεια.

5. Για καταπάτηση νόμων και παράνομο πλουτισμό.

6. Ότι θέτει σε κίνδυνο 100 υπαλλήλους.

7. Ότι διακυβεύει ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια.

8. Για διασπάθιση δημόσιας περιουσίας, μεταξύ άλλων.

Όλα τα παραπάνω χρήζουν άμεσης απάντησης, όπως και άμεσα πρέπει να δοθούν στοιχεία για το χρέος των 6,5 εκατ. ευρώ, καθώς και για τους παράτυπους τρόπους πληρωμής εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, σε αναδόχους δημοσίων έργων.

Τα χρήματα που αποσπά η Κρήτη για την ανάπτυξή της, ούτως ή άλλως, είναι λιγοστά. Το να υπάρχουν ατασθαλίες και μεθοδεύσεις στο φορέα που δημιουργήθηκε για να υλοποιήσει τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο.

Άμεσα να χυθεί άπλετο φως στη λειτουργία του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης», καταλήγει ο βουλευτής.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια