Ειδήσεις

Με το βλέμμα στραμμένο στο Καστέλι η Κίνα

Με τους εκπροσώπους της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, της China State Construction Engineering Corporation, συναντήθηκε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης συζήτησε με το διευθυντή επενδύσεων (Managing Director) Li Jiqin (φωτογραφία), αναπτυξιακά και επενδυτικά θέματα, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.

Τετ-α-τετ και με Αντώνη Σαμαρά

Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε χθες με εκπροσώπους της China State Construction Engineering Corporation και συζήτησε με το διευθυντή Επενδύσεων κ. Li Jiqin θέματα αναπτυξιακά και επενδυτικά, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι.

Η "Νέα Κρήτη" είχε γράψει στο παρελθόν για το κινεζικό ενδιαφέρον, το οποίο είχε εκφραστεί μέσα από διάφορες εταιρείες - μεταξύ αυτών και τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευών της Κίνας, τη CSCEC. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί εμπράκτως - με κατάθεση προσφοράς για το νέο αεροδρόμιο στη δημοπράτηση που αναμένεται σύντομα - τότε οι προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον του νέου αεροδρομίου του Καστελίου, του "στοιχειωμένου" αυτού έργου, γίνονται ιδιαίτερα θετικές.

Πότε ξεκινά ο διαγωνισμός

Ένα μεγάλο ζητούμενο για το έργο είναι το πότε ακριβώς θα γίνει ο διαγωνισμός. Έχοντας την εμπειρία του προηγούμενου άγονου διαγωνισμού, η κυβέρνηση δεν επιθυμεί σε αυτήν τη συγκυρία να επαναληφθεί το σκηνικό. Εξάλλου, στο πλαίσιο αυτό έγινε και η συνάντηση του πρωθυπουργού με τους υποψήφιους επενδυτές: προκειμένου να υπάρξει πρότερη επαφή και να έχουν γίνει οι απαραίτητες συνεννοήσεις ενόψει της δημοπράτησης.

Για το λόγο αυτό έχει καθυστερήσει η έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού, που κινείται πλέον οριακά στην προθεσμία που είχε δώσει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος είχε ανακοινώσει στις αρχές Απριλίου ότι «μέσα στις επόμενες 25 ημέρες, εντός του Απριλίου», θα ξεκινήσει ο διεθνής διαγωνισμός για τη δημοπράτηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου που περιμένει εδώ και μια 15ετία σχεδόν η Κρήτη!

Όπως αναφέραμε ήδη, "οδηγός" της κυβέρνησης (για το τι θα πρέπει να αποφύγει) είναι ο άγονος διαγωνισμός του 2010, που δεν έδωσε ανάδοχο, παρά την καλλιέργεια ελπίδων από διάφορες πλευρές.

Διαδικασία

Τα διαδικαστικά ζητήματα βεβαίως μπορεί και να προχωρούν ήδη: το πρώτο βήμα είναι η διάθεση των τευχών δημοπράτησης στους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Στη συνέχεια θα γίνει η οριστικοποίηση της σύμβασης και θα ακολουθήσουν οι δεσμευτικές προσφορές.

Στόχος του υπουργείου είναι, εφόσον δεν υπάρχουν προβλήματα με προσφυγές και ενστάσεις, ως το τέλος του χρόνου να γίνει η ανακήρυξη του αναδόχου.

Κι αυτή τη φορά ενδιαφέρον έχουν εκφράσει - προκαταρκτικά - οι επενδυτές που είχαν ενδιαφερθεί το 2009 και το 2010 (δίχως να προχωρήσουν στην κατάθεση προσφοράς, όμως), ωστόσο έχουν προστεθεί και οι κινεζικές εταιρείες, που είναι πλέον (μετά και τη συνάντηση Σαμαρά με τους υπεύθυνους της CSCEC) ισχυρότατοι "παίκτες" στο παιχνίδι των εκατοντάδων εκατομμυρίων, που είναι η δημιουργία του νέου αεροδρομίου (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί και να ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ το κόστος δημιουργίας του).

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια