Ειδήσεις

Καψώνι για γερά νεύρα στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ.

Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να πείσει τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να διορθώσει μια αδικία εις βάρος περίπου του 1/3 των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. Η αδικία δημιουργήθηκε με νόμο του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, που αναγκάζει χιλιάδες μαθητές να παρακολουθήσουν ένα σωρό μαθήματα για δεύτερη φορά!

Ας δούμε, όμως, πώς συμβαίνει αυτό. Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ., αποφοιτώντας μετά από τρία χρόνια, λαμβάνουν δύο τίτλους σπουδών: ένα απολυτήριο (ο βαθμός του οποίου βγαίνει απ' όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας και όλα τα μαθήματα ειδικότητας μαζί) και ένα πτυχίο ειδικότητας (ο βαθμός του οποίου βγαίνει μόνο από τα μαθήματα της ειδικότητας).

Κάθε χρόνο χιλιάδες απόφοιτοι γενικών λυκείων αποφασίζουν να φοιτήσουν εκ νέου και σε ΕΠΑ.Λ. για να λάβουν, εκτός από το απολυτήριο που έχουν ήδη, και το πτυχίο ειδικότητας, με το οποίο συχνά έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να βρεις δουλειά.

Ειδικότητα

Μέχρι σήμερα, οι απόφοιτοι των γενικών λυκείων που αποφάσιζαν να πάνε ξανά στο σχολείο, αυτή τη φορά σε ΕΠΑ.Λ., εγγράφονταν στη β' τάξη και απαλλάσσονταν από την παρακολούθηση των μαθημάτων γενικής παιδείας. Παρακολουθούσαν μόνο τα μαθήματα ειδικότητας, καθώς ο βαθμός του πτυχίου για το οποίο επέστρεψαν στα θρανία έβγαινε μόνο από αυτά τα μαθήματα και όχι από τα μαθήματα γενικής παιδείας, τα οποία ήδη είχαν διδαχτεί στο γενικό λύκειο.

Αντίστοιχα δούλευε το σύστημα για τους απόφοιτους π.χ. της ειδικότητας Ηλεκτρολόγων των ΕΠΑ.Λ., που στη συνέχεια αποφάσιζαν να φοιτήσουν και στην ειδικότητα π.χ. Οχημάτων για να λάβουν ένα δεύτερο πτυχίο. Οι συγκεκριμένοι μαθητές, μετά την αποφοίτησή τους, αφού είχαν ήδη το απολυτήριο, έκαναν μόνο μαθήματα ειδικότητας, δηλαδή τα μαθήματα που χρειάζονταν για το δεύτερο πτυχίο τους, μια που τα μαθήματα γενικής παιδείας τα είχαν ήδη περάσει και διδαχθεί...

Το σύστημα αυτό λειτουργεί όχι μόνο στη δευτεροβάθμια, αλλά και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όταν κάποιος δώσει κατατακτήριες εξετάσεις. Παράδειγμα: Ένας απόφοιτος του Τμήματος Νηπιαγωγών θέλει να αποκτήσει δεύτερο πτυχίο και από το τμήμα των δασκάλων. Θα δώσει κατατακτήριες εξετάσεις και, όταν μπει στο τμήμα δασκάλων, δε θα κάνει φυσικά όλα τα μαθήματα από την αρχή. Θα του αναγνωριστεί ότι έχει περάσει τα κοινά μαθήματα των δύο τμημάτων και θα φοιτήσει εξαρχής μόνο σε όσα του απομένουν...

Ο νέος νόμος

Όλα αυτά που ισχύουν εδώ και 40 χρόνια ήρθε να αλλάξει ένας νόμος του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου. Όπως εξηγεί ο καθηγητής των ΕΠΑ.Λ. Πέτρος Κακαζιάνης, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ): «Πλέον καλούνται χιλιάδες μαθητές να παρακολουθήσουν από την αρχή και να βαθμολογηθούν ξανά σε μαθήματα που έχουν διαγωνιστεί με επιτυχία. Πρόκειται για εμπαιγμό αυτών των μαθητών. Και αυτό συμβαίνει επειδή πέρασε ένας νόμος, σύμφωνα με τον οποίο ο βαθμός του απολυτηρίου και του πτυχίου των ΕΠΑ.Λ. βγαίνει από το μέσο όρο όλων των μαθημάτων ειδικότητας και όλων των μαθημάτων γενικής παιδείας, συμπεριλαμβανομένης ακόμα και της γυμναστικής».

Οι παράπλευρες απώλειες της προχειρότητας: Ηλεκτρολόγος που "πάτωσε" στην Ηλεκτροτεχνία

Με το νέο τρόπο υπολογισμού του βαθμού απολυτηρίου και πτυχίου ειδικότητας απαξιώνονται πλήρως τα πτυχία του ΕΠΑ.Λ., καθώς ένας μαθητής π.χ. της Ηλεκτρολογίας μπορεί να λάβει πτυχίο ειδικότητας έχοντας στα μαθήματα ειδικότητας αρκετά κάτω από τη βάση και "διασώζοντάς" τον η Γυμναστική και τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας.

Για παράδειγμα, αν ένας μαθητής έχει την παρακάτω ετήσια επίδοση στα μαθήματα λαμβάνει πτυχίο ειδικότητας με βαθμό 10,3.

Παράδειγμα ετήσιας επίδοσης ενός μαθητή:

Ελληνική Γλώσσα

10

Μαθηματικά

10

Θετικές Επιστήμες

12

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ

15

Ξένη γλώσσα

16

Φυσική Αγωγή

18

Ηλεκτροτεχνία

7

Ψηφιακά Συστήματα

7

Ηλεκτρικές Μηχανές

7

Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις ΙΙ

7

Εργαστήριο Ηλεκτροτεχνίας και Ηλεκτρικών Μηχανών

7

Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής

7

Και το ερώτημα που απευθύνει ο κ. Κακαζιάνης είναι: «Αυτός ο μαθητής που έχει σε όλα τα μαθήματα ειδικότητας 07 και πτυχίο ειδικότητας 10,3 θεωρείται ένας επιτυχών πτυχιούχος της ειδικότητας Ηλεκτρολογίας; Το πτυχίο του ανταποκρίνεται στις γνώσεις Ηλεκτρολογίας που αποκόμισε; Μπορεί να λάβει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος;».

Το παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο "τραβηγμένο" αν είχαμε ένα μαθητή που στα μαθήματα γενικής παιδείας είχε επιδόσεις 15-16 και στα μαθήματα ειδικότητας 04-05, και σε αυτήν την περίπτωση ο μαθητής θα λάβει πτυχίο ειδικότητας! Σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς, ο μαθητής αυτός θα είχε λάβει φυσικά το απολυτήριό του, αλλά όχι και πτυχίο ειδικότητας ηλεκτρολόγου.

Αψυχολόγητα μέτρα εν μέσω κρίσης: Άσκοπη δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού

Και αν όλα τα προαναφερθέντα αφορούν στην παιδαγωγική πλευρά του θέματος και εμπίπτουν στη σφαίρα της κοινής λογικής, υπάρχει και κάτι ακόμα, το οποίο αφορά στην οικονομική πλευρά του θέματος και απέχει πολύ από την κοινή λογική.

Με τα νέα μέτρα προκαλείται άσκοπη οικονομική δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, δεδομένου ότι θα αυξηθούν τα τμήματα γενικής παιδείας στα ΕΠΑ.Λ. Και αυξάνοντας τα τμήματα αυξάνεις και τους καθηγητές που θα χρειαστείς, σε μια περίοδο που προχωρούν σε συγχωνεύσεις τμημάτων για να εξοικονομήσουν δασκάλους!

Ρωτάμε τον κ. Κακαζιάνη ποια είναι η εκτίμησή του και γιατί το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε τέτοιες αμφιλεγόμενες αποφάσεις. Μας απαντά: «Επί Αρβανιτόπουλου έγιναν πολλά πράγματα που δεν έχουν λογική. Αυτό που επείγει τώρα είναι να διορθωθούν. Έχουν γίνει παρεμβάσεις από πολλές πλευρές, κόμματα και φορείς, έχουμε ενημερώσει υπουργούς και όλοι αναγνωρίζουν ότι έχουμε δίκιο. Ακόμα και το υπουργείο Παιδείας φέρεται να έχει δει τη στρέβλωση που δημιουργείται, οπότε ελπίζουμε ότι θα έχουν τη γενναιότητα να διορθώσουν γρήγορα το κακό που πάει να γίνει».

Αυτό που χρειάζεται είναι να τροποποιηθεί η επίμαχη υπουργική απόφαση και να απαλλαχθούν οι απόφοιτοι των λυκείων από την υποχρέωσή τους να παρακολουθούν για δεύτερη φορά τα ίδια μαθήματα. Μέχρι τότε χιλιάδες μαθητές σ' όλη τη χώρα βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα. Και φυσικά δίδεται η εντύπωση ότι τιμωρούνται από το υπουργείο, αφού επιπροσθέτως αποκλείονται από τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ, παρά το γεγονός ότι θα λάβουν πτυχίο ειδικότητας και διαθέτουν ήδη απολυτήριο λυκείου.

Της Ελένης Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια