default-image

Μαίνεται ο πόλεμος με την ΑΕΠΙ μετά τη σύλληψη Σωμαράκη

Μαίνεται ο πόλεμος με την ΑΕΠΙ μετά τη σύλληψη Σωμαράκη

Μαίνεται ο πόλεμος επιχειρηματιών με την ΑΕΠΙ, μετά την σύλληψη του ιδιοκτήτη του Θεάτρου των Αγρών κ. Γιάννη Σωμαράκη, για ένα και μοναδικό τραγούδι, του οποίου τα δικαιώματα δεν είχαν πληρωθεί.  Σφοδρή ήταν μάλιστα η  σύγκρουση του  επιχειρηματία στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της "ΚΡΗΤΗ TV" με το μέλος του Δ.Σ. της ΑΕΠΙ κ. Ρόμπερτ Ουίλιαμς και με τον βουλευτή της Ν.Δ. κ. Λευτέρη Αυγενάκη να κατακεραυνώνει τις πρακτικές της  Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Η ΑΕΠΙ, ζήτησε από την Ελληνική Αστυνομία να συλληφθεί ο ιδιοκτήτης του Θεάτρου των Αγρών, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών και μετά από πολύωρη κράτηση, η κόντρα μεταξύ Γιάννη Σωμαράκη και ΑΕΠΙ συνεχίστηκε  στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της "ΚΡΗΤΗ ΤV"... και με το μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας προστασίας δικαιωμάτων Ρόμπερτ Ουίλιαμ να καλείται να δώσει εξηγήσεις.

Video Platform Video Management Video Solutions Video Player

Παρέμβαση επι του θέματος ζήτησε να κάνει και ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, που απαίτησε από το Υπ. Πολιτισμού να αναλάβει άμεσα την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και την εύρεση μέσης λύσης για το θέμα που ταλαιπωρεί επιχειρηματίες, ΑΕΠΙ και ιδιοκτήτες δικαωμάτων (τραγουδιών).

Σε ανακοίνωση του, ο Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέρει τα παρακάτω:

«Οι εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων εξακολουθούν να εφαρμόζουν την ίδια επιθετική συμπεριφορά στην χώρα μας, όπως φαίνεται από την χθεσινοβραδινή σύλληψη ιδιοκτήτη συναυλιακού χώρου στο Ηράκλειο, κατ' εντολή της ΑΕΠΙ, επειδή όπως υπενίχθη δεν είχε πληρωθεί τα δικαιώματα για ένα παραδοσιακό τσιγγάνικο τραγούδι της Αρμενίας, σε συναυλία χωρίς εισιτήριο..!

Μετά την τραγικά αποτυχημένη ανάμειξη του απελθόντα Υπουργού Πολιτισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος ακολούθησε την «ελληνική» στρέβλωση πως «όταν δεν θες να λύσεις ένα πρόβλημα, το παραπέμπεις σε μια επιτροπή και το παρατάς». Είμαι βέβαιος ότι ο νέος Υπουργός Πολιτισμού κ. Κωνσταντίνος Τασούλας και η Υφυπουργός κ. Άντζελα Γκερέκου που είναι αρμοδιότητά της,  θα να αναλάβουν την ευθύνη προχωρώντας σε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την λειτουργία των εταιρειών είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων, σεβόμενοι το αίτημα των 75 Βουλευτών από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ.

Πάγια θέση μου είναι ότι οι εταιρείες είσπραξης και διαχείρισης πνευματικής ιδιοκτησία επιβάλλεται να υπάρχουν και να λειτουργούν με σύγχρονο, διαφανές, δίκαιο και εναρμονισμένο -στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες- καθεστώς, τόσο για τους δημιουργούς, όσο και για τους χρήστες μουσικής.»

Από τη πλευρά της, η ΑΕΠΙ διατυπώνει τη θέση της για το θέμα που προέκυψε και αφορά στη σύλληψη ιδιοκτήτη συναυλιακού χώρου, την ώρα μάλιστα της συναυλίας.  Σε ανακοίνωση της, αναφέρει τα παρακάτω.

1. Αρχίζοντας από  «παραδοσιακό» τραγούδι που επικαλείται ο κ. Σωμαράκης συγκεκριμένα και εκτός των άλλων εκπροσωπούμενων έργων της συναυλίας, σύμφωνα με τα αρχεία που τηρεί η ΑΕΠΙ, τα «παραδοσιακά» έργα (και αποδεικνύεται πως ήταν πλήρως εκπροσωπούμενα/ προστατευόμενα)  που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων,  η εν λόγω συναυλία περιείχε:

Α) Μυστικά πως σ' αγαπώ: Μουσική Haig Yazdjian, στίχοι Δημήτρης Υφαντής  (αμφότεροι μέλη της ΑΕΠΙ), 100% εκπροσωπούμενο έργο

Β) Yar ko Parag:  100%  Haig Yazdjian  (μέλος ΑΕΠΙ)

Γ) Έρημος:   Μουσική Haig Yazdjian,  στίχοι  Ν. Μωραΐτης (αμφότεροι μέλη ΑΕΠΙ) 100% εκπροσωπούμενο έργο.

Δ) Bingeol:  100%   Haig Yazdjian  (μέλος ΑΕΠΙ)

Ε) Habrban:  100%   Haig Yazdjian  (μέλος ΑΕΠΙ )

2. Η νόμιμη διενέργεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικών έργων, στην προκειμένη περίπτωση συναυλίας,  διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 2121/93 παρ.3 και προϋποθέτει άδεια από την ΑΕΠΙ, νόμιμο εκπρόσωπο των δημιουργών των έργων που πρόκειται να εκτελεστούν, καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων και κατάθεση στον εντεταλμένο φορέα ΑΕΠΙ καταλόγου των έργων της συναυλίας από τον νόμιμα υπεύθυνο διοργανωτή.

3. Ο κύριος Σωμαράκης είχε κατ' επανάληψη κληθεί από την ΑΕΠΙ και στο παρελθόν να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ουδέποτε το έπραξε. Συγκεκριμένα  με τον κ. Σωμαράκη υπάρχει ιστορικό νομικών ενεργειών για παράνομη διεξαγωγή συναυλιών από το 2009 έως σήμερα.

4. Η ΑΕΠΙ, ως ύστατη προσπάθεια συνεννόησης με τον κύριο Σωμαράκη, τον ενημέρωσε, μέσω του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής, ότι μέχρι το μεσημέρι της ημέρας διεξαγωγής της συναυλίας   όφειλε να έχει εφοδιασθεί με την άδειά της. Ο κ. Σωμαράκης, αντί  να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του, προτίμησε να προχωρήσει στη συναυλία και να καλέσει και τα τοπικά ΜΜΕ για δημιουργία εντυπώσεων.

5. Ο ισχυρισμός του κ. Σωμαράκη περί μη εισιτηρίου στο ιδιοκτησίας του μεγάλης χωρητικότητας θέατρο των Αγρών, στο Κυπαρίσσι Ηρακλείου Κρήτης, καταρρίπτεται διότι σ' αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται νόμιμα η ελάχιστη καταβολή πνευματικών δικαιωμάτων.

6. Η ΑΕΠΙ εκ του καταστατικού της ρόλου, αλλά και με την πάγια συμβατική εντολή των μελών της δικαιούχων πνευματικών δικαιωμάτων από μουσικά έργα, στο πλαίσιο της διαχειριστικής της λειτουργίας και εφαρμόζοντας το νόμο και τις συμβατικές εντολές των δημιουργών της,  ΟΦΕΙΛΕΙ να μην επιτρέψει να πραγματοποιηθεί χρήση των έργων που εκπροσωπεί, αν δεν τηρηθεί ο νόμος και οι παραπάνω αναφερθείσες προϋποθέσεις και αυτό έπραξε και στην παρούσα περίπτωση: Ζήτησε την απαγόρευση της συναυλίας, όπως προβλέπει ο νόμος και οι συμβατικές της εντολές.  Η σύλληψη του κ. Σωμαράκη δεν ζητήθηκε απ΄ την ΑΕΠΙ.  Η αστυνομική αρχή εφάρμοσε το νόμο σε όλη του την έκταση και ως προς αυτό το σημείο η ΑΕΠΙ δεν έχει τη δυνατότητα να αποτρέψει ή να εισηγηθεί στα κατασταλτικά όργανα του Κράτους να μην τον εφαρμόσουν ή να τον εφαρμόσουν τμηματικά.

Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας για τα  πραγματικά περιστατικά που συνθέτουν την υπόθεση  και προς κατάρριψη των όσων ψευδώς και συκοφαντικά εκ μέρους του κ. Σωμαράκη  αναγράφονται και αναπαράγονται σήμερα, ως «σκανδαλώδη» στον Τύπο στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο.

Βέβαια το ερώτημα είναι και θα παραμένει:

Ποιος τελικά βάζει «χειροπέδες» τον Πολιτισμό;

Αυτός που ζητά νόμιμα τα πνευματικά δικαιώματα του (δημιουργός μέσω ΑΕΠΙ) ή αυτός που κερδοσκοπεί εις βάρος του δημιουργού και με άλλοθι τον πολιτισμό αρνείται να συμμορφωθεί με τις νόμιμες υποχρεώσεις του;", καταλήγει η ΑΕΠΙ.

Του Λευτέρη Κουμαντάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News