default-image

"Πέρα βρέχει" για τον ΒΟΑΚ

Κρήτη
"Πέρα βρέχει" για τον ΒΟΑΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι και αν όλοι μας δυσφορούμε, γελάμε ειρωνικά ή τραβάμε τα μαλλιά μας αγανακτισμένοι με κάποια εξωφρενικά χαμηλά όρια ταχύτητας που υπάρχουν στο ΒΟΑΚ; Στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, όπως φαίνεται, πέρα... βρέχει!

Αυτό προκύπτει από την απάντηση, ουσιαστικά μη απάντηση, του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. Κυριάκου Βιρβιδάκη.

Αντί να δώσει χειροπιαστές απαντήσεις επί της "ταμπακέρας", για τα αναχρονιστικά όρια ταχύτητας και την αλλαγή τους, ο υπουργός αρκείται σε αυτό που είναι ήδη γνωστό και προκαλεί τη μήνη όλων: Ότι δηλαδή οι νεότερες παρεμβάσεις στη σήμανση του ΒΟΑΚ γίνονται χωρίς συγκεκριμένη μελέτη, αλλά μόνο βάσει της απόφασης που εκδόθηκε το 2009, επανακαθορίζοντας τα όρια ταχύτητας με βάση ακόμη παλαιότερα κυκλοφοριακά δεδομένα!

Μάλιστα, το πλέον αξιοσημείωτο στην απάντηση του κ. Χρυσοχοΐδη στην ερώτηση του βουλευτή Χανίων, ο οποίος έκανε αναφορά σχετικό έγγραφο του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης "Ο Άγιος Χριστόφορος", έχει να κάνει με το χαρακτήρα του ΒΟΑΚ, ο οποίος, αν και είναι χαρακτηρισμένος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, κατά το υπουργείο δε λογίζεται στην πράξη ως τέτοιος! Ο υπουργός μάλιστα τονίζει το εξής παράδοξο... ότι το να είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας δεν έχει σχέση με τα όρια ταχύτητας!

Η ερώτηση

Με φόντο τις έντονες αντιδράσεις φορέων και πολιτών για τα εξωφρενικά χαμηλά σε κάποια σημεία όρια ταχύτητας στο ΒΟΑΚ, ο Χανιώτης βουλευτής κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή, όπου και υπογραμμίζει την αναντιστοιχία που προκύπτει ανάμεσα στα δεδομένα που υπήρχαν όταν εκδόθηκε η απόφαση για τα όρια ταχύτητας με τις βελτιώσεις που έχουν προκύψει από τα έργα τα οποία εκτελούνται κατά μήκος του άξονα. Βελτιώσεις που θα έπρεπε - αυτό αν μη τι άλλο λέει ο κοινός νους - να είχαν φέρει αύξηση στα όρια ταχύτητας.

Απαντώντας ωστόσο στον Κυριάκο Βιρβιδάκη, ο υπουργός Υποδομών δεν μπαίνει στην ουσία της υπόθεσης, που έχει να κάνει με την ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του καθεστώτος της σήμανσης στο ΒΟΑΚ και αρκείται σε μια τυπική, γραφειοκρατική, "ξύλινη" απάντηση...

Η (μη) απάντηση

«Η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε οδό ταχείας κυκλοφορίας υλοποιείται στην πράξη με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου κατά τμήματα.

Η Διεύθυνση Μελετών Έργων του υπουργείου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ως προϊσταμένη Αρχή, κατά την εκπόνηση των μελετών αναβάθμισης του ΒΟΑΚ κατά τμήματα ελέγχει και εγκρίνει τις εν λόγω μελέτες, οι οποίες στη συνέχεια εφαρμόζονται, για την κατασκευή του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, κατά περίπτωση και κατά τμήματα, είτε με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, βελτιώνοντας τα γεωμετρικά στοιχεία της όπου απαιτείται, είτε με νέα χάραξη.  

Επισημαίνεται ότι στις μελέτες αναβάθμισης του ΒΟΑΚ ως οδού ταχείας κυκλοφορίας αναπόσπαστα εκπονούνται-επιβλέπονται-εγκρίνονται και οι μελέτες σήμανσης/ασφάλισης, η εκπόνηση των οποίων είναι σύμφωνη με τις, πλέον πρόσφατα, εγκεκριμένες οδηγίες μελετών οδικών έργων.  

Με την υπ' αρ. Δ3β/177/4-Ω/02.09.2009 (ΦΕΚ 2066/24.09.2009) απόφαση υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, από τον ΚΟΚ καθορίστηκαν τα όρια ταχύτητας των εθνικών οδών.

Με τη με αρ. πρ. ΔΜΕΟ/ε/0/670/19.06.2001 (ΦΕΚ 525/04.07.2001 τ.Δ') απόφαση υπουργού τ. ΠΕΧΩΔΕ χαρακτηρίστηκε ο ΒΟΑΚ ως οδός ταχείας κυκλοφορίας, για να αποτραπούν η παρόδια δόμηση, οι νέες κυκλοφοριακές συνδέσεις και ισόπεδες διαβάσεις με ειδικές προδιαγραφές», αναφέρει στην απάντησή του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και προσθέτει: «Ο χαρακτηρισμός του ΒΟΑΚ ως ταχείας κυκλοφορίας δεν έχει καμία σχέση με τα όρια ταχύτητας, αφού για τον καθορισμό των ορίων εκδόθηκε άλλη μεταγενέστερη απόφαση.

Σύμφωνα με τις παραπάνω σχετικές αποφάσεις και το Ν. 3481/2006 άρθρα 6 και 7, η Περιφέρεια Κρήτης ανέλαβε τη συντήρηση όλου του ΒΟΑΚ.

Όπως μας ενημέρωσε η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης του υπουργείου, η οποία έχει την αρμοδιότητα για τη "διοίκηση-διαχείριση" των συμβάσεων κατασκευής νέων έργων στο ΒΟΑΚ, βασική προϋπόθεση για την ένταξη και τη χρηματοδότησή τους από τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η ύπαρξη εγκεκριμένων μελετών για όλες τις φάσεις κατασκευής τους.

Επομένως, η κατασκευή κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης των οδών εκτελείται μόνο μετά από εγκεκριμένη σχετική μελέτη εφαρμογής».

Του Μπάμπη Σαββίδη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News