default-image

"Παράνομη" η εξ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση

Κρήτη
"Παράνομη" η εξ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Παράνομη η κλήση των διευθυντών των σχολείων για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως επιμόρφωσή τους σε θέματα αξιολόγησης», αναφέρουν σε ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τον αρμόδιο υπουργό, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Ηρακλείου Μιχάλης Κριτσωτάκης.

Μεταξύ άλλων αναφέρουν:

«Στις 17/06/2014 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) εξέδωσε έγγραφο για "υλοποίηση της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης στο Πλαίσιο Β' κύκλου επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης".

Η εξέλιξη αυτή ήρθε ως απάντηση της κυβέρνησης στις δυναμικές κινητοποιήσεις και τη συλλογική αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του κυβερνητικού πλαισίου της "αξιολόγησης".

Θυμίζουμε τη μαζική άρνηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια με θέμα την αξιολόγηση, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η πραγματοποίηση των περισσοτέρων εξ αυτών.

Η κυβέρνηση, αποφασισμένη να επιβάλει με το "έτσι θέλω" το αντεκπαιδευτικό και αντεργατικό πλαίσιο της "αξιολόγησης-χειραγώγησης", το οποίο έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για αυτούς που το διαχειρίζονται και που θα οδηγήσει σε διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών, σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, στη μεταφορά των ευθυνών στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών, δε διστάζει να κάνει χρήση κάθε θεμιτού και αθέμιτου μέσου, προκειμένου να υλοποιήσει τις πολιτικές της ισοπέδωσης, επιστρατεύοντας αυτή τη φορά το Ι.Ε.Π. ώστε να εφαρμόσει εναλλακτικό σχέδιο υλοποίησης των σεμιναρίων που ακύρωσε στην πράξη σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Ο πανικός της κυβέρνησης οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις, που εκτός των άλλων είναι και νομικά αίολες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με γνωμοδοτήσεις Νομικών Συμβούλων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), το Ι.Ε.Π. δεν είναι εξουσιοδοτημένο νομικά όργανο με Υ.Α. για να καθορίσει τον τρόπο επιμόρφωσης των δ/ντών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε., "οι εντολές για συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις είναι προδήλως παράνομες", επομένως "ο υπάλληλος δεν υποχρεούται να εκτελέσει την εντολή αναφέροντας παραλλήλως στο προϊστάμενο όργανο αυτού, που έδωσε την εντολή, την αντίρρησή του", χωρίς να αποκλείεται και ο "καταλογισμός πειθαρχικών ευθυνών προς τους περιφερειακούς διευθυντές, που παρείχαν κατευθύνσεις προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθ' υπαγόρευση οργάνου μη αρμοδίου και με αποστολή καθαρά συμβουλευτική".

Στο πλαίσιο αυτό, οι όποιες εγκύκλιοι εστάλησαν από διευθυντές Εκπαίδευσης ή τους περιφερειακούς δ/ντές στους διευθυντές των σχολικών μονάδων, πιέζοντάς τους να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης με βάση την απόφαση του Ι.Ε.Π., είναι αυθαίρετες και καταχρηστικές.

Επειδή είναι προδήλως παράνομη η κλήση για επιμόρφωση εξ αποστάσεως των διευθυντών των σχολικών μονάδων, οι οποίοι ελλείψει νομικού πλαισίου δεν υποχρεούνται να συμμετάσχουν σε αυτήν,

Επειδή το καθεστώς "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" παραπέμπει σε άλλες, μαύρες εποχές της σύγχρονης ιστορίας για τη δημοκρατία,

Επειδή η αξιολόγηση όπως τη σχεδιάζουν και την υλοποιούν οι μνημονιακές κυβερνήσεις δε στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά στη μισθολογική υποβάθμιση, την τρομοκράτηση και εκπειθάρχηση των εκπαιδευτικών στις μνημονιακές πολιτικές υπό το φόβο αρνητικής αξιολόγησης που θα οδηγεί ακόμα και σε απολύσεις,

Επειδή το πλαίσιο της μνημονιακής "αξιολόγησης" εντάσσεται σ' έναν ευρύτερο σχεδιασμό υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και απαξίωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών, με ταυτόχρονη ενίσχυση των ιδιωτικών σχολείων,

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να τεθεί ένα τέλος στον αυταρχισμό της διοίκησης και στις παράτυπες ενέργειες και εγκυκλίους, όπως αυτή για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, που δημιουργούν κλίμα σύγχυσης και αποσυντονισμού της εκπαιδευτικής λειτουργίας, ενώ παράλληλα προσκρούουν στη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας;

Θα αποσύρει το αντεργατικό και αντεκπαιδευτικό πλαίσιο της "αξιολόγησης" που στοχεύει στη μείωση της μισθολογικής δαπάνης και στη βίαιη εκπειθάρχηση των εκπαιδευτικών υπό την απειλή της απόλυσης;».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News